X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
"אימיילים ושיחות טלפון מלבנון לפעילי הג'יהאד האיסלאמי מוכיחים זאת", אומר הבכיר הוסיף: "בעבר שתקנו כי זו הייתה המגמה, כעת יש אג'נדה אחרת"
▪  ▪  ▪

עד לשעה זו לא פרסמה הרשות הפלשתינית, ובראשה אבו מאזן, כל הודעת גינוי רשמית בכלי התקשורת שלה לפיגוע ההתאבדות אתמול במחסום הפתע של צה"ל ליד טול-כרם. הרשות בוחרת להתמודד עם המשך הטרור המתמשך באמצעות גלגול עיניים לשמיים והעברת הכדור החוצה, אל מחוץ למגרש הפלשתיני.
בכיר ברשות אמר (יום ו', 30.12.05), בעילום שם, לעיתון 'אל-חיאת' היוצא לאור בלונדון, בהתייחסו לפיגוע כי "הג'יהאד האיסלאמי מפר את ההודנה, בהתאם לאג'נדה האירנית". לדבריו, בידי הרשות מידע ודאי לגבי מעורבות ישירה של אירן בפעילות הזרוע הצבאית של הג'יהאד, ובאזור טול-כרם בפרט. "מדובר בשיחות טלפון ומסרים בדואר האלקטרוני שמגיעים מלבנון לחברי החוליות", גילה.
הוא הוסיף, כי בין היתר בידי הרשות תמלילי שיחות טלפון בין אנשי חיזבאללה "לרבות פלשתיני מתוך הקו הירוק הפועל בלבנון" (הכוונה כפי הנראה לקייס עובייד, קצין המבצעים של חיזבאללה), המעודדים פעילים של גדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של הפת"ח, לבצע פיגועים.
הבכיר הפלשתיני הבהיר עוד, כי מאז תחילת העימות בספטמבר 2000 מעניקים אירן והחיזבאללה סיוע לחוליות של הג'יהאד והפת"ח. "בעבר שתקנו, כיוון שהייתה זו מגמה כללית של כולם, אבל עתה יש לנו אג'נדה לאומית שונה ועליהם לכבד אותה".
לפי מקורות פלשתינים אחרים, אחד ממוקדי המחלוקת העיקריים בין הג'יהאד לחמאס בימים אלה הוא החשד אצל בכירי הג'יהאד, כי החמאס הוא שאחראי להשחרת תדמיתו של הארגון וליצירת הזיקה בינו לבין האירנים. לדברי אותם מקורות, החמאס עומד מאחורי הפצת השמועה כי הג'יהאד האיסלאמי נשבע אמונים למשטר האיאתוללות בטהרן.
הג'יהאד מתפאר בהישג: רצח 24 ישראלים
אירן והג'יהאד האיסלאמי טרם הגיבו לדברי הבכיר הפלשתיני. באתר האינטרנט הרשמי של הג'יהאד מתפארים בהישג שבא לידי ביטוי בכותרת הראשית בעיתון 'הארץ' לפיה, חרף המצוד אחר פעיליה, הצליחה תשתית הארגון ביו"ש לרצוח מתחילת השנה 24 ישראלים. "רשת הג'יהאד בגדה היא רשת הטרור הקטלנית ביותר הפועלת כיום בשטחים", נכתב ב'הארץ'. סיקור הידיעה הוצב בכותרת הראשית של אתר הג'יהאד.
הג'יהאד האיסלאמי שותף לעמדת ארגוני הטרור הפלשתינים כי אין לחדש את ה"הודנה" (בקרת אש זמנית) לאחר שתוקפה יפוג רשמית במוצ"ש. ח'אלד אל-בטש, מבכירי הארגון בעזה, העריך בראיון לעיתון 'אל-ווטן' המתפרסם בקטר, כי "הרגיעה" הביטחונית המדומה תגיעה לקצה מחר, או לכל הפחות לא תוכרז תקופה נוספת של רגיעה.
מעצרי ההגנה של הרשות
הזרוע הצבאית של הג'יהאד - פלוגות ירושלים - נטלה אחריות לפיגוע ההתאבדות ליד טול-כרם. הבוקר נודע, כי המחבל המתאבד הוא סהיב איברהים יאסין, בן 20, מהכפר עתיל שליד טול-כרם. לפי פרסום באתר האינטרנט של החמאס, יחד איתו נהרג "המלווה שלו", עלאא' עבד אל-לטיף א-סעדי (22) ממחנה הפליטים ג'נין. לא ברור למה הכוונה, אך יש בכך כדי להעיד אולי כי המחסום בטול-כרם לא היה המטרה המקורית של הפיגוע.
על-פי הפלשתינים, כוחות צה"ל שפעלו בעקבות הפעולה בכפר עתיל עצרו למשך כמה שעות את אביו של המחבל וכן את ראש מועצת הכפר. 11 אנשי חמאס וג'יהאד נעצרו במהלך הפעולה, בהם לפחות שלושה תלמידי תיכון בני 18 ותלמיד חטיבת ביניים בן 16.
הרשות, מצידה, לא ביצעה שום מעצרים מאז הפיגוע, על-אף שקיים יסוד סביר להניח שבנקל תוכל להגיע למשלחים. גם בעבר, כאשר ביצעה מעצרים בקרב פעילי הג'יהאד עשתה זאת רק לשם מתן הגנה לאותם פעילים מפני מעצרם או חיסולם על-ידי ישראל, או כך לפחות שיווקה את המעצרים באוזני הנהגת הג'יהאד.

תאריך:  30/12/2005   |   עודכן:  30/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
בראיון ל"שלום טורונטו" מביע האלוף (מיל.) עוזי דיין, אופטימיות שמפלגתו החדשה "תפנית" תעבור את אחוז החסימה ותוכל להוביל למאבק אמיתי בשחיתות השלטונית, לשינוי סדר העדיפות הלאומי לטובת הנושאים החברתיים והכלכליים וליצור מציאות ביטחונית מדינית נוחה לישראל על בסיס מאבק בלתי מתפשר בטרור
אסף גדות
קבצי תמונות מיוחדים, בשם Windows Meta-Files (wmf.) יוצרים פירצת אבטחה קריטית במערכת ההפעלה 'חלונות'
מחלקה ראשונה
הנשיא בוש טוען: מדובר בתוכנית סודית ביותר שנועדה להגן על הביטחון הלאומי של ארה"ב    מתנגדיו טוענים: הציתותים נעשו בלא היתר של בית משפט ותוך חדירה גסה לפרטיות
אסף גדות
בבית הלבן התגלתה פירצה: קבלן חיצוני ביצע מחקר בלתי-חוקי על התנועה והשימוש באתר האינטרנט של הבית הלבן
שלומי דיאז
נתפס לאחר שניסה להמלט מהשוטרים והתהפך עם רכבו ליד קריית גת    מעצרו הוארך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il