X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סיפור מהסרטים: חמושים צרים על משרדי רשת "אל-ערביה" בעזה ומאיימים לסגור את התחנה הטענה: שידור סרט על מתאבדות פלשתיניות "פוגע באינטרסים הלאומיים" האנרכיה בשטחים ממשיכה לשבור שיאים חדשים והגדודים? הם ממשיכים לאיים בערעור "השקט האזורי"
▪  ▪  ▪

מחבלת מתאבדת

אנרכיה בחסות אל-אקצה: עשרות חמושים של גדודי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של תנועת ה'פתח', צרים כעת על משרדי רשת אל-ערביה במרכז עזה, במחאה על שידור סרט הפוגע במתאבדות. הגדודים, מאיימים עתה לסגור בכוח את משרדי הרשת.
אנשי הגדודים, אשר אחראים בין היתר על שיגור רקטות קסאם לעבר ישראל, וכן על קרבות הרחוב עם החמאס בימים האחרונים, יוצאים נגד ההחלטה שהביאה לשידורו של סרט בערוץ "אל-ערביה", אשר יוחד לתיאור חיי המחבלות המתאבדות שיצאו בשנים האחרונות מהשטחים. טענת הגדודים: "הסרט מעוות את דמותן ואישיותן".
הסרט, אשר שודר תחת השם: "המתאבדות", ולא "המקריבות עצמן למען אללה" ("איסתשהאדיאת"), שם המוגדר ככינוי לכבוד והערכה לפעולות ההרג - נערך בידי גורמים בחו"ל ונקנה לאחרונה לצורכי לשידור על-ידי "אל-ערביה" המשדרת באמצעות הלוויין מדוביי. בין הנשים שרואיינו במהלך הסרט, נאוול אל-סאדאווי, מובילה פמיניסטית במצרים, סוציולוגית, רופאה, ועיתונאית המתמקדת בצרכים של הנשים הפלשתיניות.
ראשי גדודי אל-אקצה, וחבריהם החמושים, טוענים בהודעה שפורסמה הערב (שבת, 07.01.06) כי הסרט ששודר השבוע מעוות את דמותן של הפלשתיניות, ומציגן כבעלות "פגם נפשי", כ"מוקצנות", מנודות חברתית, וכמי שאינן מסוגלות להגיע להחלטות רציונאליות בכוחות עצמן.
לטענת בכירים בגדודי אל-אקצה, מהווה הסרט תמיכה בטענות ישראל נגד התופעה של המתאבדים, ובכך פוגע באינטרס הלאומי הפלשתיני. בהודעתם, מדגישים גדודי אל-אקצה כי המתאבדות "תרמו לחיזוק כבוד האיסלאם והמוסלמים, נתנו את הדוגמה הנעלה ביותר בהגנה על האדמה, העם והכבוד וכן דרבנו נשים וצעירים רבים לצאת לג'יהאד ולהקרבה עצמית למען דרכו של אללה".
עתה ממתינים חמושי אל-אקצה לתשובתם של ראשי רשת אל-ערביה. האולטימאטום: התנצלות פומבית בפני העם הפלשתיני. "העונש": במידה ולא כן - הודיעו החומשים כי "ייסגרו בכוח" את התחנה. הקרב על הרשת - בעיצומו. אנשי אל-ערביה מביעים חשש כבד מאיומי הגדודים. "לנו אין שום קשר לסרט", הדגישו בכירים ברשת. "הסרט הופק על-ידי חברות מחו"ל ולנו לא הייתה ולו יד אחת בתכנים המשודרים".
חללי אל-אקצה - "הילדים הרעים" של עזה
בעוד ארגון החמאס מנסה לשמור על רגיעה יחסית בתוך שטחי הרשות על-רקע קיום הבחירות לפרלמנט, יוצאים "גדודי חללי אל-אקצה" בקריאות המאיימות להמשיך ולערער את "השקט האזורי". הטענה: גיבוש רשימה "לא צודקת" של המועמדים לבחירות לפרלמנט הפלשתיני (ינואר 2006). "אנחנו דורשים לבחור באנשים הטובים ביותר, שיוכלו להתמודד עם המציאות החדשה והרגישה", אמר דובר הגדודים. "אם נציב אנשים שלא מתאימים לתפקד, נזרע את שורשי האלימות מחדש", הבהירו החמושים.
גדודי אל-אקצה היו אלה שחטפו לפני כשבוע את פעילת זכויות האדם הבריטית וכן את שני הוריה. כעבור שלושה ימים שוחררו החטופים, אך עם זאת זכו הגדודים לקריאות גנאי מצד עמיתיהם בארגונים המקבילים. "החטיפות והאיומים על פעילים בינלאומיים פוגעים האינטרסים הפלשתינים", אמרו היום פעילי החמאס. "אם אתם לא יכולים לשמור על הסדר בעזה", הם הבהירו לרשות, "אנא מכם: פנו את המקום ותנו לנו לטפל בבעיות הביטחון".

תאריך:  07/01/2006   |   עודכן:  08/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
ניסה לגנוב מעקה בטיחות של מע"צ בכביש באר שבע-דימונה    בעת העמסת הגניבה על רכב, נפגע בראשו
שי פאוזנר
לאחר שהתרגלנו למכירות פומביות שהפכו מזמן ללהיט באינטרט, מציגה סאניו היפנית את העתיד בתחום - מכירת מוצרים בשיחות וועידה סלולריות במסגרת שרותי הדור השלישי    ההסכם הראשון שלה הינו עם החברה אותה מייצגת סלקום בישראל
אייל וילצ′יק
ברדה נכנס בדקה ה -70 כשהתוצאה היתה 1:2 לפתח תקווה ובשני שערים הפך את התוצאה
אייל וילצ′יק
הקהל בקופסא התעורר בדקה ה- 62 לאחר שאלן מסודי כובש במספרת    מהומה במגרש בסיום דרמאטי עם שני כרטיסים אדומים    מוטי איווניר עזב את המגרש לפני תום המשחק
אורן קורנפלד
ליגת העל: מכבי חיפה הייתה הרבה יותר טובה היום מהפועל כפ"ס, אך החמיצה ללא סוף    ארבייטמן שעלה בהרכב במקום קטן היה חלש ולא הצליח לנצל את הקרדיט של רוני לוי    שער עצמי של שחברי קבע את תוצאת הסיום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il