X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
פרופ' מור-יוסף: שרון הניע גם את יד שמאל

אין סכנה מיידית לחיי שרון

בניו של שרון מדברים אליו בתקווה שיזהה את קולם שווארמה הוכנסה לחדרו על-מנת לגרות את חוש הריח שלו משמיעים בחדרו יצירות של מוצרט ומספרים על הנכדים
▪  ▪  ▪
חדרו של שרון במחלקה [צילומים: AP]

הרופאים בעידכון היומי

עומר שיקלר, ענבל אביב
נושם, מגיב לכאב וצלילים

   מחלקה ראשונה
התחזית: "שרון משותק על כיסא גלגלים"

בבדיקות שנערכו לראש הממשלה אריאל שרון, נמצא, כי נשימה, לחץ דם, תפוקת שתן ולחץ תוך-גוגלתי - בנורמה. חום גופו של רה"מ אף הוא בגדר הנורמה. כל הסימנים הללו מצביעים על מצבו היציב של ראש הממשלה. ראש הממשלה הניע היום את יד ימין ורגל ימין בתנועות גדולות יותר מאתמול, וכן הניע גם את יד שמאל. כך מסר פרופ' שלמה מור-יוסף אחר-הצהריים (17:00). לדבריו, אלה סימנים טובים המצביעים על התקדמות קלה במצבו. העובדות מראות על שיפור במצב הניורולוגי של ראש הממשלה, אך המצב עדיין קשה.
ד"ר יורם וייס, הרופא המנתח בצוות הרפואי של שרון, מסר במסגרת התידרוך, כי בהשוואה לתחילת הדרך ישנה התקדמות משמעותית במצבו של רה"מ, וכי למעשה - אין כרגע סכנה מיידית לחייו. ד"ר וייס אמר בצורה מטאפורית: "עמדנו על קצה הצוק ועכשיו התרחקנו חמישה מטרים מהקצה". "בתחילת הדרך היינו צריכים לייצב את מצבו - דופק לחץ דם ונשימה, ולאחר שהצלחנו אנחנו צריכים להתאזר בסבלנות", אמר. לדבריו, יש להמתין לכך שחומרי ההרדמה יתפנו לחלוטין מגופו של שרון.
לדברי וייס, חומרי ההרדמה ורוב התרופות התפנו מדמו - אך המשך ההליך הזה יקח עוד כמה ימים. "עדיין איננו יודעים מהי רמת השיפור הקוגנטיבי שלו. ישנם חומרים שבגללם יתכן כי טרם ראינו את השיפור בתחום זה", אמר. ד"ר וייס הסביר עוד, כי ראש הממשלה נושם בצורה עצמונית מאז שעות הבוקר, וכי "הוא מחובר למכונת הנשמה אך הוא זה שמפעיל אותה למעשה".
תגובה בלתי רצונית?
בצהריים נמסר, כי שרון הזיז הבוקר גם את יד שמאל וגם רגל שמאל. לדברי מור-יוסף, תזוזה נראתה רק ביד שמאל. זו הבשורה הטובה שבה חזו בניו של ראש הממשלה, וכן הרופאים. החדשות הטובות מתבררות עתה, יום לאחר ששרון הזיז רק את רגל ימין ויד ימין, ועלה חשש כי הוא משותק לחלוטין בפלג גופו השמאלי - בעקבות הפגיעה באונה הימנית. עם זאת, רופאיו מסייגים ואומרים כי יתכן שמדובר בתגובה בלתי רצונית, ולא יותר מכך.
רופאיו של שרון קיימו הבוקר הערכת מצב לגבי ההתפתחות במצבו הרפואי. בתום הדיון החליטו להמשיך את הפחתת חומרי ההרדמה, במטרה להעיר את שרון ולבחון את תיפקודו המוחי.
חומרי ההרדמה יופרשו מגופו תוך יום-יומיים, ואז ניתן יהא לבחון טוב יותר את תיפקודו. החשש עתה הוא מפני שיתוק בפלג גופו השמאלי. במקביל לטיפול מצד הרופאים, בניו של שרון מדברים אליו בתקווה שיזהה את קולם. הם משמיעים לו יצירות של מוצרט, מספרים לו על הנכדים ועל הדאגה לגורלו, ואף הכניסו לחדרו מאכלים שהוא אוהב, בהם שווארמה על-מנת לגרות את החושים. בשעה 17:00 אחר-הצהריים ייתן בית החולים עידכון נוסף.
פרוצדורת הפסקת תרופות ההרדמה נעשית באופן הדרגתי, תוך זהירות ובדיקות רבות, וזאת מחשש לעלייה פתאומית בלחץ הדם, או התפרצות של זיהומים. אם לא יחול כל שינוי במצבו של רה"מ, ינסו הרופאים לעודד פעילות של "נשימה עצמונית". שרון, כך דיווחו הרופאים, שומר על יציבות במצבו.
אתמול נערכו בדיקות וגם הבוקר יימשכו הן, כדי לבחון את הנזק שנגרם. רופאיו, וכן מומחים שונים מעריכים, כי נגרם נזק קשה לחלק הימני של מוחו, דבר העלול לפגוע קשות בתיפקודו. הרופאים מעודדים מקצב ההתעוררות, הכולל: הזזת יד ימין ורגל ימין, שיעול, תגובות לכאב בפלג גופו הימני, וגם תגובה לצלילים.

תאריך:  10/01/2006   |   עודכן:  10/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
אירן ממשיכה בקו תקיף: דובר מטעם המשטר בטהרן הודיע היום רשמית: "נמשיך בפיתוח הגרעין כמתוכנן"    ראש הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית: "הסובלנות נגמרת"    ארה"ב: "העולם כולו נגד הגרעין האירני"
עידן יוסף
המועצה הדתית בת"א משיקה פרויקט למתן תשובות טלפוניות מוסמכות בעניני הלכה
יוסי עבדי
חגיגה דרום אמריקנית: איך ניראית "חתונה אזרחית" בבוליביה? 200 זוגות, אצטדיון אחד, יציע מלא באוהדים, לבוש אינדיאני עתיק, והרבה אהבה    דובר האירוע: "הרומנטיקה הייתה מעל לכל"
יוסי עבדי
נהנים מהחופש: בכירי ארגון החמאס גאים ברעיון הדמוקרטיה    לפני שישה ימים הכריזו על פתיחת הקמפיין לבחירות    היום הם מעריכים: "הצלחנו עד כה יותר מהמשוער"    "ההפתעה" שהעניקו לתושבי עזה: ערוץ טלוויזיה ברוח פעילות הארגון
שי פאוזנר
המדד עבר הערב את קו 11,000 הנקודות הפסיכולוגי, כשהוא מציג רתחון עז של המשקיעים ליצור אווירה חיובית בשוק המניות החשוב בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il