X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך מעריך החשב הכללי לממשלה, ירון זליכה בתחזיתו לסוף 2006 הודה, כי כממונה על כל נכסי המדינה, הוא יכול סופסוף למנוע מצבים אבסורדיים, בהם המדינה רוכשת מספקים וגופים שונים נכסים השייכים לה
▪  ▪  ▪

כיום, מנוהל 50% מתקציב המדינה, תחת פיקוח ובקרה של מרכב"ה (מערך המחשוב הממשלתי). עד לסוף שנת 2006 ינוהלו 80% ובשנת 2007 יושלם המעבר לניהול מלא של כל תקציב המדינה באמצעות מערכת מרכב"ה. כך אמר (ד', 4.1.06) החשב הכללי לממשלה רו"ח הד"ר ירון זליכה, בכנס Itziburi של קבוצת אנשים ומחשבים.
החשב הכללי הודה, כי כממונה על כל נכסי המדינה, הוא יכול סופסוף למנוע מצבים אבסורדיים, בהם המדינה רוכשת מספקים וגופים שונים נכסים השייכים לה. זליכה הבהיר כי משרד האוצר רואה חשיבות גדולה בקיומו של ממשל זמין ולכן בכוונתו להפעיל מערך בקרה ופיקוח על כל המשרדים ולוודא מתן שירות יעיל לאזרח "משרדים שלא יעמדו בקריטריונים שהגדרנו יתנו דין וחשבון למשרד האוצר".
זליכה אמר כי כעת עם השלמת פרויקט מרכב"ה, הוא כמבקר הפנים של הממשלה, יכול להתמודד עם כל ההתקשרויות העסקיות המתבצעות במדינה ובמיוחד עם פעילויות והתנהלויות לא תקינות. הוא אמר כי בכוונתו לעצור את כל ההתנהלויות הלא מקובלות בהן ספקים זוכים להנחות שאינן מקובלות או עובדי משרד המקצרים תורים ללא הצדקה. "בעידן האינטרנט כל אזרח יכול לחסוך מעצמו את השעות הרבות של העמידה בתור ולהמנע מהשענות על מעאכרים. היום בתוך 60 שניות ניתן לבצע פעולות רבות ושונות. ממשל זמין מאפשר לנו להגדיל את היושרה והשקיפות בעבודת הממשלה ובגיבוי שר האוצר אנחנו לא מתכוונים לוותר על זה". החשב חזר על דבריו והבהיר כי מדינת ישראל עברה מהתנהלות של גוף ארכאי לגוף מוביל הפועל לפי נורמות עסקיות ושם את הלקוח - האזרח בראש סדר העדיפות.
החשב אמר כי בשנת 2006 יימשכו המאמצים להגביר את מודעות הציבור למגוון שירותי GOV.IL וציין כי בשנת 2005נרשמו 5 מיליון כניסות לאתר. הצפי הוא כי בשנת 2006 יבוצעו 10 מיליון כניסות. זליכה גם התחייב כי עד לסוף הרבעון הראשון של שנת 2006 יועלו לאתר Gov.il כל הטפסים של כל המוסדות המשרתים בתי עסקים.
יו"ר הסוכנות היהודית, זאב ביילסקי אמר כי בכוונת הסוכנות היהודית להפעיל בתוך מס' חודשים מרכז טכנולוגי שיספק מידע בכל שאלה הקשורה לישראל, דבר שיקטין מהותית את מס' השליחים הפועלים בעולם ויאפשר לכל מתענין לקבל מידע אמין בזמן אמת.
אבי הווכמן, מנכ"ל רשות הדואר הנכנס אמר כי ב-1.3.06 תהפוך רשות הדואר לעוסק מורשה ותשנה את שמה ל"חברת דואר לישראל". ברשות הדואר מועסקים 7000 עובדים, 1924 אשנבים, 976 כלי רכב, 3896 תיבות דואר ו-3 מרכזי מיון הממיינים 4 מיליון דברי דואר בלילה אחד. בשנת 2005 עברו 760 מיליון דברי דואר, 1.6 מיליון חבילות, 2.3 מיליון משלוחים, 50 מיליון עסקות דלפק שהם שווי ערך ל-170 מיליארד ש"ח והועברו מיליון מסרים אלקטרוניים.
איציק כהן, ס.בכיר לחשב הכללי בממשלה הודיע על הקמתו של KIDS.GOV.IL אתר אינטרנט ייעודי לילדים שיעלה לקראת הבחירות ויאפשר להם ללמוד מונחי יסוד ולהתנסות במהלך ההצבעה עצמו באמצעות סימולציה.
בנוסף אמר כהן כי כבר בתחילת השנה עוברים כל עורכי הדין בישראל לעבודה עם כרטיס חכם והזדהות באמצעות חתימה אלקטרונית.
כהן הציג את תחילת פעילותה של ועדה מיוחדת המוקמת בימים אלה במשרד החוץ שתפקידה לסייע לבתי תוכנה ביצירת קשרי עבודה ועסקים עם חברות בחוץ לארץ. הוועדה מבססת את פעילותה על הקשרים שנוצרו בשנים האחרונות מאז החלה ממשלת ישראל להפעיל את ממשל זמין ולהציגו ברחבי העלם. כהן הזמין חברות מקומיות המזהות פוטנציאל עסקי במדינה זרה לפנות לשגריר באותה מדינה ומשם יעבור הנושא לטיפול הוועדה במשרד החוץ לסיוע וליווי בכל התהליך.

תאריך:  04/01/2006   |   עודכן:  04/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פאוזנר שי
משתמשת ותיקה במוצרי ויריאנט, שדרגה לגרסה חדשה של WorkUP, המתאימה לשיבוץ ושיגור חמישים טכנאי השטח שלה אשר מטפלים ביותר מ- 1500 משימות ביום
אסף גדות
חברת Microsoft הודיעה כי היא מתכוונת לפרסם טלאי אבטחה לטיפול באג ה-WMF רק ב-10 לינואר
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שנערך בבי"ס לבריאות הציבור באונירסיטת נבאדה בארה"ב    ילדים שגדלו בבית בו שני בני משפחה או יותר מעשנים, היו בסיכון גבוה פי 8 לחלות באסטמה    עישון פסיבי עלול לגרום למות עריסה
עומר שיקלר, שלומי דיאז
לאחר שסיים את חקירתו במשטרה כינס ארקדי גאידמק מסיבת עיתונאים    הודיע כי עד להודעה חדשה הוא אינו מפסיק להזרים כסף להשקעות חדשות בישראל
שי פאוזנר
הוועד הוציא הערב רשימה ארוכה של שירותים שלא יתנו מעתה, והודיעו על הפסקת פעילות השיווק מעבר לשעות העבודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il