X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחקר חדש מטעם ארגון זכויות אדם פלשתיני קובע:

"חצי מההרוגים בשטחים - מאש פלשתינית"

מחקר פלשתיני מעלה כי 51% מההרוגים בשטחים, נורו על-ידי אחיהם הפלשתינים המשמעות: מספר הנפגעים מאש צה"ל - קטן ממספר "קורבנות האנרכיה"
▪  ▪  ▪

האצבע על ההדק: בסוף ספטמבר 2005 הנחה יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, את כוחות הביטחון הפלשתינים להתפרס בקרב ריכוזי האוכלוסיה ברצועה, על-מנת למנוע את התופעה של נשיאת נשק וכך לשים קץ לאנרכיה הגוברת. ההוראה של היו"ר - לא עזרה.
קרבות הירי ברשות הפלשתינית הפכו לדבר שבשיגרה. רק לאחרונה הגיעו קרבות רחוב בין כוחות הביטחון הפלשתינים ובין חברי ארגון החמאס לכדי ירי במטולי R.P.G ופצצות מרגמה לעבר תחנות המשטרה הפלשתינית במחנה הפליטים שאטי.
בשבת בבוקר דווח כי כמה עשרות פעילי פת"ח חמושים השתלטו (שבת, 31.12.05) באלימות על שלוחת משרד הפנים הפלשתיני במחנה דיר אל-באלח, ברצועת עזה. הדוברים הדגישו כי הם דורשים שהרשות תספק להם עבודה ותשלבם במנגנוני הביטחון של הרשות. כשעה מאוחר יותר נודע כי חמושים מיחידת השאהיד איימן ג'ודה של גדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של תנועת פת"ח, חסמו את הכביש המוביל למעבר רפיח, ומנעו מהאזרחים ומבעלי דרכונים אדומים מלהגיע למעבר.
בגדודים טוענים שהפעולה באה "לאות מחאה על הידרדרות המצב הביטחוני והעלייה במספר התקיפות ואירועי הירי נגד שוטרים פלשתינים"
על-רקע הדברים, מתפרסם מחקר חדש, מטעם ארגון זכויות אדם פלשתיני, הקובע כי 51% מההורגים בשטחים במהלך שנת 2005 נורו על-ידי אחיהם הפלשתינים, ולא על-ידי כוחות צה"ל. "מספר הנפגעים כתוצאה מקרבות הירי בשטחים", כך קבע המחקר, "רשם שיא של כל הזמנים". הנתונים מעלים כי נסיגת כוחות צה"ל מרצועת עזה החריפה את תופעת האנרכיה ברחוב הפלשתיני. 37% מכלל ההרוגים הפלשתינים לשנת 2005, נהרגו כתוצאה מקרבות ירי שהתרחשו בחודשים שבאו לאחר הנסיגה הישראלית בחודש ספטמבר.
הארגון הפלשתיני, PHRMG, יוצא בקריאה ישירה לרשות הפלשתינית ודורש כי "תפעל להשבת השקט, הסדר והחוק לשטחים". בכירי הארגון טוענים כי "חוסר אחריותה של הרשות הפלשתינית לטפל בבעיות הפנים בעזה ובגדה המערבית - בלתי נסבל". חברי PHRMG דורשים עתה מהרשות כי תוציא את הנשק הבלתי חוקי מידי בעליהם ותפעל לחמש את כוחות הביטחון המקומיים.
בכירים: "האנרכיה תחזק את החמאס"
פחות מחודש לבחירות ברשות הפלשתינית, תופעות האנרכיה בשטחים מאיימות להחליש את תנועת הפת"ח. רבים רואים זאת כעובדה קיימת. בכירים בתנועה, ממשיכים להביע חשש וסוברים כי אם האנרכיה תימשך, "התנועה עלולה להפסיד בבחירות לארגון החמאס".
ארגון החמאס, מצידו, "נהנה" מאווירת הכאוס, אשר מחזקת את מעמדו כאלטרנטיבה ריאלית להחלפת השלטון. בשבועות האחרונים ניצלו בכירי הארגון את אווירת האנרכיה ויצאו נגד תנועת הפת"ח על ש"לא יכולה לספק ביטחון בסיסי לתושבי השטחים". אם אתם לא יכולים, אמרו הבכירים, "אנחנו נעשה זאת במקומכם".

תאריך:  31/12/2005   |   עודכן:  31/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גדות
חברת Intel מבצעת שינוי מהותי בתוכנית השיווק שלה, הכולל בין השאר לוגו חדש ונטישת המותג "Pentium"
יוסי עבדי
עובדי רכבת התחתית בלונדון מאיימים היום לפתוח בשביתה כללית בת 24 שעות    אלפי חוגגים יוותרו בלא תחבורה ציבורית    מפיקי האירועים חוששים כי רבים לא יוכלו להגיע לחגיגות    המשטרה: "גם כך מצב הכבישים מסוכן בגלל השלג"
יוסי עבדי
מה עושה צעיר שבדי לאחר שהבין כי אינו רוצה להמשיך בחיי הנישואין שלו? שוכר סירה, מביים את מותו, ובורח לצפון אירופה    אחרי שנתיים שב הצעיר לחיק משפחתו ומסביר: "רציתי לפתוח בחיים חדשים. רציתי לברוח מאשתי"
יוסי עבדי
סוף טוב: פעילת זכויות האדם הבריטית ושני הוריה שוחררו אמש לאחר שנחטפו בידי חמושים פלשתינים ביום רביעי האחרון    בבריטניה חוששים: האנרכיה תמנע ממשקיפים בינ"ל להגיע לשטחי הרשות ולפקח על אמינות הבחירות לפרלמנט
מחלקה ראשונה
מגלה: בקרוב נחל בייצור כדורי רובה    צוות ישראלי בינמשרדי בראשות עו"ד דב ויסגלס יתכנס מחר לדון בתרחישי השתלטות החמאס על הרשות לאחר הבחירות לפרלמנט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il