X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרב רפי פוירשטיין דיבר בעצרת המנהיגות האורתודוכסית עוד בכנס: שיוויון נשים יוצר בעיות בזוגיות
▪  ▪  ▪

העצרת העולמית השישית של המנהיגות האורתודוקסית ערכה היום (יום ד', 4.1.06) אחר-הצהריים דיון במשפחה היהודית המודרנית. את הדיון הינחתה ליאורה מינקה, יו"ר אמונה, שעמדה על הירידה במספר הזוגות הנישאים בישראל לעומת העלייה המדאיגה בשיעור הגירושין, שהוביל את ישראל למקום השמיני בטבלת הגירושין העולמית.
הרב רפי פוירשטיין, יו"ר הנהלת רבני "צהר", אמר שהוא חושב שהרבנים התנתקו מעם ישראל, וכי על הרבנים בארץ ללמוד מרבני חו"ל לקרב ולא להרחיק, ועל הרבנים האשכנזים ללמוד מהרבנים הספרדיים את הפתיחות המסורתית.
שיוויון נשים יוצר בעיות בזוגיות
בהמשך, הובילה מינקה את הדיון לנושא מקומה של האשה המפרנסת ובעלת הקריירה. לנושא זה התייחס הרב אליהו אברג'יל, ראש אב בית דין באר-שבע, ואמר כי התמורות היום - הגורמות לאישה להיות מעל הגבר מבחינת תפקידה או שווה לו - יוצרות בעיות בזוגיות, וכי על האשה לזכור את מקומה ותפקידה. על נושא זה הוסיפה עדינה בר שלום, יו"ר המכללה החרדית בירושלים, את המרכיב של בחירת המקצוע אצל האשה החרדית, והרצון לסיפוק בעבודה, שהוא מרכיב חדש בעבודת האשה החרדית.
מושב נוסף עסק בדיאלוג שבין הדתות. הרב יצחק חליבה, רבה הראשי של טורקיה, אמר בדיון כי טורקיה היא דוגמה ומופת ליחס ליהודים בעולם ועל מדינות אירופה - ובעיקר על צרפת - יש הרבה מה ללמוד מטורקיה.
הרב חליבה העלה על נס את "קשרי האחווה העמוקים" שהוא מקיים עם המופתי של איסטנבול, "המשמש מליץ יושר ליהודים ובזכות קשרים אלו הצליח למנוע הסתה במסגדים". בדיון השתתפו גם הרב שמואל די סיגני - רבה של רומא, הרב שאר ישוב הכהן - רבה של חיפה והרב דוד רוזן - נשיא המועצה היהודית הבינלאומית להתייעצויות בין-דתיות.
הרב רוזן אמר בדיון כי על-פי הנהוג היום בותיקן - כומר שאומר דברים אנטישמיים לא יוכל לעלות בדרגה בכנסיה. הרב שאר ישוב כהן הציע להתמקד בנושאים המשותפים בהידברות הבין-דתית, על-מנת למצוא את הערכים שיש שותפים לקידומם.

תאריך:  04/01/2006   |   עודכן:  05/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
על-פי מידע שהגיע ל-Nfc, החברה מתכננת לצאת בקמפיין פרסומי גדול מאוד, שיציג נתונים על שביעות הרצון של לקוחותיה
יוסי עבדי
סוריה הודיעה הערב כי תאפשר את תחקורו של שר החוץ, פארוק א-שרע    הצוות הבינלאומי לחקירת רצח חרירי ממתין עתה לתשובתו של הנשיא אסד    ההערכה: יסכים לחקירה רק בערבויות בינלאומיות
יוסי עבדי
סקר חדש ברשות הפלשתינית מעלה, כי ארגון החמאס יקבל כרבע מקולות הבוחרים    הפת"ח יזכה ל-38%    החלום של הפלשתינים לשנת 2006: תחושת ביטחון ושחרור לאומי
שי פאוזנר
זאת למרות נתונים טובים שפרסמה הלמ"ס לסיכום השנה    הצפי של כלכלני לאומי הוא להתרחבות של 5.4% לתוצר העסקי של ישראל בשנה הקרובה
יוסי עבדי
מרדכי בן-דניאל מאלנקר חשוד, כי דרס למוות את סהר ממן בן ה-8, אשר היה בדרכו חזרה מקייטנה    בפרקליטות טוענים: הוא המשיך בפיזור הילדים תוך שהוא עובר על הוראות הביטחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il