X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מאחורי המהלך עומד ניסיונו של הממשל המרכזי לשפר את מצבם העגום של מאות מיליוני החקלאים במדינה
▪  ▪  ▪

דוברי ממשלת סין הודיעו (ה' 29.12.05) על כוונתם לבטל את מס חקלאות עתיק בן 2,600 שנה, וזאת כחלק מניסיונו המתמשך של הממשל המרכזי בבייג'ין לשפר את מצבם העגום של מאות מיליוני החקלאים במדינה.
ביטול החוק, שייכנס לתוקפו ב- 1 לינואר 2006, התקבל בכינוס מיוחד של ועדת החקיקה הלאומית, ובא בתגובה לסדרת מחאות והפגנות המוניות, אשר דרשו להוריד באופן משמעותי את נטל המסים המכביד על אזרחי המעצמה. עוד לפני שנתיים, הכריזו בכירי הממשל על מדיניות חדשה, במסגרתה יבוטל חלק ניכר מהיטלי הבסיס החקלאיים, וכן תונהג סובסידיה להוזלת מחירי התבואה המקומית.
הפערים המתרחבים בין עשירים ועניים הפכו לאיום הגדול ביותר על יציבות הממשל המרכזי. למעלה מ- 800 מיליוני האיכרים נשארו הרחק מאחורי תושבי הערים הגדולות, הנהנים מהרווחה העצומה שהביא עימו הזינוק הכלכלי ששוטף את המדינה. ההתנגשויות הגדולות בין האיכרים ופקידי הממשל, על-רקע נטל המסים הכבד, החלו להזכיר לרבים את עלייתה של המפלגה הקומוניסטית לשילטון, ב- 1949 - גם אז, בשל תסיסת איכרי המדינה.
המס עצמו, המבוסס על על גבייה בהתאם לגודל המשפחה ושטח האדמה המעובד על-ידה, תורם, לטענת פקידי האוצר, רק 5% מסך ההכנסות הכולל ממסים. אותם פקידים גם הוסיפו, כי הממשל המרכזי כבר נערך לפיצוי עבור ההכנסות המקומיות שייפגעו בשל הביטול.
עם-זאת, למרות ההקלה בנטל ההיטלים הכספיים, המדיניות החדשה אינה פותרת דבר בקשר לבעיות אקוטיות אחרות הפוגעות בחקלאים. הבעיה המרכזית נעוצה בהלאמת האדמות שביצעו הקומוניסטים עם עלייתם לשילטון, ואשר שידרגה את החקלאים הפשוטים לסטטוס של "בעלי-זכויות", אולם לא למעמד של "בעלי-אדמות". המטרה בבסיסה נראתה מבורכת - שחרור האיכרים משעבודם לבעלי האדמות המושחתים - אך כיום, לאחר מכירת שטחי ענק לטובת פרויקטי נדל"ן עצומים, החקלאים המפונים כמעט ואינם זכאים לפיצוי כספי כלשהו.
היעדר הביטחון בייעודה של הקרקע, מונע מחקלאים רבים את היכולת לקבל הלוואות מהבנקים תמורת משכון אדמתם. במקביל, נמנעים רבים מהשקעה מינימלית בקרקע שהם מחזיקים, לאור העובדה, שברמת העיקרון, היא עלולה להיות מולאמת ללא כל התרעה בידי הרשויות המקומיות.
ברמה הלאומית, מנגד, נראה כי מדיניות ההקלה בנטל דווקא מסייעת להשגת היעדים שהציב לעצמו הממשל המרכזי. בין השאר, ניכרת עלייה בכמות התבואה שמגדלים החקלאים, בעיקר בזכות הסובסדיה שקבעה המדינה, אשר המבטיחה להם רווחים נאים תמורת תוצרתם. ממשלת סין הצהירה לא פעם, כי הבטחת יכולת ייצור מזון עצמאית, שתבטיח את תזונת האוכלוסיה כולה, הינה אחת ממטרותיה העליונות.
קציר התבואה של השנה האחרונה צפוי לרשום שיא של כל הזמנים - 484 מיליון טון - או עליה של כ- 3% לעומת נתוני שנת 2004. להישג המרשים סייעה גם תנופת הטכנולוגיה, אשר הגיעה, בסופו של דבר, גם לאמצעי הייצור של איזורי הכפר הנידחים.
במקביל, צפויה גם עלייה של כ- 6% בסך ההכנסות השנתי של כל חקלאי - 3,250 יואן (400 דולר) - אולם מדובר עדיין בכמחצית מממוצע ההכנסות השנתי של כלל אזרחי המדינה.

תאריך:  30/12/2005   |   עודכן:  30/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
ראש הממשלה ושר האוצר סיכמו על הדרך למימון התוספת של 200 מיליון ש"ח לסל התרופות מיד בראשית השנה    התוספת ניתנה בנוסף לתקציב שאושר בשנת 2005
עומר שיקלר
המאחזים הוקמו במהלך השבוע כחלק מתוכנית לבנות 25 מאחזים במהלך חג החנוכה    הפינוי התנהל ללא התנגדות
יהונתן דחוח-הלוי
העיתון הסעודי "אלווטן" מוסר, כי מטוס אל-על בקו ת"א-קהיר כמעט שיורט לאחרונה על-ידי מערכת ההגנה האווירית המצרית לאחר שסטה ממסלול הטיסה המתוכנן
עידן יוסף
ריבוי התאונות בהן מעורבים ילדים הביא את הרבנים הראשיים לישראל לצאת בקריאה נרגשת לשמור על הילדים מפני תאונות
עידן יוסף
חיילת צה"ל מאושפזת במצב קשה בבית חולים    אחת ההערכות: המדובר בחידק אלים    דובר צה"ל: הנושא נמצא בחקירה עם הממונים על בריאות הציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il