גנדן תיירות ותעופה בבעלות נוחי דנקנר ואבי פישר הודיעה על מיזוגן של חברת התעופה "ישראייר", סיטונאות התיירות "נתור" ומפעילת טיסות השכר "יוניטל" לחברת אחזקות אחת - "קבוצת ישראייר".
המהלך יחל ביום ראשון הקרוב (1.1.06) ויימשך לאורך מספר חודשים. בסיומו 'קבוצת ישראייר' תפעל באמצעות שתי חטיבות מרכזיות: חטיבת תעופה שתכלול את הפעילות הפנים ארצית והבינלאומית (קווים סדירים ופעילות וצ'רטר) של "ישראייר" וחטיבת התיירות שתכלול את פעילויות שיווק הטיולים המאורגנים, הנופשונים וה-FIT. פעילות זאת תמשיך להיות מבוצעת על-ידי "נתור", "יוניטל" ו"דיסקברי".
המחזור המצרפי של הקבוצה הממוזגת עומד בשנת 2005 על כמיליארד ורבע שקלים ומספר המועסקים הוא כ-600.
המהלך אשר גובש בחודשים האחרונים, מתבצע נוכח המגמות בענף התעופה והתיירות המצביעות על התגבשותן של קבוצות, המייצרות מגוון מוצרים תחת קורת גג אחת (מודל TUI). כמו-כן, המהלך ייצר סינרגיה בכוח הרכש והשיווק ויוביל לחיסכון בעלויות.
מנהלי הקבוצה:
זוהר אנדלמן וסבינה בירן ישמשו כמנכ"לים משותפים. זוהר אנדלמן ינהל את חטיבת התיירות הממוזגת ויוביל את מהלך המיזוג וסבינה בירן תנהל את הפעילות התעופתית בתפקידה כמנכ"ל ישראייר ותוביל את המהלך האסטרטגי לפתיחת השמיים לתחרות ולקבלת קו סדיר לניו-יורק. נחום קרה ימשיך לעמוד בראש "נתור".
זוהר אנדלמן אמר בתגובה: "השינויים בשוק התעופה בארץ ובעולם הציבו בפנינו סדר יום חדש המחייב אותנו ליצור מוצר איכותי יותר במחיר אטרקטיבי. הגוף המאוחד ייתן תמורה טובה יותר ללקוח במחיר אטרקטיבי. אני שמח להוביל קבוצה שתפעל על בסיס מודל של קבוצות התיירות והתעופה הגדולות בעולם".
מנכ"לית 'ישראייר' סבינה בירן, ציינה: "שנת 2005 היתה שנה חשובה ביותר ל"ישראייר". בשנה זו הצלחנו לייצב קו צ'רטר לניו-יורק וזאת למרות המאבק הקשה מול "אל-על". אנו מקוים ששנת 2006 תהיה שנה של פריצת דרך כשבמרכזה - הפעלת קו סדיר יומי לניו-יורק. המהלך שיבוצע בחודשים הקרובים יאפשר לנו להגדיל מהותית את היכולת לטפל בהיקפי פעילות נרחבים יותר".
נחום קרה הוסיף: "אני שמח שתהיה לנו יכולת לספק סל מוצרים איכותי ומגוון יותר לסוכני הנסיעות. כח הקניה שיהיה לנו בגוף המאוחד יאפשר לנו להוריד את עלויות המוצרים לתועלתם של סוכן הנסיעות והלקוח".