X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
ההשקעות הזרות זינקו ב-67% ל-9.66 מיליארד דולר הגרעון ירד מ-3.4% אשתקד ל-1.9% מהתמ"ג אולמרט מפעיל מנגנון בקרת תקציב שוב נדחה ביטול דרגת הפרישה
▪  ▪  ▪

יום סוער בכלכלה הישראלית. מ"מ ראש הממשלה ושר האוצר, אהוד אולמרט (א', 8.1.06) הציג את השיגי הממשלה היוצאת בתחום הכלכלה. במצגת של משרדש האוצר, הציג אומרט רשימת הישגים שבראשה, נתונים ראשוניים של הלמ"ס מאומדנים לביצוע התקציב אשר הוכנו באגף החשב הכללי במשרד האוצר.
על-פי הנתונים, הגירעון הכולל ללא מתן אשראי נטו בשנת 2005 הסתכם בסך של כ- 10.75 מיליארד ש"ח, שהם כ- 1.94% מהתמ"ג. זאת, לעומת גירעון מתוכנן של 18.9 מיליארד ש"ח, שהיו 3.4% מהתמ"ג בתכנון התקציב המקורי.
שיא בהשקעות הזרות
בנק ישראל הציג היום זינוק בהיקף ההשקעות הזרות בישראל בשנה שעברה. מדובר בסכום בולט של 9.66 מיליארד דולר, המייצג עלייה של 67% לעומת שנת 2004. ב- 2004 עמדו ההשקעות הזרות על 5.8 מיליארד דולר בלבד.
על-פי בנק ישראל בין נובמבר לדצמבר הסתכמו ההשקעות הזרות בישראל ב- 1.58 מיליארד דולר. ההשקעות הזרות הישירות הסתכמו בשנה שעברה ב- 5.71 מיליארד דולר. זו עלייה של פי 3.4 לעומת שנת 2004. עוד פרסם בנק ישראל, כי בנובמבר ודצמבר עמדו ההשקעות הישירות של זרים בשוק המקומי על 1.05 מיליארד דולר.
השקעות הזרים בניירות ערך סחירים עמדו אשתקד על 3.95 מיליארד דולר. ירידה של 3.3% מ- 2004. בנובמבר-דצמבר דווקא נרשמם גידול בתחום זה ל- 530 מיליון דולר. הבורסה של ת"א פרסמה בסוף השנה, כי זכתה לעלייה דרמטית של פי 4.33 בהשקעות הזרים במסגרתה, ל- 2.09 מיליארד דולר.
מעקף זמני של העדר התקציב
לאור העדר תקציב הממשלה לשנה הקרובה, קבע אולמרט נהלי עבודה על-פיהם תפעל הממשלה בשנה התקציבית 2006, עד למועד אישור התקציב כחוק. מסגרת הוצאות המשרדים בשנת 2006 תהא מוגבלת, על-פי חוק, ל- 1/12 מהוצאות המשרדים בשנת 2005, כשהן צמודות למדד המחירים לצרכן.
עוד דחייה של ביטול דרגת הפרישה
עוד יצויין, כי הקבינט החברתי כלכלי אישר בישיבתו היום את הצעת ממלא-מקום ראש הממשלה ושר האוצר, אהוד אולמרט, לדחות את מועד ביטול מתן דרגת פרישה. לאור פניית ההסתדרות, ומתוך רצון לעודד פרישת עובדים בשירות המדינה בתנאים משופרים החליט הקבינט לאשר דחייה בביטול דרגת פרישה בשלושה חודשים ליום 31.03.2006.
לפי החלטת ממשלה קודמת אמורה הייתה "דרגת הפרישה" להיות מבוטלת ביום ה- 31.12.2005. כיום, ניתנת על-ידי נציב שירות המדינה תוספת דרגה לעובדים מעל גיל 60 עם פרישתם. הדבר מקנה לעובד תוספת שכר הבאה לידי ביטוי גם בזכויותיו הפנסיוניות.

תאריך:  08/01/2006   |   עודכן:  09/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
העביר את המסר, כי תושבי מזרח י-ם יורשו להצביע, אך לא במזרח י-ם, אם כי במקום מספיק קרוב למגוריהם    ציין ששיתוף הפעולה בין משרד החוץ לבין הוועדה לאנרגיה אטומית הינו טוב
אלעזר לוין
קנתה את מגדל אקרשטיין ב-31 מיליון דולר בעיסקת תשואה לפי 9%    אקרשטיין יקבל 28 מיליון דולר, מבני תעשיה 3 מיליון    תקנה משיכון עובדים 25% מקניון גבעתים ב-30 מיליון דולר
ענבל אביב
עד כה מונה המנכ"ל כמישרת אמון בידי המבקר בלבד
אור אריה ורונה דייויס
במשחק המרכזי תארח הפועל י-ם את הגליל העליון    עוד במוקד קרב התחתית בין רמה"ש לגבעת שמואל    בשאר המשחקים: נהריה-ראשל"צ, ר"ג-אשקלון. מחר: מכבי ת"א-בני השרון
עדי גלסקה, אשר גולדברג
עכשיו מתברר שבית"ר ירושלים יכולה להיות רגועה    גאידמק שיריין יותר מ- 50 מיליון דולר להמשך תיפקודה של בית"ר אם היה עוזב או יעזוב בעתיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il