X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שערו היציג של הדולר עלה ב- 1.14% בבית ההשקעות גיפט אומרים הערב, "אנו צפויים למסחר תנודתי ועצבני בשבועות הקרובים"
▪  ▪  ▪

בשוק המט"ח הישראלי נרשמו כצפוי ביום (ה', 5.1.06) סוער שכזה עליות בולטות למטבעות הזרים מול השקל. עם זאת, במסחר אחר-הצהריים נסחר הדולר סביב רמה של 4.643 לאחר שהבוקר כבר נסחר מעל 4.65.
שערו היציג של הדולר נקבע היום בצהריים בעלייה של 1.14% ברמה של 4.628 שקלים לדולר. סיום עידן שרון מעלה סימני שאלה רבים בנוגע לעתידה הכלכלי המדיני והפוליטי של ישראל.
בבית ההשקעות גיפט כותבים הערב, כי ממשלת ישראל בראשותו של אריאל שרון הנהיגה בשנים האחרונות מדיניות פיסקאלית מצמצמת, קרי ריסון תקציבי, ופעלה נמרצות על-מנת להגיע להסדר עם הפלשתינים ובכך סייעה להתאוששותו של המשק הישראלי ותרמה רבות למשיכת השקעות זרות.
השאלה הגדולה ביותר הוא, על-פי גיפט, איך יגיבו המשקיעים הזרים - האם תמשכנה ההשקעות הזרות בישראל, או שמא נראה "בריחה" של השקעות החוצה, נוכח אטרקטיביות הולכת וגדלה של שווקים מתפתחים אלטרנטיביים שעלולה לגרום לבהלה בשווקים?
להערכת כלכלני גיפט, אנו צפויים למסחר תנודתי ועצבני בשבועות הקרובים. לא מן הנמנע, אומרים בבית ההשקעות, "שנמשיך לראות את הדולר מתחזק בטווח הקצר ופרמיית הסיכון של מדינת ישראל צפוייה לעלות קרי עלייה בתשואות האג"ח השקליות והצמודות".
בנוסף חשוב לציין, כי המשך ההידרדרות הביטחונית בשטחים ואובדן השליטה של הרשות הפלשתינית, לצד עליית כוחו של החמאס, עלולה לגרום עלולה לגרום למשקיעים זרים להסס בטרם יגדילו את השקעותיהם בישראל וזאת ללא קשר למצבו של ראש הממשלה.
בטווח הרחוק יותר, צופים בגיפט, כי תרשם התמתנות בעליית הדולר ולא פוסלים אף את החלשותו. "הנתונים הכלכליים במשק ממשיכים להיות חיוביים, אנו עדים לעלייה בתוצר, עלייה בייצוא, עלייה בצריכה הפרטית וכן ירידה באבטלה וצמצום בגרעון הממשלתי. חשוב לציין, כי נגיד בנק ישראל סטנלי פישר לא יהסס להשתמש "בנשק" הריבית במידה ושערו של השקל יפוחת חדות וזאת לפרק זמן מוגבל עד ירגעו הרוחות", כתבו כלכלניו של בתי ההשקעות הערב.

תאריך:  05/01/2006   |   עודכן:  05/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר וייס
התובע, שקיבל את קו ההפצה מאביו, נחשד בשידול עובד מחסן לגניבת מוצרים    ביהמ"ש קיבל את טענת השידול, אך קבע כי החברה לא פעלה בדרך מקובלת ובתום לב כדי לאפשר לתובע למכור את הקו ולגבות את התמורה
גלית יצחק
בבית החולים לגליל המערבי נהריה ילמדו בקרוב הורים החייאת תינוקות במסגרת קורס הכנה ללידה    לדברי ד"ר זאב סוניס, למהירות התגובה, להתערבות ולרמת הביצוע של פעולת ההחייאה יש השפעה מיידית על סיכויי התינוק לשרוד
שי פאוזנר
כך על-פי נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין    יו"ר הפועלים, שלמה נחמה: "ההלם הראושני יחלוף"    מנכ"ל אפריקה ישראל, פיני כהן על מ"מ רה"מ: "ביכולתו לנווט את עם ישראל בתקופה קשה זו"    מנכ"ל כלל פיננסים, שוקי אברמוביץ': "מילת המפתח היא - סבלנות"
שי פאוזנר
מדד המעו"ף ירד 3.9%    בשוק דיווחו, כי משקיעים זרים שבו לבצע רכישות של מניות באופן סלקטיבי    בכירים בשוק צופים כי הירידות ימשכו ימים אחדים בלבד
מירב לוי
היה אורחו של מבקר המדינה, מיכאל לינדנשטראוס    נפגש גם עם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין ונגיד בנק ישראל    סטפשין העלה בפני אורחיו את סוגיית נכסי הכנסייה הרוסית בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il