משרד התחבורה וקאופורטיב אגד חתמו (יום ד', 28.12.05) על הסכם להפחתה הדרגתית של הסובסידיה שמקבלת אגד מהמדינה. ההפחתה תתפרש על פני 10 שנים ותחסוך לקופת המדינה כ-2 מיליארד ש"ח.
במקביל, ועדת הכספים של הכנסת אישרה, פה אחד, הענקת 5.4 מיליארד ש"ח עבור הסכם סובסידיה עם קואופרטיב אגד. מדובר בהסכם עקרוני שנועד לסבסד את הפעילות השוטפת של אגד, לתקופה של 10 השנים הבאות, לאחר שהסכם קודם בין הממשלה בין קואופרטיב אגד מסתיים בסוף חודש זה.
במהלך הדיון בוועדת הכספים השמיעו חברי הוועדה ביקורת על ליקויי השירות בחברת אגד. הם תבעו מיו”ר המזכירות, אריק פלדמן, לשפר את השירות הניתן לתושבי המדינה במיוחד על-רקע המשך הסבסוד הנדיב שמעניקה הממשלה לקואופרטיב. יו”ר מזכירות אגד, אריק פלדמן, הדגיש בוועדה כי התקלות שהועלו בפי הח”כים בוועדה מוכרות לאגד. אך לדבריו, ”נעשה את הכל, כמיטב יכולתנו, כדי לשפר את השירות”. בעקבות הבטחה זו הצביעה הוועדה פה אחד על אישור הסובסידיה לאגד.
על-פי ההסכם בין אגד למשרד התחבורה, התחייבה אגד להתייעל מידי שנה במאות מיליוני שקל, בכל אחת מ- 10 השנים הבאות עד לשנת 2015. בשנה זו תגיע ההתייעלות לשיאה כ-415 מיליון ש"ח לשנה.
הסכם שנחתם על-ידי שר התחבורה, מאיר שטרית, יו"ר קאופוראטיב אגד, אריק פלדמן והחשב הכללי באוצר, ירון זליכה גובש על בסיס עבודת צוות בינמשרדי, שכלל את נציגי משרדי התחבורה, החשב הכללי ואגף התקציבים, במשרד האוצר.
עוד נקבע בהסכם כי בתוך 10 שנים אגד תפעל בעלויות הדומות להצעות המתקבלות כיום במכרזים לפתיחת קווי התחבורה הציבורית. כחלק מן ההתייעלות צפוייה אגד לפטר מאות מעובדיה.
למרות שהסובסידיה השוטפת לאגד תבוטל, המדינה תמשיך לסבסד את קרן ההצטיידות וכן את מחירי הנסיעה לאוכלוסיות מיוחדות: נוער, קשישים, נכים, חיילים וסטודנטים.
שטרית ציין כי ההסכם מאפשר למדינה להרחיב משמעותית את היקף הקווים שיוצאו לתרות בשנים הקרובות ומגביר את יכולת הפיקוח והבקרה של המדינה על פעילות הקאופורטיב.