X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בניגוד להחלטתו הקודמת, בעקבות ערעור לבית המשפט העליון, החליט השופט עודד מודריק להיענות לבקשתו של רובי אסא לשחרור עורך דינו מייצוג ולמנות לו סניגור מהסניגוריה הציבורית
▪  ▪  ▪

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, עודד מודריק, קיבל (29.12.05) את בקשתו של רובי אסא לשחרר את עורך דינו, שמואל סעדיה, מייצוגו ולמנות לו סניגור מטעם הסניגוריה הציבורית, זאת לאחר שאסא ערער לבית המשפט העליון כנגד החלטתו הקודמת של מודריק שלא להיענות לבקשה.
רובי אסא, בן 78, שימש כבעלים של תשלובת תעשיות הפלדה שקרסה עוד בשנת 1993 ונמכרה בסכום של כ- 50 מיליון ש"ח.
עם קריסת התשלובת הוכרז אסא כפושט רגל, הוגשו נגדו תביעות רבות בסכום כולל של למעלה מ- 200 מיליון ש"ח ולפני כחצי שנה אף ביקש מבית המשפט למחוק את חובותיו, זאת לאור מחלה קשה וגילו המתקדם.
בנוסף להליכים האזרחיים הגישה פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) לפני למעלה מחמש שנים, כתב אישום כנגד אסא בחשד לביצוע שורה של עבירות זיוף, מרמה וגניבה.
לפני כשלושה חודשים, עם סיום פרשת ההגנה במשפטו, ביקש אסא באמצעות עו"ד דור חזקיה ממשרד עו"ד חזקיה-חכמון, לשחרר את סנגורו, עו"ד שמואל סעדיה מייצוגו ולאפשר לו ייצוג מטעם הסניגוריה הציבורית.
עו"ד סעדיה התנגד לבקשה וטען, כי הסיבה לבקשה היא תביעתו לשכר טירחת עו"ד. גם הסניגוריה התנגדה לבקשה בטענה כי היענות לה תאריך את ההליכים המשפטיים.
לאור עמדות אלה דחה השופט מודריק את הבקשה, דבר שהוביל את אסא לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון.
בפני בית המשפט העליון, ובעצתו, הסכימה הפרקליטות שלא להתנגד להחלפת הייצוג. בהחלטתו הורה בית המשפט העליון להחזיר את התיק לבית המשפט המחוזי תוך תקווה שמודריק "ישכיל לנווט את העניין בצורה כזו שלא ייגרם עיכוב מיותר בהתנהלותו של ההליך עקב השינוי בייצוג (אם כך יקרה)".
לאחר עיון נוסף בסוגיה, במסגרתה נשמעו כל הצדדים בשנית, החליט מודריק לקבל את הבקשה, תוך שהוא מציין שאיננו עושה זאת בלב שלם.
"לא הפריעה לי העובדה שהשקפתי לא התקבלה ושהוכוונתי אל שינוי החלטתי... אולם כיוון שההנחיה לא היתה חד-משמעית היה עלי לשקול היטב את האינטרס הציבורי בשני מובנים: טובת המשפט ושמירה על כספי הציבור" כותב מודריק בהחלטתו.
לדברי מודריק, לאחר ששקל את אישון האינטרסים הוא החליט לקבל את הבקשה ולהורות על שחרורו של עו"ד סעדיה מתפקידו והעברת ייצוגו של אסא לידי הסניגוריה.
על-פי לוח הזמנים תגיש התביעה את סיכומיה בעוד כחודשיים.
לעניין לוח הזמנים של הגשת סיכומי ההגנה שנקבע להגשה בעוד כחצי שנה מעיר מודריק כי "תהיה זו התחסדות חסרת טעם אם אומר שאני סמוך ובטוח שהסניגור הציבורי יעמוד בלוח הזמנים הזה. צר לי לאכזב. הלוואי שאתבדה".
עו"ד דור חזקיה מסר בתגובה: "הקשר בין מר אסא לסעדיה הגיע לשבר של ממש בשנה האחרונה ועל רקע זה לא ניתן היה להמשיך בניהול המשפט. אני מברך על החלטתו של השופט מודריק, שכן לאסא לא נותרה ברירה אלא לפנות לבית המשפט העליון בצעד חריג זה. עכשיו תוכל הסניגוריה הציבורית למנות סניגור אשר יקבל על עצמו את ההגנה ויפעל לטיהור שמו של מר אסא".

בש 94049/05
תאריך:  02/01/2006   |   עודכן:  03/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
חיל האוויר שיגר טילים לעבר רכב בו נסעו פעילי ג'יהאד איסלאמי המעורבים בשיגור רקטות קסאם לעבר ישראל    הג'יהאד בתגובה: "יש לשים קץ לשחצנות הנאצית"
עומר שיקלר
ועידת המפלגה התכנסה ברמת אפעל לבחור את 20 המועמדים לרשימה לקראת הבחירות לכנסת ה- 17    בעוד כשבועיים יתקיימו הפריימריז אשר יקבעו את מיקומם ברשימה
יוסי עבדי
אבו מאזן נכנע ללחץ מצד מקורביו    היום הוא מבהיר: "אם לא יתאפשר קיום הבחירות בירושלים, כל הפלגים מסכימים שיש לבטל את הבחירות"    הטקטיקה: להאשים את ישראל
עומר שיקלר
בחדשות ערוץ 2 נחשף כי ישראל מתכננת הינתקות מהכפר רג'ר הנמצא על גבול ישראל לבנון, כאשר חלקו הצפוני פתוח ללבנון
אסף גדות
יצרנית המכוניות Nissan משלבת את קונסולת המשחק XBOX 360 במכונית קונספט חדשה אותה תציג בתערוכת המכוניות בדטרויט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il