X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כנסים בינלאומיים יעסקו בכתביו הפילוסופיים והיהודיים של לוינס ובהשפעתם בתחומי החברה, הפוליטיקה והחינוך
▪  ▪  ▪

אירועי 100 השנה להולדתו של עמנואל לוינס בישראל וברחבי העולם יתקיימו במהלך שנת 2006. מעל 20 אירועים ב-11 מדינות שונות. ערב הבכורה החגיגי הפותח את אירועי 100 השנה להולדתו של לוינס יתקיים ב-15 לינואר 2006 בתיאטרון ירושלים.
בנוסף, בין ה-16-20 בינואר יתקיים כנס בינלאומי 'יובל עם לוינס' במרכז ללימודים מתקדמים באוניברסיטה העברית בירושלים, אליו יגיעו מעל 50 מרצים ביניהם 35 מרצים אורחים מחו"ל.
בתוכנית ערב הבכורה: הקראת דברי ברכה: נשיא המדינה משה קצב, הקרנת נאומו של וצלב האוול - נשיא הרפובליקה הצ'כית לשעבר, וכן ישאו דברים אישי ציבור מהארץ ומהעולם, הקרנת ריאיון עם עמנואל לוינס וקריאת קטעים נבחרים מכתבי לוינס.
בתוכנית גם מופע אומנים אורחים - אהוד בנאי, מיכה שטרית וברי סחרוף. את הערב ינחה עמנואל הלפרין והוא ייערך בעברית בלוויית תרגום סימולטני לאנגלית ולצרפתית.
עמנואל לוינס נולד בקובנו (ליטא) בט"ו בטבת תרס"ו, 12 בינואר 1906. במהלך 2006, שנת המאה להולדתו, יקיימו האגודה לציון יובל המאה לעמנואל לוינס (צרפת), האגודה למורשת האתיקה של לוינס (ארה"ב) והמרכז על שם ראיסה ועמנואל לוינס (ישראל) סדרת אירועים בשיתוף עם אוניברסיטאות ומוסדות אחרים.
כנסים בינלאומיים יעסקו בכתביו הפילוסופיים והיהודיים של לוינס ובהשפעתם בתחומי החברה, הפוליטיקה והחינוך. מפגשים בנושא כתבי לוינס ייערכו באתרים שונים, בהם מרכזי קהילה ותרבות. שנת 2006 תוקדש גם לקידום תרגומם של כתבי לוינס, בכלל זה לעברית.
רקע - עמנואל לוינס
שנת תשס"ו, 2006, היא יובל המאה הראשון להולדתו של הפילוסוף עמנואל לוינס (1906-1995). השפעת יצירתו של לוינס חורגת כיום מגבולות העולם האקדמי. לאחריות האיסופית כלפי ה"אחֵר", לב לבה של האתיקה הלוינסית, יש השלכות ישירות על החברה המודרנית במאבקה נגד העוני, למען הצדק ולמען שמירת זכויותיהם של אחרים.
עמדותיו הרוחניות והאתיות של לוינס השפיעו על חוקרים בתחומים רבים ושונים, כמו גם על פעילים חברתיים נודעים ברחבי תבל. אלה הנאבקים למען דמוקרטיה וזכויות אדם אחרות בארצות רחוקות כגון באמריקה הלטינית או בגוש המזרחי לשעבר, בכלל זה אינטלקטואלים ומדינאים כווצלב האבל ברפובליקה הצ'כית וחורחה סמפרון בספרד, הצהירו בריש גלי על חבוּתם להגותו של לוינס, והכירו ביצירותיו כמקור שממנו שאבו את השראתם.
לוינס ציווה לנו גישה למקורות היהדות בכלל ולטקסט התלמודי בפרט, גישה שהיא קלאסית ומהפכנית בעת ובעונה אחת. הוא העמיד את האתיקה היהודית מעל כל דוגמטיות, ולפיכך מעל כל ויכוח סרק בין "דתי" ל"חילוני", וכך הסב תשומת לב עולמית רחבה יותר לטקסטים החז"ליים הקלסיים והשיב להם את מעמדם הראוי להם בכותל-המזרח של הישגי המחשבה האנושית.
לוינס, שהיה עֵד למאורעות הגדולים של המאה העשרים, לשואה ולהקמת מדינת ישראל, מילא תפקיד מכריע בהתחדשות החיים היהודיים באירופה. מיד עם תום תקופת המלחמה החל בעבודה חינוכית במסגרת אגודת כי"ח (Alliance Israelite Universelle). פעילותו זו נמשכה למעלה מחצי-מאה, ויחד עם הרצאותיו הפומביות, השפיעה על דורות של צעירים יהודים והטביעה חותם ארך-ימים על הקהילה היהודית בצרפת בכלל.
בפרוס יובל המאה להולדתו של עמנואל לוינס, ובמטרה להנחיל לציבור הרחב ידע על חייו ויצירתו, חברו האגודה לציון יובל המאה של עמנואל לוינס (אירופה), הקרן למורשת האתיקה של לוינס (צפון אמריקה) והמרכז על שם ראיסה ועמנואל לוינס (ישראל) לתכנון סידרת אירועים שיתקיימו במהלך שנת תשס"ו, 2006, בשיתוף עם אוניברסיטאות ומוסדות אחרים. כנסים בינלאומיים יידרשו להיבטים העיקריים בכתבי לוינס העוסקים בהגות כללית ובמחשבת ישראל, וכן להשפעת יצירות אלה בזירה החברתית, הפוליטית והחינוכית.
מפגשים על כתבי לוינס ייערכו במתכונות ובאתרים שונים, בכלל זה מרכזי תרבות וקהילה. אמצעי התקשורת יאפשרו אף הם התוודעות של הקהל הרחב להגותו של לוינס. שנת 2006 תוקדש גם לקידום תרגומם של כתבי לוינס לשפות שונות, שהראשונה בהן היא העברית.
אתר המאה יספק מידע על כל האירועים המתוכננים:
www.levinas100.org

תאריך:  28/12/2005   |   עודכן:  28/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
השר הירשזון: קורס ההכשרה הינו תרומה מקצועית ניכרת לשיקום מצבם של חלק מהמפונים
נוה יוסף
בצלאל פלדמן נהג לתלות מודעות על העצים בתל אביב ולהזמין נערים להשתתף בצילומי דוגמנות    ניסה לאנוס את הנערים והסביר שמדובר ב"הכנות לצילומים"
אלעזר לוין
תבנה מרכז מסחרי בן 12,000 מ"ר מול תחנת הרכבת החדשה    הפרויקט אושר למרות התנגדותו של קראדי    בנק דיסקונט יממן    דודו טופז ישתתף - בשלב הבא
נוה יוסף
מכירת המגרש אושרה לאחר שבית המשפט אישר את פירוק השיתוף בבעלות על הקרקע    סכום המכירה גבוה ב-2 מיליון דולר מהערכת השמאי
טלספורט
הקשר הוותיק התראיין לגלי צה"ל והודה: "עד עתה אנחנו כישלון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il