X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חבר הכנסת עזמי בשארה שולל את הצעת ליברמן לחילופי אוכלוסין בהסדר הקבע על-פיו בתמורה לפינוי המתנחלים, יועברו ערביי ישראל למדינת פלשתין - עם זאת לדבריו ניתן היפותתית לדון בסוגיה זו אם הבסיס להסדר יושתת על תוכנית החלוקה מ - 1947, על-פיה יסופחו הגליל ואזורים נוספים לשטח מדינת פלשתין
▪  ▪  ▪

בראיון ל"שלום טורונטו" בסוף השבוע דוחה בתוקף חבר הכנסת עזמי בשארה, העומד בראש מפלגת "בלד", את הצעתו של ח"כ אביגדור ליברמן לערוך חילופי אוכלוסין בין ישראל לישות הפלשתינית במסגרת הסדר מדיני. עם זאת, באופן היפותתי הוא מציין, ניתן לדון בהצעה אם הבסיס למו"מ יהיה הצעת החלוקה מ- 1947, על-פיה יסופחו הגליל ושטחים נוספים למדינת פלשתין.
להלן עיקרי הראיון שנערך עם ח"כ בשארה:
שאלה: בכיר בתנועת החמאס אמר בראיון לוול סטריט ג'ורנל שלאחר השתלטות התנועה על השלטון הפלשתיני יחויבו הנוצרים לשלם מס גולגולת לשלטון האיסלאמי שיוקם. כיצד אתה כנוצרי מתייחס להתבטאות זו?
תשובה: החמאס אינה מאיימת להגיע לשלטון. היא איננה חפצה בשלטון פלשתיני שנקבע תחת תהליך אוסלו. החמאס רוצה להשיג גוש פרלמנטרי גדול כדי שתהיה להם כתובת בינ"ל והיא רוצה לקשור את ידי הרשות הפלשתינית בכל הקשור לויתורים לישראל במו"מ המדיני. הנהגת החמאס איננה מעוניינת להיות בממשלה הפלשתינית כיוון שהם יאלצו להיפגש עם קצינים ישראלים. בדומה למדינות אחרות באזור דוגמת ירדן, סוריה ומצרים, התנועות האיסלמיות קיימות והן מייצגות המונים. הן צריכות לעבור רפורמה אבל כדי שהן תתחלנה ברפורמה הן צריכות להיכנס ראשית לחיים הפוליטיים - התנועות הללו יצטרכו להיכנס למים ולשחות בהם ואז הן תעבורנה תהליך של הפנמת ערכי היסוד של הרעיון הדמוקרטי וכיבוד זכויות האזרח.
המשטר הדמוקרטי הוא משטר מודרני יחסית ביחס להיסטוריה האנושית ואפילו אחד הקצרים בה. לא כל מי שלא מאמין בדמוקרטיה הוא פסול וצריך להיאבק בו. צריך לשכנע את התנועות האיסלמיות להשתנות. ללא ניסיון דמוקרטי הן לא תעבורנה שינוי.
שאלה: מהי עמדתך ביחס להצעה שהועלתה בישראל בדבר חילופי שטחים בין ישראל לרשות הפלשתינית במסגרת הסכם הקבע?
תשובה: אני מתנגד לרעיון של ליברמן לחילופי אוכלוסין שמשמעותו העברת אזרחים ישראלים לפלשתין תמורת פינוי המתנחלים. הסיבה העיקרית לכך נעוצה בקביעה בבסיס תפיסה זו שהאזרחות איננה מובנת מאליה. בישראל רק היהדות קבועה, האזרחות איננה קבועה.
יש כאלה ששמים סימן שאלה על סוגיית האזרחות של חלק מאזרחי המדינה והם מבטאים תפיסה לא דמוקרטית. על עקרון השוויון בנויות החברות הדמוקרטיות. ליברמן מושפע מהימין הרוסי ויש בו משהו מפחיד בתפיסת עולמו. גם שם המפלגה של 'ישראל ביתנו' הועתק משם של אחת המפלגות ברוסיה הנקראת רוסיה ביתנו. יש בו משהו מיובא שלא משתלב באוכלוסיה. קו הגבול צריך לעבור לטעמי בקווי ה- 4 ביוני 1967. אם יחליטו ישראל והפלשתינים על חילופי שטחים זה, נקבל זאת.
עברו הזמנים שקצינים עברו על מפות ושרטטו גבולות בין מדינות. יש מיליון ומשהו פלשתינים בישראל והם מיעוט לאומי גדול. הם לא נושא למו"מ בין מדינות אלא אם יגידו שחוזרים לתוכנית החלוקה מ - 1947 והגליל ושטחים נוספים יצורפו למדינה הפלשתינית. אז אנו נהיה חלק מהמו"מ אבל זה כל כך היפותתי וזה עלול לפתוח שאלות נוספות.
שאלה: כיצד אתה רואה את ההתפתחויות הפוליטיות בישראל?
תשובה: הסקרים ניפחו את קדימה יותר מכוחה האמיתי. חסר לה המנגנון המפלגתי ולכן כנראה היה עניין לשרון להביא את צחי הנגבי ששלט במנגנון בליכוד. מפלגת קדימה מבטאת מחנה רחב בימין שהגיע למסקנה מאז האינתיפאדה הראשונה שיש להיפרד דמוגרפית מהפלשתינים.
קדימה מאפשרת לבטא שינוי עמדה מבלי לשנות מחנה פוליטי. בבחירות הקרובות צפויה המשך מגמת הירידה בשיעור ההשתתפות בבחירות גם משום ריבוי הסקרים הנוטע את התחושה, כי למעשה תהליך ההצבעה נעשה והבחירות הוכרעו מכאן שאין חשיבות לקול הבודד אם הסקרים ימשיכו להצביע על יתרון גדול לקדימה הסיכוי לשיעור הצבעה נמוך גבוהים.

תאריך:  08/01/2006   |   עודכן:  08/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הנוער היהודי בארה"ב הולך ומתרחק יותר ויותר מהקשר לישראל    האם מצבו הרפואי של שרון עשוי לשפר ולו במעט את התמונה?
יוסי עבדי
סיפור מהסרטים: חמושים צרים על משרדי רשת "אל-ערביה" בעזה ומאיימים לסגור את התחנה    הטענה: שידור סרט על מתאבדות פלשתיניות "פוגע באינטרסים הלאומיים"    האנרכיה בשטחים ממשיכה לשבור שיאים חדשים    והגדודים? הם ממשיכים לאיים בערעור "השקט האזורי"
שלומי דיאז
ניסה לגנוב מעקה בטיחות של מע"צ בכביש באר שבע-דימונה    בעת העמסת הגניבה על רכב, נפגע בראשו
שי פאוזנר
לאחר שהתרגלנו למכירות פומביות שהפכו מזמן ללהיט באינטרט, מציגה סאניו היפנית את העתיד בתחום - מכירת מוצרים בשיחות וועידה סלולריות במסגרת שרותי הדור השלישי    ההסכם הראשון שלה הינו עם החברה אותה מייצגת סלקום בישראל
אייל וילצ′יק
ברדה נכנס בדקה ה -70 כשהתוצאה היתה 1:2 לפתח תקווה ובשני שערים הפך את התוצאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il