החל מיום 8 בינואר 2006 תחל חברת נמל אשדוד באכיפת שקילתן של מכולות יבוא לשם מניעת הובלה בעומסי יתר. האכיפה תכלול את כל המשאיות המובילות מטענים אל הנמל, בתוך הנמל ומהנמל. כך עולה ממכתב, ששלח דוד בן גיגי, ראש מחלקת מכולות ואחסנה בחברת נמל אשדוד, למועצת המובילים והמסיעים.
בן גיגי הוסיף, כי עד היום לא חלה האכיפה על מכולות שהובילו מטעני יבוא. מעתה, נהג המוביל מכולות יבוא, יופנה על-ידי מחלקת הביטחון אל משקל הנמל, שם תישקל המשאית, ובמקרה של עומס יתר, יפורק המטען, ובעליה יחויב בעלות הפירוק. כמו-כן יערך בירור עם הנהג לבדיקת המקרה. במידה ומשקל המשאית יהיה בהתאם לתקנות, הנהג ישוחרר כנגד גיליון שקילה תקין.
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, טען, כי עד כה נמנעו הנמלים מלבצע שקילה של מטעני יבוא, והתוצאה היתה שמשאיות עלו על הכביש עם מטען עודף, והיוו סיכון בטיחותי. בנוסף לכך, היווה הדבר פתח ליצירת תחרות בלתי הוגנת בענף ההובלה, משום שהיו גורמים שניצלו את העדר האכיפה להובלה בעודף מטען.
בן הרוש הוסיף, כי הוא מברך את נמל אשדוד, ומצפה כי גם שתי חברות הנמלים בחיפה ובאילת ינהגו בהתאם. האחריות על יציאת משאיות המובילות מטען עודף חלה גם על מנהלי הנמלים, ולפי החוק החדש, מדובר בעבירה פלילית. "אני מקווה ומאמין שמעתה יתנהל הענף על-פי כללי תחרות הוגנים", אמר בן הרוש.
הוא מטיל את האחריות גם על סוכני האניות, שמוותרים לנהגים על שקילת מטענים המגיעים לנמלים, וטוען, כי גם הם צריכים להתגייס למשימה של המלחמה בהובלת עומס יתר. שקילת המטענים מהווה אסמכתא לגבי כמות המטען. אי השקילה, מציין בן הרוש, עלולה להוות פתח לגניבות, שכן אין שום מסמך המציין מה היתה הכמות המקורית של המטען.