X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי רשות המיסים, החברה שעוסקת בפעילות בשוק האפור הלבינה כמיליארד שקל של ארגוני פשיעה באי כוחם: "כתב האישום לוקה ולא יביא להרשעה"
▪  ▪  ▪

פרקליטות מחוז תל אביב, מיסוי וכלכלה, הגישה (יום ד', 28.12.05) לבית המשפט המחוזי בת"א, כתב אישום נגד סנאבי סחר ושיווק בע"מ ובעליה אשר בן-יאיר, שלום בן-יאיר ונינה בן-יאיר.
כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות על חוק איסור הלבנת הון, פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף, בהתייחס לתקופות בהן עסקו הנאשמים במתן שירותי ניכיון שקים תמורת עמלה.
בכתב האישום נטען, כי מחזור ניכיון השקים בתקופות הנדונות היה 1,511,445,602 ש""ח.
תחילתה של הפרשה, באוקטובר 2004, במהלכה בוצעה פשיטה על החברה, אשר לוותה בכותרות בדבר חשדות המיוחסים לנאשמים, כמי ששימשו לכאורה, כבנק וכמכבסה להלבנת מיליארד שקל של ארגוני פשיעה, ובנק ששירת את משפחות הפשע בישראל. במסגרת זו, גם הוקפאו חשבונות בנק רבים, ואף נתפס רכוש רב, שכלל כספים במזומן, רכבים ונכסים נוספים.
לדברי באי-כוחם של הנאשמים, עוה"ד גלעד ברון ויעקב גולדמן ממשרד גולדמן-ברון המתמחה בדיני מיסים ואיסור הלבנת הון, המלווים את התיק מראשיתו ביחד עם פרופ' דוד ליבאי, "המדובר בחקירה, אשר לצערם, יצאה מכלל שליטה, והסבה נזק אישי וכלכלי אדיר לנחקרים".
לטענת הפרקליטים, "בניגוד לפרסומים שליוו את החקירה בראשיתה, בכתב האישום שהוגש לבסוף, כלל לא מיוחסים לנאשמים עבירות של עשיית פעולה ברכוש אסור, לפי סעיף 3(א) לחוק איסור הלבנת הון. סעיף 3(א), הוא לב ליבו של החוק לאיסור הלבנת הון, והוא דן בעבירות ספציפיות וחמורות מאד המפורטות בחוק, כגון: עבירות סמים, עבירות סחר בנשק ומעשי זנות, זיוף ועבירות קשות נוספות. אלא שבכתב האישום שהוגש כאמור, כלל לא מיוחסים לנאשמים עבירות בניגוד לסעיף 3(א), אלה טענות למחדלים בדיווח בלבד, בהתאם לסעיף 3(ב) לחוק".
טענה מרכזית בקו ההגנה היא, כי במסגרת חוק איסור הלבנת הון, הוקנו לרשויות סמכויות דרקוניות וחריגות, אשר הפעלתן אינה נתונה עדיין בתקנות, אינן נתונות לביקורת הראויה, ואף דורשת ליבון והבהרות מהותיות. עוד הוסיפו עורכי הדין כי מטרת חוק איסור הלבנת הון, להוות אמצעי ללחימה בפשיעה חמורה, וחילוט הרכוש המושג מפעילות הפשיעה.
"הניסיון לנצל או להפוך את חוק איסור הלבנת הון לעבירה עצמאית, וניתוקה הלוגי והמשפטי מהתכלית הראויה, מהווה ויהווה נושא להתדיינויות עם הרשויות בבתי המשפט. במדינות מערביות אחרות קיימות אבחנות ברורות בנושא זה. לא בכדי, גם בישראל עבירות מס, כולל החמורות שבהן (למעט יוצא מן הכלל), אינן מהוות עבירות על חוק איסור הלבנת הון".
הנאשמים כפרו היום באישומים המיוחסים להם. עם זאת נודע, כי הם נמצאים בהידברות מול הפרקליטות ורשויות המס, כדי לבחון אפשרות להגיע להסדרים הדרושים.

תאריך:  28/12/2005   |   עודכן:  28/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
כחודש לאחר שפרש מתפקידו כחוקר רצח רפיק אל חרירי – חוזרים האיומים על חייו של החוקר הגרמני    ארגון פרו-סורי: "התפטרת דקה אחת מוקדם מידי. אם לא היית מבין את המסר בזמן - היית פוגש את המוות"    הממשל הסורי: "בואו נשכח ממסקנות הוועדה ונפתח דף חדש"
שלומי דיאז
הרקע, ככל הנראה, "חילול כבוד המשפחה"    צוות חקירה מיוחד של המשטרה עוסק באיתור חשודים בפרשה
מחלקה ראשונה
מפלגתו של שרון מפרסמת עקרוניתה המדיניים לראשונה    מבקשת לייצר "שתי מדינות לאום"    תפעל בנחישות ליישום של מפת הדרכים
מחלקה ראשונה
צה"ל הזהיר את הפלשתינים שלא להיכנס לאזור רצועת הביטחון    אבו מאזן אמר כי לישראל אין זכות לחזור לעזה    קסאם שוגר לפני תחילת המבצע אל שדרות - אין נפגעים
מחלקה ראשונה
החתימה היום שחקנית חיזוק נוספת למשחקי גביע אירופה: הסנטרית הסרבית דליבורקה ויליפיץ' שגובהה - 1.95 מ'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il