X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרון הורדם ועבר ניתוח ראש החשש: נגרם למוחו נזק בלתי הפיך בהתייעצות עם מזוז הועברו סמכויות ראש הממשלה למ"מ אולמרט דאגה בישראל לשלומו של שרון
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה אריאל שרון נאבק על חייו והוא עבר הלילה ניתוח ראש קשה ביותר. מצבו מוגדר גם עכשיו חמור ביותר. החשש הוא שנגרם למוחו נזק בלתי הפיך. הניתוח מבוצע בידי שישה רופאים והוא נמשך יותר מחמש שעות. הרופאים הצליחו לנקז ממוחו דם רב, ולאחר מכן פעלו לצרוב את העורקים שנפרצו וגרמו לדמם. פרופ' מור יוסף, מנכ"ל בית החולים הדסה עין כרם, מסר קודם לכן (23:45) כי שרון עבר "דמם תוך מוחי", והוא הורדם לניתוח כדי לנקז את הדם ממוחו.
הדאגה לשרון גברה לפנות בוקר עוד יותר, גם מאחר שבמשך כמה שעות לא נמסר שום דיווח רשמי על מצבו. עוזריו, יועציו ובניו - עמרי וגלעד, השוהים כל העת בבית החולים, דיווחו שמצבו קשה מאוד. בישראל - דאגה לשלומו של שרון. מאות אלפי אזרחים נשארו ערים כדי לקבל עידכונים במהלך כל הלילה על מצבו. לרחבת הכותל הגיעו להתפלל לשלומו. סמכויותיו של שרון, כראש ממשלה, הועברו לידי ממלא-מקומו, אהוד אולמרט. גם ברחבי העולם מעורר האירוע עניין רב, ודאגה למנהיגה הבלתי מעורער של מדינת ישראל.
+ כיסוי מלא, האירוע המוחי שעבר שרון.
+ האם יש דרך חזרה?, ד"ר ערן אשחר.
+ האם היה מחדל בטיפול בשרון.
מומחי רפואה, ובהם פרופ' יונתן הלוי, מעריכים כי האירועים האחרונים, ובראשם הפרסומים נגד שרון ביממה הקודמת - בדבר החשדות נגדו - גרמו לעליה בלחץ הדם של שרון, ויכול שהם שגרמו לאירוע המוחי הנוכחי. הכוונה היא לפרסומים הבלתי מדוייקים והמטעים, הן מצד כמה מכלי התקשורת והן מצד המשטרה.
קודם לכן מסר פרופ' יוסף: "ראש הממשלה הגיע להדסה עין כרם. ההבחנה היא אירוע מוחי משמעותי. לצורך ההבחנה והטיפול ראש הממשלה הורדם ומונשם". נמסר עוד, כי ראש הממשלה נמצא עכשיו ביחידת ההדמיה (MRI), לצורך הבחנה יותר מדויקת של מהות האירוע והיקפו".
רופאו האישי של שרון, פרופ' שלמה שגב, מסר סמוך ל- 03:00 ליועצו של שרון, רענן גיסין, כי "הניתוח מתקדם כפי שהם ציפו. מצבו של שרון יציב, הניתוח מורכב - כמו ניתוח ראש, ומצבו של החולה יציב". גיסין אמר עוד, כי מייד לאחר שהתקבלה ההחלטה להרדים את שרון, הוחלט על העברת הסמכויות למ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט. "אולמרט ינהל את כל ענייני המדינה, ויקיים את כל השיחות שנקבעו לראש הממשלה. הממשלה ממשיכה לתפקד. אנחנו מאחלים כמובן רפואה שלמה לראש הממשלה, אבל המדינה ממשיכה לתפקד".
מזכיר הממשלה, ישראל מימון, מסר מעט אחרי 23:00 כי נוכח הנסיבות החדשות שנוצרו, ולאחר התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ועם מ"מ ראש הממשלה, אהוד אלמרט, הוחלט להעביר את סמכויות ראש הממשלה לידי אולמרט. אהוד אולמרט הוא מעתה, אפוא, ראש הממשלה בפועל, והוא האיש המחזיק בכל סמכויות ראש הממשלה, לכל דבר ועניין. בעקבות הנסיבות החדשות, נוצרו במערכת הפוליטית בכלל ובתנועת קדימה בפרט בלבול וחוסר ודאות, ומשעה לשעה גוברות ההשערות לפיהן הבחירות הבאות לא יתקיימו במועד שנקבע (28.3.06).
שרון התלונן: איני חש בטוב
ראש הממשלה הובהל הערב סמוך ל- 22:15 מחוות השקמים לבית החולים הדסה עין כרם, לאחר שהתלונן כי הוא איננו מרגיש טוב. עוזריו מסרו כי הוא הועבר בהכרה מלאה. שרון הובהל באמבולנס של מחוז לכיש שחונה דרך קבע בחווה, כנראה מאז האירוע המוחי שעבר שרון. כחמש דקות לפני השעה 23:00 הגיע האמבולנס לבית החולים ושרון הובהל מיידית ליחידת הטראומה.
רופאו האישי של שרון בא לבקרו בערב בחוות השקמים, כדי לבדוק אותו ערב הצינתור. שרון דיווח לו כי הוא חש תעוקה בחזהו, והרופא המליץ לפנותו מיידית לבית החולים. וכך אכן היה.
ראש הממשלה הגיע לבית החולים כשהוא ישוב בתוך אלונקה. הוא הגיע כאמור בהכרה מלאה. סמכויות ראש הממשלה לא הועברו מיידית למ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אלא לאחר שהוחלט להרדים את שרון, לצורך בדיקות; ולאחר מכן להרדימו לצורך ניתוח.
זהו האירוע השני שעובר שרון. לפני כשבועיים הוא הובהל לבית החולים - לאחר שעבר אירוע מוחי. מחר מתוכנן הוא לעבור צינתור בו יתוקן פגם בליבו.
שרון עשה דרכו מחוות השיקמים לירושלים, ולא לבית החולים סורוקה בבאר שבע (הקרוב יותר לחוות השיקמים), וזאת בהתאם לעצת רופאיו - שקבעו כי יש להעבירו לבית החולים שטיפל בו קודם לכן, שבו הוא אמור לעבור בבוקר צינתור.
בית החולים הדסה עין כרם נכנס לכוננות עם היוודע דבר האירוע. רופאים הוזעקו כדי לקבל ולטפל בשרון. היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, קיבל עידכון, וכך גם מ"מ ראש הממשלה, השר אהוד אולמרט. כוחות גדולים של שירות הביטחון הכללי התפרסו בבית החולים כדי לאבטח את ראש הממשלה. שוטרים חסמו את האזור לכניסת סקרנים. עדי ראייה מספרים, כי אמצעי תקשורת מרחבי העולם צובאים על בית החולים.

בכיסוי האירוע השתתפו: יוסי עבדי, הדר פרבר, יוסף עידן
תאריך:  04/01/2006   |   עודכן:  05/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הרב רפי פוירשטיין דיבר בעצרת המנהיגות האורתודוכסית    עוד בכנס: שיוויון נשים יוצר בעיות בזוגיות
שי פאוזנר
על-פי מידע שהגיע ל-Nfc, החברה מתכננת לצאת בקמפיין פרסומי גדול מאוד, שיציג נתונים על שביעות הרצון של לקוחותיה
יוסי עבדי
סוריה הודיעה הערב כי תאפשר את תחקורו של שר החוץ, פארוק א-שרע    הצוות הבינלאומי לחקירת רצח חרירי ממתין עתה לתשובתו של הנשיא אסד    ההערכה: יסכים לחקירה רק בערבויות בינלאומיות
יוסי עבדי
סקר חדש ברשות הפלשתינית מעלה, כי ארגון החמאס יקבל כרבע מקולות הבוחרים    הפת"ח יזכה ל-38%    החלום של הפלשתינים לשנת 2006: תחושת ביטחון ושחרור לאומי
שי פאוזנר
זאת למרות נתונים טובים שפרסמה הלמ"ס לסיכום השנה    הצפי של כלכלני לאומי הוא להתרחבות של 5.4% לתוצר העסקי של ישראל בשנה הקרובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il