X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה ממחקר שערך שירותי בריאות כללית 52% מהמעשנים ובני זוגם מעידים, כי העישון גורם למחלוקות ביניהם 51% מהמעשנים מודאגים מההשפעות המזיקות של העישון
▪  ▪  ▪

52% מהמעשנים ובני זוגם מעידים, כי העישון גורם למחלוקות ביניהם. כך עולה (יום ד', 4.1.06) מסקר שערך שירותי בריאות כללית, לרגל הפרויקט הארצי לגמילה מעישון שהחל אתמול.
הסקר נערך באמצעות מכון TNS טלסקר, בקרב מדגם מייצג של 500 איש מעל גיל 18, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל.
נמצא, כי רוב המעשנים מודאגים מהשלכות העישון על בריאותם, אולם רובם לא רוצים מספיק, או לא יכולים להתמודד מיידית עם ההתמכרות. 51% מהמעשנים מודאגים מההשפעות המזיקות של העישון, ו-69% מעידים כי בני משפחתם עושים מאמצים לשכנע אותם להיגמל מעישון.
עוד עולה מהממצאים, כי 27% הצהירו, כי יפסיקו לעשן רק במקרה של מחלה ו-13% ציינו, כי הם לא יודעים מה יגרום להם להפסיק לעשן. כמו-כן, רק 2% ציינו כי יפסיקו לעשן בגלל לחץ של בן משפחה או חבר קרוב, ו-74% בקרב הציבור הלא מעשן מודאגים מההשפעות המזיקות של עשן הסיגריות של המעשנים בקרבתם.
60% מהמעשנים מאמינים, כי ניתן להיגמל מעישון בכוח הרצון בלבד, ו-20% ציינו את תחליף הניקוטין או תרופה כלשהי.
דיאן לוין, מנהלת המחלקה לחינוך וקידום בריאות בכללית, מסרה: "ידוע לנו ממחקרים רבים שרוב רובם של המעשנים שמנסים להיגמל בכוחות עצמם ולהתמיד בכך, נכשלים במשימה. תוצאות הסקר מצביעות על-כך שהציפיות של המעשנים אינן תואמות את מה שאנחנו יודעים מהמחקרים, על-כן אנו בכללית מבצעים הסברה מקיפה על האמצעים והשירותים שתומכים במעשן לקראת גמילתו, תוך כדי תהליך הגמילה ובמתן חיזוקים להתמדה".
לדבריה, המסרים על נזקי הסיגריות בעשורים האחרונים בארץ ובעולם אומנם נטמעו בתודעה הציבורית וכמעט כולם, לרבות רוב המעשנים, מבינים את ההשלכות הקטלניות של העישון, אך תוצאות הסקר מצביעות על-כך שעדיין ישנו פער גדול בין המודעות לבין קבלת ההחלטה להיגמל ונקיטת פעולה מעשית.
האם הורים מעשנים משפיעים על ילדיהם?
63% מהמעשנים ציינו, כי גם אחד מהוריהם או שניהם מעשנים. 19% ציינו, כי העישון של ההורים השפיע על היותם מעשנים בעצמם, ואילו 27% מאלו שאינם מעשנים טענו, כי דווקא העישון של הוריהם השפיע במידה רבה על הימנעותם מעישון.
בנוסף עולה, כי 39% מהמעשנים שהם הורים לילדים עד גיל 18 ציינו, כי לדעתם היותם מעשנים לא ישפיע על ילדיהם לעשן, לעומת זאת 21% ציינו כי הדבר כן ישפיע, ואילו 24% ציינו, כי היותם מעשנים יעודד את ילדיהם לא לעשן.
לדברי לוין, "אחוז ניכר מהמעשנים אינם מודעים לכך שעצם היותם מעשנים יהיה קשור באופן משמעותי לכך שילדיהם יתחילו לעשן. על-כן ברור הוא שהפסקת העישון של הורים תמנע תחילת עישון אצל ילדיהם. זו סיבה נוספת לכללית לפעול למען הפסק עישון בקרב מבוגרים".

תאריך:  04/01/2006   |   עודכן:  04/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
יוזמה של מינהל חברה ונוער, מחוז מרכז בשיתוף מטה ההסברה ברשויות    בין הנושאים שידונו: יחסי חלוניים-דתיים, התמודדות עם אלימות, זכויות וחובות של אזרח ועוד
ענבל אביב
עדי ראייה מסרו, כי הצעיר דקר עצמו במסדרון הסמוך לחנות "למטייל"    הצעיר סובל מפציעות בלב ובצוואר ומצבו קשה    פונה לבי"ח איכילוב
הדר פרבר
רעידת האדמה נמדדה בעוצמה של 6.7 בסולם ריכטר    לא דווח עדיין על נפגעים
עומר שיקלר
פיתוח חדש ו"חכם" עשוי לצמצם את התופעה הכואבת והמוכרת של זיופים בקלפיות הצבעה מסוימות    ההצעה הוגשה לוועדת הבחירות המרכזית
הדר פרבר
ככל הנראה מתכוונת לעזוב את עירק בטרם הסתיים שיקומה של המדינה שנהרסה במלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il