X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרשות מדווחת על היקף יבוא של מוצרים בני קיימא וכלי רכב בהיקף של 35.7 מיליון דולר ב- 2005 ייובאו לישראל 137 אלף מכוניות לעומת 140 אלף ב- 2004
▪  ▪  ▪

החטיבה לתכנון וכלכלה ברשות המיסים מפרסמת (א', 1.1.06) נתונים ראשוניים של סיכומי 2005, מהם עולה, כי ערך היבוא בשנת 2005 (ללא יהלומים) הסתכם ב- 35.7 מיליארד דולר לעומת כ- 32 מיליארד דולר ב- 2004 גידול של כ- 11.5%.
ניתוח של נתונים ראשוניים לגבי שנת 2005 מעלה, כי בשנת 2005 הסתמנה מגמה של גידול מתון ביבוא מוצרים בני קיימא (למעט מכוניות ומקררים ווידאו), וזאת לאחר הגידולים הגבוהים ביבוא מוצרים בני קיימא שהיו בשנת 2004 שאפיינו את השינויים בצריכה הפרטית. זאת, כתוצאה מההתאוששות הגדולה שהייתה ב- 2004, וכן כתוצאה מההפחתות הגדולות במיסוי על מוצרים בני קיימא בראשית 2004. ברשות ציינו, כי לפי אומדנים מוקדמים הצריכה הפרטית בשנת 2005 עלתה בכ- 4%.
הגידול ביבוא לא היה אחיד: ערך יבוא הרכב וחלקי חילוף עלה ב- 6% (ביבוא רכב נוסעים נרשמה ירידה של למעלה מ- 2.3% ביבוא רכב מסחרי נרשמה עלייה של 20%). ביבוא מוצרי אלקטרוניקה נרשמה עליה בשיעור של למעלה מ- 10%. יבוא סיגריות עלה בשיעור מתון יחסית של 3%. יבוא מוצרי חשמל "לבנים" עלה בשיעור מתון של כ- 3%.
פחות רכבים
יבוא מכוניות נוסעים בשנת 2005 הסתכם בכ- 137 אלף מכוניות לעומת כ- 140 אלף מכוניות בשנת 2004 - ירידה מתונה בשיעור של 2.3%. יש לציין, כי ירידה זו באה לאחר גידול בולט מאוד ביבוא מכוניות בשנת 2004 ביחס לשנת 2003 - שהיתה השנה בה יובאו מספר מכוניות הנוסעים הנמוך ביותר מזה כעשור.
הרפורמה במס הקניה על הרכב (הפחתת שיעורי המס והגברת תמריצי המס לאיבזור בטיחותי), שהוכרזה בספטמבר 2005, השפיעה על התפלגות המכירות תוך האטה מסויימת במכירות בציפייה להפחתות המחירים - אם כי חלק מהיבואנים כבר הפחיתו את המחירים בפועל עוד טרם כניסתה של הרפורמה לתוקף.
ברשות ציינו היום, כי שער הדולר והאירו הממוצע בשנת 2005 היה דומה לשערים הממוצעים שהיו בשנת 2004 - אם כי לשינויים בשערי החליפין במהלך השנה יש חשיבות גדולה בהרבה מלשינויים הממוצעים. לפיכך, התחזקות האירו במהלך השנים האחרונות תרמה להמשך הירידה בחלקם של כלי הרכב המיובאים מאירופה, בעוד שבחלקם של כלי הרכב המיובאים ביין ובדולר - למרות התחזקות הדולר בחודשים האחרונים - חלה עליה.
היקף היבוא של רכב מסחרי הסתכם בשנת 2005 בכ- 13,100 מכוניות - גידול של 18% לעומת 2004.
ברשות המיסים מניחים, כי לביטול המע"מ בגין רכישת רכב מסחרי לפני מספר חודשים היתה השפעה מכרעת על המכירות בשנה, עת התרכז שליש מיבוא הרכב השנתי בחודש מאי 2005 טרם כניסתה לתוקף של ההחלטה. יש להניח כי חלק מהעוסקים הקדימו רכישות צפויות בשנים הקרובות כדי ליהנות מההטבה ועל כן תרמו אף הם לגידול הגבוה בהיקף היבוא ביחס לשנת 2005.
יותר DVD
בשאר מוצרי בני הקיימא חל גידול מתון יחסית ביבוא בשנת 2005 לעומת 2004: לדוגמא יבוא הטלויזיות גדל ב- 5%, יבוא ה- DVD עלה ב- 17%, יבוא מקררים נשאר ללא שינוי. יבוא מדיחי כלים עלה ב- 6%, מייבשי כביסה עלה ב- 8%. יש לזכור, כי התרומה המצטברת ממכשירי חשמל ואלקטרוניקה להכנסות המדינה אינה גבוהה לאור שיעורי המס הנמוכים יחסית במוצרים אלה.
בחודש דצמבר, כך על-פי רשות המיסים, נשמרה המגמה ביבוא של מוצרים בני קיימא כפי שהייתה במשך השנה בה היו גידולים בשיעורים נמוכים של היבוא כמעט בכל המוצרים.

תאריך:  01/01/2006   |   עודכן:  01/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר וייס
בין השאר, פירסם עוה"ד אנקדוטות משעשעות על שופטים עליונים ואת רשימת המשפטניות ה"סופר לוהטות"
מירב לוי
עודד אותם לבוא ולגור בישראל    בשנה שעברה הגיעו לישראל מספר שיא של סטודנטים במסגרת התוכנית 'מסע' - כ- 7000 סטודנטים
עומר שיקלר
לפחות שלוש רקטות קסאם שוגרו בשעות הצהריים לעבר ישראל    אחת נחתה בשדרות ושתיים נוספות בדרום הנגב המערבי - לא דווח על נפגעים
ניר וייס
בין המתמודדים על ארבעה-עשר הזיכיונות להפעלת אולמות מכונות המזל נמצאים בתי קזינו, שבטים אינדיאניים, ויזמים מכל רחבי ארה"ב
גלית יצחק
תרופת 001WALL מונעת את ההפרשות של תאי המסט    תופעות הלוואי לא יהיו מהותיות    החברה צופה התחלת ניסיונות בבני אדם בראשית שנת 2007
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il