X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור מפעל "מילובן" כי יש לאפשר לו להזרים שפכים לנחל הנעמן עד ב-2.2.06 בשבוע שעבר קיבל בית המשפט את עמדת צלול כי יש להפסיק את ההזרמה
▪  ▪  ▪

בדיון שהתקיים היום (א', 8.1.06) בבית המשפט המחוזי בעקבות ערעור אותו הגישה הנהלת מפעל "מילובן" נגד החלטה מסוף השבוע כי על המפעל להפסיק להזרים שפכים קבע השופט כי המפעל יקבל הארכה להזרמת השפכים עד ה-2.2.06.
בעמותת "צלול" מציינים, כי החלטת השופט התקבלה לאחר שהמפעל עשה שימוש חוזר בטענת הסרק כי הפסקה מיידית של הזרמה שפכים לנחל, תביא לפיטוריהם של עובדי המפעל.
בדיון שהתקיים ביום ה' (5.01.06) קבעה השופטת קנטור כי יש להוציא צו ביצוע הקובע כי על מפעל "מילובן" לחדול באופן מיידי מהזרמת שפכים לנחל. לדברי השופטת: "לא שוכנעתי גם כי הפסקת הזרמת השפכים תביא אוטומטית ובאופן מיידי לסגירת המפעל, שכן כאמור אני סבורה כי כאשר תונח החרב על הצוואר יימצאו גם יימצאו פתרונות ומקורות כספיים שיאפשרו את המשך הפעלת המפעל בלא הזרמת השפכים לנחל".
עמותת "צלול" פתחה לפני יותר משנה בקמפיין אגרסיבי כנגד מפעל "מילובן", הממוקם מדרום לעיר עכו המזרים את השפכים לנחל נעמן. במסגרת מאבקה דרשה העמותה מראשי המשרד לאיכות הסביבה לפעול כנגד המפעל עקב הזרמת שפכים בעלי רמות זיהום גבוהות ביותר.
לבית המשפט הוגש כתב אישום כנגד המפעל, אך עקב ערעור מפעל "מילובן" לבית המשפט המחוזי בחיפה, נדון הנושא שוב אולם ביהמ"ש דחה את הערעור ודרש את הפסקת את הזרמת השפכים על-ידי קיום צו ביצוע של בית משפט השלום.
מעמותת "צלול" נמסר, כי החלטת בית משפט המחוזי היא החלטה מאכזבת אשר מכריעה את גורלו המר של נחל הנעמן באמצעות אישור המשך הזיהום הנובע מאינטרסים כלכליים, ואינה מאמצת כללים ראויים לשמירה על איכות הסביבה.
"צר לנו כי בניגוד לפסיקת בית משפט השלום שהתקבלה ביום חמישי 5.1.06, בית משפט המחוזי אינו דחה את הטענה הרווחת והדמגוגית כאילו מפעלים יסגרו אם יחויבו לשמור על איכות הסביבה. בכל הכבוד, בית המשפט המחוזי חייב היה לאחר שנות זיהום רבות ומיותרות לנקוט בגישה בה נקט בית משפט השלום הגורסת כי שמשייכפה על מפעל פתרון סביבתי, ימצאו לו המשאבים הכספיים".
כמו כן נמסר מהעמותה, כי תקני "ועדת ענבר" הינם מדד אשר יש לעגנו בחוק במטרה לחייב את כלל מפעלי התעשיה בישראל לפעול על פיו.
עזר פישלר, רכז עמותת "צלול" בחיפה והצפון אמר כי "הנהלת מפעל "מילובן" התעקשה שוב ושוב להמשיך ולזהם את נחל הנעמן. בתי המשפט פסקו לא אחת כי יש לעצור לאלתר את הזרמת השפכים ולאחר שהנהלת המפעל ערערה שוב לבית משפט השלום, אימץ בית המשפט את עמדת "צלול" ופסק באופן חד-משמעי כי על מפעל "מילובן" להפסיק באופן מיידי את הזרמת השפכים".
הוא המשיך ואמר, כי "חבל שבית המשפט המחוזי שם לנגד עיניו את האינטרסים הכלכליים של המפעל בסדר עדיפויות גבוה מזה של איכות הסביבה. יש לשים סוף לניסיונותיהם של מעסיקים להחזיק את עובדיהם כבני ערובה בפני הדרישה לעמוד בתקני איכות סביבה".

תאריך:  08/01/2006   |   עודכן:  08/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
הנשיא הסורי בשאר אל-אסד מתחיל להיכנע ללחץ ומנסה להשיג תמיכה ערבית    קיים היום ביקורי בזק במצרים ובסעודיה    המנהיגים לוחצים עליו להסכים לפשרה
עומר שיקלר
שמעון פרס מספק תשובות ברורות ביחס למפלגה בה הוא נמצא    בראיון ל-CNN אמר: אני לא רוצה להיות ראש הממשלה, אני רוצה לפעול למען השלום
אסף גדות
חברת Microsoft שיחררה את התיקון לפרצת ה-WMF לפני הזמן הצפוי (עידכון האבטחה החודשי הקבוע) בגלל חומרת הבעיה
יפעת גדות
תה נענע או לחילופין רטייה מעלי נענע יכולים לעזור במקרים של הצטננות ואף סתום
שלומי דיאז
נעצר על-ידי משטרת אשדוד    מעצרו הוארך    החשד הוא כי אחיו הקטנים בני 10 ו-12 החלו גם כן לצרוך את ה"מוצר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il