X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עורך מוסף "7 ימים" לשעבר, ניר בכר, טוען בפני ביה"ד לעבודה כי עורך "ידיעות אחרונות", רפי גינת, פיטר אותו בגלל כוונתו לפרסם תחקיר על יו"ר דירקטוריון חברת החשמל לשעבר, אלי לנדאו ביה"ד עיכב מינוי עורך חדש
▪  ▪  ▪

העורך לשעבר של מוסף "7 ימים" בעיתון ידיעות אחרונות, ניר בכר, טוען בכתב תביעה שהגיש לבית הדין לעבודה בתל אביב, כי עורך העיתון, רפי גינת, פיטר אותו מתפקידו שלא כדין, מבלי שניתנה לו זכות שימוע ובחוסר תום לב.
בכתב התביעה טוען בכר, כי בחודש יולי האחרון ביקש לפרסם תחקיר על יו"ר דירקטוריון חברת החשמל לשעבר, אלי לנדאו, ובו היו עתידים להתפרסם ממצאים על ניגודי עניינים לכאורה, שבהם היה מעורב לנדאו, ועל לחצים שהפעיל על חברי הדירקטוריון בחברה לאישור עסקת הגז עם מצרים.
בתצהיר מקיף שצירף בכר לכתב התיעה הוא כותב: "מאז מינויו של רפי גינת לתפקיד העורך, חזר גינת ונזף בי על תחקירים שפורסמו ואשר עסקו בקשרי הון ושלטון. בחודש יולי 2005 ביקשתי לפרסם תחקיר בעניינו של מר אלי לנדאו, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל היוצא.
ערב פרסום התחקיר עיין בו גינת והודיע לי כי אינו מאשר את פרסומו" - כותב בכר בתצהירו לבית הדין, ומציין כי גינת הסביר את סירובו לפרסום בכך שמדובר ב: "חרא של כתבה", וכי: "אתם רוצים להפוך את לנדאו למושחת בכל מחיר, ולסכל את מועמדותו לתפקיד יו"ר רשות השידור".
כפי שמסרנו כאן, היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, פסל (25.11.05) את לנדאו מלכהן כיושב-ראש רשות השידור, בעקבות חקירה שנפתחה לבקשתו של מבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, בחשד לעבירות פליליות לכאורה שבהן היה מעורב לנדאו, בתפקידו הקודם כיושב-ראש חברת החשמל.
עוד מצויין בבקשה כי ביום 14.11.05 התפרסמה בעיתון ידיעה בעניין החקירה אשר "מרביתה הועתקה מכתבה שפורסמה באתר Nfc אשר ערער על תקפות התחקיר שנערך בעניינו של מר לנדאו בה צויין, בין היתר, כי "ללנדאו יריבים רבים, המציפים את רשויות החקירה והאכיפה בתלונות בכל פעם שהוא מועמד לתפקיד ציבורי" כדברי בכר [הידיעה במקור, באתר Nfc).
התחקיר שפורסם עורר הדים הן בעיתון והן מחוצה לו, ובעקבותיו ביקש בכר לבדוק עם מעורך המשנה של העיתון, יואל אסתרון, "כיצד פורסמה כתבה "מועתקת" החותרת תחת הישגי העיתון".
התשובה שקיבל בכר היתה כי הדבר נעשה בשוגג אלא שלטענתו, בדיקה מעמיקה יותר שערך העלתה ניסיון של "ידיעות אחרונות" לטייח את האחראים לפרשה ולהטיל את האשמה על אחרים.
ביום 14 בדצמבר הודיע גינת לבכר על פיטוריו. אלא שבכר טוען עתה, כי אלה נעשו שלא כדין "תוך הפרת חובת מתן זכות שימוע, בהיעדר תום לב, בחוסר הגינות ושרירותיות ומשיקולים... ותוך הפרת הוראות חוק הגנה על עובדים, כללי מינהל תקין וכללי אתיקה עיתונאית‭."‬
במסגרת התצהיר טוען בכר, כי גינת ביקש לדחות את פרסום כתבת התחקיר עד לאחר מינויו לתפקיד יו"ר רשות השידור, וכי בפגישות שערך לנדאו עם כתבי העיתון הוא ציין שכבר בשנת 1989, כאשר נחקר במשטרה בחשד לקבלת טובות הנאה, הוא התבקש להתייחס לקשריו עם גינת, אך זה סירב לשתף איתם פעולה‭.
על-אף סירובו של גינת לאשר את פרסום כתבת התחקיר, זו פורסמה
(19.8.05) בעקבות התערבותו של ארנון מוזס, מו"ל ידיעות אחרונות, אליו פנה בכר בטענה כי גינת נמצא בניגוד עניינים לאור קירבתו ללנדאו וכי החלטתו של גינת הינה "החלטה שרירותית ולא מנומקת".
בעתירתו מבקש בכר מבית הדין לקבוע כי פיטוריו בטלים, ולהחזירו לתפקידו.
שופט בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, שמואל טננבוים, הוציא צו זמני האוסר על מינוי עורך קבוע למוסף "7 ימים" עד לדיון שיתקיים ב-19 בינואר.

תאריך:  28/12/2005   |   עודכן:  28/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
עד קום המדינה רכשה הקרן יותר ממיליון דונם אדמה, ואחרי הקמת המדינה, קק"ל היא הגורם המרכזי בהתיישבות החקלאית
ענבל אביב
כינס מסיבת עיתונאים בה הודיע על הצטרפותו    מנמק: שרון מגלם את היכולת הנדרשת להוציא את העגלה מן הבוץ    טוען כי לא סיכם עם שרון על תפקיד מסויים
יפעת גדות
ניתן לשפר את הגמישות ללא קשר לגיל
גלית יצחק
מחקר אמריקני קובע: שמן זרעי פשתה וויטמין C יעילים לשיפור סימפטומים של הפרעת ההתנהגות ADHD
עומר שיקלר
בארגוני השמאל מותחים ביקורת קשה על צה"ל ורשויות אכיפת החוק, שאינם עושים דבר לפינוי המאחזים שהקימו אתמול מתנחלים ביהודה ושומרון    השבוע פונה פעמיים מאחז של אנשי שמאל בבילעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il