X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מזוז קובע בחוות דעת: עכשיו מדובר ב"נבצרות זמנית"; אם יהא מדובר במצב של קבע - ייבחרו שרי הממשלה ראש ממשלה מתוכם
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, מבהיר כי חבר הכנסת אהוד אולמרט - בתוארו כמ"מ ראש הממשלה, ממלא-עתה את מקומו של ראש הממשלה אריאל שרון באופן זמני בלבד. היועמ"ש קובע, כי בשל אישפוזו של שרון ונוכח מצבו הרפואי, מדובר ב"נבצרות זמנית" של שרון, ואם יתברר כי מדובר במצב בלתי הפיך, יהיה מקום להחליט אם מדובר במצב המצריך מינוי ראש ממשלה לתקופה של 100 ימים ו/או עד הבחירות.
על-פי חוות דעתו של מזוז, עשוי אולמרט לכהן בתפקיד ימים ספורים בלבד. לאחר מכן תידרש הממשלה לבחור שר מבין חברי הממשלה. בנסיבות שנוצרו, כלל לא ברור שאולמרט הוא זה שייבחר מבין שרי הממשלה, שכן שרת המשפטים, ציפי לבני, טוענת אף היא למס' 2 בתנועת קדימה (אחרי שרון).
היועמ"ש מסר, כי בישיבת הממשלה הבהיר לשרים את המצב המשפטי בעקבות האירוע הרפואי שעבר ראש הממשלה. להלן תמצית הדברים, כפי שנמסרו לשרים (ציטוט):
1. כזכור, ראש הממשלה עשה שימוש בסמכותו לפי סעיף 29 לחוק יסוד: הממשלה והוציא צו בדבר פיזור הכנסת, אשר פורסם ברשומות ביום 8.12.05.
בהתאם לחוק, עם פרסום הצו רואים את הממשלה כאילו התפטרה, ואם לא הוגשה לנשיא המדינה, בתוך 21 ימים מיום פרסום הצו, בקשה מטעם רוב חברי הכנסת להרכבת ממשלה חליפית, נכנס הצו לתוקף, ורואים את הכנסת כאילו החליטה על התפזרותה, והבחירות לכנסת יתקיימו ביום ג' האחרון שלפני תום 90 הימים מיום כניסת הצו לתוקף.
מאחר ולא הוגשה לנשיא המדינה בתוך 21 הימים שלאחר פרסום הצו בקשה להרכבת ממשלה חליפית, נכנס הצו לתוקפו ביום 30 לדצמבר 2005, וכתוצאה מכך התפזרה הכנסת ה- 16, והבחירות לכנסת ה- 17 נקבעו ליום 28 במרץ 2006.
2. אמש, עם הגעתו של ראש הממשלה לבית החולים וקבלת מידע על מצבו הרפואי, סוכם על-ידי היועץ המשפטי לממשלה ומזכיר הממשלה, בעצה אחת עם מ"מ ראש הממשלה, כי מדובר במצב של "נבצרות זמנית", לפי סעיף 16(ב) לחוק יסוד: הממשלה, ועל כן יכהן השר אהוד אולמרט כממלא-מקום ראש הממשלה.
3. בישיבת הממשלה הדגיש היועץ המשפטי לממשלה, כי המהלך של פיזור הכנסת ועריכת בחירות מוקדמות, עומד בעינו, ואינו מושפע ממצבו הבריאותי של ראש הממשלה.
כן הובהר, כי בשלב זה מדובר במצב של נבצרות זמנית כאמור, ורק לאחר קבלת הערכה רפואית ברורה באשר למצבו הרפואי של ראש הממשלה והשפעת האירועים שעבר, יהיה מקום להחליט אם מדובר במצב המצריך מינוי ראש ממשלה בפועל על-ידי הממשלה, לפי סעיף 30(ג) לחוק היסוד, אשר יכהן כראש הממשלה עד לכינון ממשלה חדשה לאחר הבחירות.

תאריך:  05/01/2006   |   עודכן:  05/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
בידיעות אחרונות לא פרסמו על זיכויו של חשוד וישלמו לו 50 אלף ש"ח    "קל מאוד וסנסציוני יותר, לפרסם דבר מעצרו וחשדות נגד אדם. קשה יותר ופחות סנסציוני לפרסם על שחרורו ונקיון כפיו", כותב השופט קליין בפסק הדין
יפעת גדות
מחקר חדש הראה כי רמות גבוהות של כולסטרול LDL מפחיתות סיכון לתמותה אצל נשים קשישות    גם הסיכון לאי ספיקת לב קטלנית, הן עבור גברים והן עבור נשים, יורד
עומר שיקלר
במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל 8 מבוקשים ברחבי אזור יהודה ושומרון    צה"ל המשיך במהלך הלילה בירי ארטילרי, ותקף מהאוויר שני צירי גישה בצפון רצועת עזה
יואב יצחק
פרץ הורה להפסיק את קמפיין הבחירות ולהימנע מפרשנויות וספקולציות
יפעת גדות
כדאי אולי ללכת כמה פעמים למכונית במקום להסחב עם עשרות שקיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il