X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תחזיות כלכליות של בנק הפועלים:

"2006 בבורסה - שנה טובה אך מאתגרת"

כלכלני בנק הפועלים סבורים כי אי הוודאות הפוליטי עלול להזיק "שוק האג"ח הממשלתי נראה מעניין ובשוק המט"ח בטווח נארוך - קטנו הסיכויים לפיחות"
▪  ▪  ▪

"מנקודת המבט הנוכחית, שנת 2006 נראית כשנה טובה מחד, ומאתגרת מאוד מאידך. האופק הכלכלי נראה חיובי: המשך הצמיחה במשק, השיפור המתמשך בביצועי החברות, אשר צפוי להימשך גם לתוך 2006, והתשואות האלטרנטיביות לשוק המניות שאינן אטרקטיביות". כך כותבים הערב (ה', 29.12.05) כלכלני בנק הפועלים, בצפי שלהם לשוק המניות בבורסה של תל אביב, ערב פרוש שנת 2006.
בבנק מסייגים את הדברים וכותבים, "אנו מעריכים, כי במידה והגורמים החיוביים שצוינו לעיל אכן יתקיימו, השוק ימשיך להפגין עוצמה והמגמה החיובית בו צפויה להימשך, אולם ברקע צפויים מספר גורמי אי ודאות שעלולים להעיק על השוק: במישור הפוליטי - מדובר בשנת בחירות (שאמורות להתקיים בסוף הרבעון הראשון של השנה); הריבית במגמת עליה שטרם מוצתה; האופק המדיני-ביטחוני לא ברור; רמות מכפילים אינן זולות".
בשורה התחתונה, הם מעריכים, כי 2006 עשויה להסתכם כשנה רביעית ברציפות של עליות בבורסה, אך בקצב מתון ביחס לשנים האחרונות. בנוסף, ממשיכים לראות בבנק בחיוב רב את פיזור הסיכון בתיק באמצעות אחזקת מניות זרות הנסחרות בשוקי חו"ל.
שוק האג"ח השקלי - מעניין
על תחום ההשקעה באגרות השקליות, כותבים בבנק, כי המק"מ נותר השקעה טובה בסיכון נמוך לתקופה הקרובה. הגילונים הקצרים מוסיפים להיות מעניינים, על-פי הבנק, על אף תוספות התשואה הנמוכות הגלומות בהם, ובעיקר על-רקע מנגנון הריבית המתעדכנת בסביבת ריביות עולות.
השחרים קצרים ובינוניים, אומרים בבנק הפועלים, נותרו עם רמת תשואות מעניינת להשקעה, המגלמת להערכתם את מרבית העלייה הצפויה בריבית. השחרים ארוכים נותרו לדעתם מעניינת ברמת סיכון גבוהה, בשל רמת התשואה השוטפת שלהם ובהינתן סביבת אינפלציה נמוכה.
באגרות הצמודות לטווחים קצרים, אומרים בבנק, רמת האינפלציה הנמוכה הצפויה לשרור במשק בחודשים הקרובים אינה מצדיקה השקעה בהם, על אף רמת התשואות אליהן הגיעו. בצמודים בינוניים - אג"ח הממשלתיות בטווח של מעל 5 שנים, נסחרות ברמות תשואה טובות להשקעה, סבורים בבנק. תוספות התשואה באג"ח הקונצרניות מעל 0.9% בדרוגים מעל AA+ הופכות את ההשקעה בהן לאטרקטיביות, אם כי בסיכון גבוה.
הם כותבים על הצמודים הארוכים - הפער בין הצמודים הבינוניים והארוכים הצטמצם והוא עומד כיום על כ- 0.1% בלבד. לאור זאת, אנו מעריכים, כי אין סיבה ליטול סיכון בהארכת מח"מ ההשקעה ולכן הצמודים הארוכים אינם מומלצים להשקעה בשלב זה.
שוק המט"ח: הטווח הארוך ללא פיחות
"בטווח הקצר, אנו מעריכים, כי תימשך הרגיעה בשוק המט"ח הישראלי והשקל יסחר ביציבות", כותבים כלכלני בנק הפועלים לקראת השנה הקרובה. הם מזכירים, כי גם בשבוע המסחר האחרון של שנת 2005, פער הריביות ריכז את תשומת הלב, "אך ההחלטה של בנק ישראל להותיר את הריבית ללא שינוי הייתה צפויה ותגובת השוק הייתה מתונה". בעקבות ההחלטה נותר פער הריביות בין השקל והדולר על רמה של 0.25% בלבד. הדולר מסיים את שנת 2005 בעלייה של כ- 6.5% מול השקל, כמחצית משיעור עלייתו מול האירו, ולכן האירו נחלש השנה בשיעור של כמעט 7% מול השקל.
בפועלים מעריכים, כי בטווח הארוך יקטנו הסיכויים למגמה של פיחות. השקל צפוי לקבל לדעתם תמיכה משילוב של מספר גורמים: המשך זרימת הון לישראל על-ידי משקיעים זרים, שמצליחה לקזז ויותר את העלייה המתמשכת בהשקעות של ישראלים בחו"ל.
בבנק סבורים, כי "תחזיות של בתי השקעה ובנקים גדולים ברחבי העולם, לפיהן, בשנת 2006 צפויה מגמה של היחלשות בשער הדולר מול האירו בעולם, תלחץ כלפי מטה גם את שער הדולר מול השקל. עוד בההערכות - נכתב על-ידי כלכלני הפועלים, "בנק ישראל לא יאפשר פיחות בשקל, שעלול לגרור עלייה ברמת האינפלציה. לאור זאת, ממליצים בבנק להחזיק רכיב מט"ח בתיק ההשקעות בשיעור של 15%-10%".

תאריך:  29/12/2005   |   עודכן:  30/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
החשש: מעשי רצח, נהיגה בשכרות ותאונות, אלימות וגם התרעות על פיגועים    פריסה מוגברת של כוחות המשטרה ברחבי הארץ
שי פאוזנר
לאחר מאבק ארוך הצליחו תושבי העיר לבטל ההסכם לשירותי תחבורה ציבורית עם חברת ביתר-תור    המתמודדים: קונקס, אגד וקבוצת שאשא, ז'ק יולזרי וא.נ. נתניה
שי פאוזנר
פלאפון תעלה מחירים ב-5%-6% ל-20% מלקוחותיה    חברת סלקום טרם הודיעה על השיעור הייקור    פרטנר תדחה כנראה את העלאת המחירים לסוף מרס
מחלקה ראשונה
ביהמ"ש השלום ברשל"צ האריך מעצרם של שניים החשודים בגניבת חלקים מגדר ביטחון של מסילת רכבת בכפר ויתקין וחשוד בגניבת כבלים של בזק
שלומי דיאז
רכבת פגעה בהולך רגל בלוד    צוות מד"א קבע את מותו    לא פחות מחמישה בני אדם, בהם ילדה בת 10 וילד בן 12 נפצעו קשה בתאונות    מתו מפצעיהם שני בני אדם שנפגעו השבוע בתאונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il