X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך על-פי נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין יו"ר הפועלים, שלמה נחמה: "ההלם הראושני יחלוף" מנכ"ל אפריקה ישראל, פיני כהן על מ"מ רה"מ: "ביכולתו לנווט את עם ישראל בתקופה קשה זו" מנכ"ל כלל פיננסים, שוקי אברמוביץ': "מילת המפתח היא - סבלנות"
▪  ▪  ▪

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הביע (ה', 5.1.06) את דעתו ואמר, כי על אף המצב הקשה והבלתי צפוי אליו נקלעה היום הממשלה, יש למגזר העסקי אמון מוחלט בראש הממשלה בפועל, השר אהוד אולמרט, ובמדיניות הכלכלית של הממשלה. לדברי לין, אין ספק, כי כלכלת ישראל הגיעה להישגים משמעותיים הודות לגיבוי וליציבות שהעניק ראש הממשלה אריאל שרון.
"מערכות השלטון בישראל בכללותן מבטיחות היום את המשך היציבות הכלכלית ואת המשך צמיחתו של המשק המצוי בהליכי צמיחה מובהקים", אמר לין. הוא מבהיר, כי בתחום הכלכלי אין כל מקום לחששות. "יש להמשיך ולתרום לכלכלת ישראל כפי שנעשה בשלוש השנים האחרונות. המשק ללא שום ספק ימשיך וישגשג".
שוקי אברמוביץ, יו"ר איגוד חברי הבורסה לניירות ערך בתל אביב ומנכ"ל כלל פיננסים בטוחה אמר היום: "שוק ההון מגיב בירידות וזהו תהליך טבעי לחלוטין. אם נביט בצורה שקולה יותר לטווח הרחוק יותר אנו צריכים להבין, כי ראש הממשלה בפועל, אהוד אולמרט, הוא בעל ניסיון עשיר ורב, מעורב בכל הצדדים וביחוד בצד הכלכלי - לאור נסיונו כשר האוצר ושר התעשיה. עובדה שאנו נמצאים ערב בחירות מצביעה על אי יציבות, אך לא צפוי שינוי דרמטי. מילת המפתח היא 'סבלנות'. מדינת ישראל נמצאת במצב הטוב ביותר שהיתה מאז ומעולם. המשק נמצא בצמיחה וצריך להמשיך ולהסתכל קדימה".
יו"ר בנק הפועלים, שלמה נחמה אמר בצהריים: "העובדים והמנהלים בבנק הפועלים, ואני באופן אישי, מתפללים יחד עם כל בית ישראל לשלומו ולהחלמתו של ראש הממשלה אריאל שרון. המדיניות הכלכלית שעל-פיה מתנהלת מדינת ישראל כיום ייצבה וחיזקה את הכלכלה הישראלית, והביאה לחידוש הצמיחה בשיעורים מרשימים. המשק הישראלי הוא מודרני ואיתן. כל עוד ממשלת ישראל ממשיכה במדיניות כלכלית זו, אין שום חשש לחוסנו וליציבותו של המשק".
נחמה מוסיף, כי "השווקים הפיננסיים הגיבו בתנודות חדות על מצבו של ראש הממשלה. זו תגובה צפויה למצב של אי-ודאות בו אנו שרויים עתה. אני מאמין, כי תוך זמן קצר, לאחר שתובהר מחויבותה של הממשלה להמשך המדיניות הכלכלית ששרון היה ממוביליה, גם שווקים אלה יפגינו שיקול דעת ובגרות. בשעות האחרונות שוחחתי עם אנשי-עסקים ומנהיגים כלכליים, בישראל ובעולם. כולם הביעו דאגה ותפילה לשלומו של ראש הממשלה. שיתפתי אותם בתחושתי הברורה, שלמרות המצב, הכואב לכולנו, המשק הישראלי הוא משק גדול, מודרני, דינאמי, מפותח ויציב, שיוכל להתמודד עם משבר זה. בימים הקרובים אמשיך בשיחות ובפגישות עם קברניטי המשק, אנשי-עסקים ומשקיעים. אני משוכנע שההלם הראשוני הנובע ממצבו של ראש הממשלה, הלם שהוא צפוי ומובן, ואני שותף לו, יחלוף".
פיני כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל, אמר: "זו תקופה קשה של חוסר ודאות שתשפיע על המשק בתקופה הקרובה אך אני מאמין בחוסנם של המשק והכלכלה הישראלית שיעברו את המשבר בהצלחה ומאמין כי ענף הנדל"ן ימשיך במגמת התאוששות בה התחיל בחודשים האחרונים הצמיחה החיובית בענף תמשך. אני מחזק את ידיו של ממלא-מקום ראש הממשלה אהוד אולמרט ומאמין שביכולתו לנווט את עם ישראל בתקופה קשה זו בכדי שנצא כולנו מחוזקים ממנה".
דורי סגל, מנכ"ל חברת הבנייה, גזית גלוב, אמר: "הימים הקרובים יהיו ללא ספק ימים הכרוכים בחוסר ודאות לעם ישראל בכלל ולמשק הישראלי בפרט, אך זוהי תהיה גם תקופת מבחן לחוסנו של המשק הישראלי ואני מאמין, כי הוא יציב וחזק וישרוד את האבידה הכבדה. כישראלי החי בחו"ל הדבר החשוב ביותר לי ולמשפחתי הוא מדינת ישראל חזקה, ואני מאמין, כי החיים ממשיכים וכי מדינת ישראל תדע להעמיד הנהגה חדשה וחזקה שתצעיד אותה כבעבר להשגים נכבדים".
דודי מנטין, מנכ"ל רשת שקם אלקטריק: "בטווח הקצר מאד, אני צופה שתהיה השפעה, פגיעה רגעית ואי ודאות זמנית, אבל בטווח הארוך המשק חזק ויחזור למצב רגיל, הנתונים טובים וגם אירוע כזה לא יכול לדרדר המשק. המשק אומנם מושפע ממצב הרוח, אבל הוא לא חי רק על מצב רוח".

תאריך:  05/01/2006   |   עודכן:  05/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
מדד המעו"ף ירד 3.9%    בשוק דיווחו, כי משקיעים זרים שבו לבצע רכישות של מניות באופן סלקטיבי    בכירים בשוק צופים כי הירידות ימשכו ימים אחדים בלבד
מירב לוי
היה אורחו של מבקר המדינה, מיכאל לינדנשטראוס    נפגש גם עם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין ונגיד בנק ישראל    סטפשין העלה בפני אורחיו את סוגיית נכסי הכנסייה הרוסית בירושלים
עומר שיקלר
JCS נערכת יחד עם איגוד השיגור האירופאי EBU לסיקור מאסיבי של האירועים הדרמטיים סביב אשפוזו של ראש הממשלה    מאות כתבים ואנשי צוות מגיעים לישראל
גלית יצחק
המחקר נערך במכללה האקדמית יהודה ושומרון    השיטה גילתה סימנים של התקפה עתידנית בין חמש דקות עד לשעה לפני דום לב
אסף גדות
ביל גייטס נואם בתערוכת האלקטרוניקה בארה"ב על עתידו של העולם הדיגיטלי    גייטס קובע - Windows תהיה בליבו של כל הנעשה בעתיד האלקטרוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il