X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחקר נוסף שנעשה בתרופה שאושרה לטיפול באלצהיימר גילה, כי השפעתה ארוכה משסברו עד כה
▪  ▪  ▪

תרופה שאושרה לטיפול בצורה מתונה עד חמורה של מחלת האלצהיימר, האטה את התקדמות המחלה בכמעט 50% בשנה, כך עולה ממחקר חדש.
הממצאים, המתייחסים לתרופה Nemanda-memantine, מתבססים על מחקר קודם שגילה, כי התרופה הועילה לחולי אלצהיימר למשך שישה חודשים לפחות.
בשנת 2003, ארגון המזון והתרופות אישר את השימוש ב-Namenda לצורה מתונה עד חמורה של אלצהיימר, ובכך הפך אותה לתרופה היחידה שאושרה לשימוש זה. האישור בא בעקבות מחקר בן 28 שבועות ב-252 חולים, שנבחרו באופן אקראי לקבל את התרופה או פלצבו, והראה כי התרופה יכולה להאט את התקדמות האלצהיימר לתקופה של שישה חודשים.
החוקרים, מבית הספר לרפואה באוניברסיטת ניו-יורק, הדגישו כי כבר בשנת 2003 הצליחו להראות כי התרופה החדשה, הפועלת על-ידי מערכת חדשה, יעילה בשלבים מתונים עד חמורים של אלצהיימר. כמו כן גילו כי התרופה בטוחה באופן ראוי לציון. כיום, מיליוני חולים בכל העולם נוטלים אותה על בסיס הממצאים המוקדמים.
תוצאות מבטיחות
המחקר החדש הראה כי ה-Namenda הועילה לקבוצה של חולים שנחקרו במהלך הניסוי הראשון לשישה חודשים נוספים. הדוח הופיע בגליון ינואר של העיתון "Archives of Neurology".
לצורך הניסוי החדש, כל החולים שקיבלו פלצבו בניסוי הראשון ב-Namenda קיבלו את התרופה הפעילה. המחקר כלל 175 חולים, 80 מהם קיבלו בפעם הראשונה את הפלצבו. שאר החולים המשיכו לקבל את התרופה.
החוקרים ביצעו הערכה לחולים בעזרת שימוש במגוון מבחנים שמדדו את היכולות הקוגנטיביות, התפקודיות וההתנהגויות. התוצאות הראו האטה משמעותית בשיעור התקדמות האלצהיימר בקרב החולים שקיבלו קודם לכן פלצבו וכעת קיבלו Namenda, זאת לעומת שיעור ההדרדרות הקודם שלהם.
ההשפעות שראו החוקרים במחקר הראשוני, שארך שישה חודשים, המשיכו גם לאחר שנה.
יתרונות לשלב מוקדם של המחלה
למרות שהתרופה היא היחידה שאושרה לשימוש חולים עם אלצהיימר חמור, החוקרים מאמינים כי ה-Namenda עשוייה להועיל לחולים בשלבים הראשונים של המחלה. "מדובר בתרופה יעילה שנשארת יעילה בהאטת התקדמות האלצהיימר", כתבו. "יש לנו סוף סוף תרופה לטיפול במחלה שיעיל לא רק לטווח הקצר אלא גם לטוח הארוך".
תגובות למחקר
החדשות הטובות, לדברי מומחים רבים שהגיבו למחקר, הן כי יעילות התרופה נמשכת זמן רב יותר מאשר תועד קודם לכן.
מומחים אחרים ציינו, כי התרופה עשוייה להראות מאפיינים שלא נראו בשימוש בטווח הקצר. עבודה רפואית בסיסית יותר נדרשת לפני שניתן יהיה להגיע למסקנות אלו, ומחקר נוסף חייב להעשות, לטענתם. התרופה יעילה, ההשפעות שלה ברורות אך יחסית מתונות, הדגישו החוקרים.
המחקר ממשיך
תוצאות הניסוי הנוכחי אופייניות גם לחלק מהתרופות האחרות שיש למחלת האלצהיימר. והשאלה האם Namenda תעניק יתרון נוסף על פני התרופות האחרות עדיין נותרה ללא מענה. כך שייתכן כי הדור הבא של התרופות ירחיב את התועלת של תרופות כמו Namenda.
במחקר אחר, מדענים מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת פיטסבורג ואוניברסיטת קליפורניה שבלוס אנג'לס, דיווחו כי פגיעה קוגנטיבית קלה (MCI) - שלב מעבר בין תפקוד נורמלי למחלת האלמצהיימר - קיים בשתי צורות שונות.
על-ידי שימוש בשיטת הדמיה חדשה היוצרת שלוש מפות מימדיות של המוח, החוקרים קבעו אזורים מסויימים שהדרדרו אצל אנשים הסובלים מ-MCI.
בהתבסס על תסמיני החולה, כמות רבה יותר של רקמה נמחקה בהיפוקמפוס, אזור במוח החיוני לזכרון ואחד הראשונים להשתנות במחלת האלצהיימר, מה שמצביע על שני מעברים שונים של התקדמות למחלת אלצהיימר.
הממצאים עשויים להוביל לאבחנה וטיפול טובים יותר לחולים עם MCI, אולי אפילו עיכוב או מניעה של התחלת דימנציה.

תאריך:  11/01/2006   |   עודכן:  11/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ספרו השערורייתי של אמנון דנקנר גילה עובדות על הפעילות המינית של בן אמוץ ועורר סערה במדינה
יהונתן דחוח-הלוי
סגן נשיא סוריה לשעבר, עבד אלחלים ח'דאם, דיווח לוועדת הבדיקה לרצח ראש ממשלת לבנון רפיק חרירי, כי בשאר אסד נתן את ההנחיה לרצח, ואחיו וגיסו של אסד סייעו בהוצאתה לפועל    ח'דאם ממשיך לפעול בגלוי עם האופוזיציה הסורית כדי ליצור את התנאים למהפיכה נגד המשטר הסורי ושלטון המיעוט העלאווי
יוסי עבדי
המרדף אחר מימון הטרור: ארגון החמאס מאמץ שיטות מקוריות לאיסוף כספים המוזרמים לידי המחבלים המתאבדים    הפעם - הניסיון של בכירי הארגון לא צלח    מערכת הביטחון חשפה שיטה להעברת כספים והכריזה על חברת "אבו עכר" - כעל "התאחדות בלתי מותרת"    הטענה: הייתה דלת אחורית להזרמת הכספים
יואב יצחק
ההבנות טרם עוגנו רשמית בכתב בשל הנסיבות המיוחדות, ובכלל זאת חוסר סמכות מצד אולמרט שטרם נבחר לראשות המפלגה
עידן יוסף
היכן ניתן למצוא את האמת על מה שבאמת מתרחש בעולם המוסלמי: בדיוני אקדמיה מלומדים או במבחן התוצאות בשטח ובתקשורת הערבית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il