X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ערכת אליסה תאפשר לחזות רעלת הריון ב-90% ממחקר שבוצע בבריטניה עולה, כי ערכת אליסה של די.טי.אל המודדת חלבון שלייתי PP13 בדם של נשים בהריון, בשילוב בדיקת אולטרסאונד בשיטת דופלר, מאפשרת לחזות רעלת הריון בדיוק של 90%
▪  ▪  ▪

ערכת אליסה (ELISA) של חברת די.טי.אל המודדת חלבון שלייתי PP13 בדם של נשים בהריון, בשילוב בדיקת אולטרה סאונד בשיטת דופלר, מאפשרת לחזות רעלת הריון בדיוק של 90%. כך עולה (יום ד', 11.1.06) ממחקר שהתפרסם בעיתון החברה הבריטית לאולטרה-סאונד במיילדות וגניקולוגיה.
ממצאי מחקר זה, שבוצע בבריטניה, מצביעים על גישה חדשה לגילוי מוקדם של רעלת הריון, הגורמת ללידה מוקדמת.
בראש המחקר עמד פרופ' קיפרוס ניקולאידס, ראש המחלקה להריונות בסיכון גבוה בקולג' המלכים בלונדון, העומד בראשות האגודה לרפואת האם והעובר.
מטרת המחקר היתה לבחון אם בדיקה בשליש הראשון להריון לקביעת רמת החלבון 13PP בדם האם, בשילוב עם מדידת זרימת הדם בעורקי האם אל הרחם באמצעות שיטת דופלר באולטרה-סאונד, יכולות לנבא התפתחות של רעלת הריון חריפה, המחייבת לידה מוקדמת.
המחקר נערך בקרב מדגם מייצג של כ-433 נשים, מתוכן פיתחו 10 נשים רעלת הריון שחייבה לידה לפני שבוע 34 וכ-423 נשים ילדו בלידה נורמלית ילד בריא במועד (מעל לשבוע 37 להריון).
המחקר גילה, כי שיטת DTL מזהה 90% מהמקרים, מלווים ב-13% של חיזוי שגוי. שיטת דופלר מזהה גם היא 90% מהנשים, אך היא מלווה ב-29% חיזוי שגוי. שילוב שתי השיטות הללו, או ביצוע בדיקת הדופלר רק לנשים שנמצא שהן בסיכון גבוה לפי שיטת DTL, מגלה 90% מהנשים כשהחיזוי השגוי הוא רק 9%.
המחקר ממליץ שכל הנשים יעברו בדיקת סקר בטרימסטר הראשון לקביעת רמת החלבון בדם האישה, ואלה שרמת החלבון שנמדדה אצלן נמוכה מהתחום הנורמלי, יעברו בדיקת אולטרסאונד באמצעות דופלר, כדי לאשש את תחזית הסיכון הגבוה.
יו"ר חברת די.טי.אל, גיורא מיוחס, אמר כי ההישג יוצא הדופן של די.טי.אל. מצטרף להכרה שלה זכתה החברה לפני כשבועיים, כאשר חברת Perkin Elmer (נסד"ק: PKI) רכשה זכויות בלעדיות להפצת הערכה שלה, והעמידה לרשות חברת הפורטפוליו של קרן הון הסיכון "תעוזה" (35.4%) מקדמה על-סך 3 מיליון דולר ומודל הכנסות הולך וגדל, מבדיקות שייערכו בכל העולם.
לדבריו, פורסם כי הסכם עם Perkin Elmer עשוי להבטיח ל-DTL הכנסות של מיליוני דולרים מדי שנה, שכן אין כיום תחליף לבדיקות האבחון המוקדמות של החברה הישראלית, והן ישולבו בבדיקות טרום לידתיות של Perkin Elmer בכל רחבי העולם.
רעלת הריון מתפתחת לאחר שבוע 20 להריון, ומהווה סיכון לבריאות האם. רעלת חריפה מחייבת לילד את העובר מוקדם כדי להציל את חיי האם.
זוהי הצורה החריפה ביותר של רעלת הריון, שכן הסכנה לחיי האם כה גבוהה, והלידה מתרחשת במקרים רבים (מעל ל-50%) בניתוח קיסרי, מחשש לכך שהנזק לאם יביא לפרכוסים, איבוד הכרה או שטף דם במוח האם, וכן מקריסה של מערכות נוספות, כמו: הכליה והכבד. הלידה בניתוח קיסרי מקשה על החלמת היולדת ומהווה סיבוך נוסף עבורה.
כידוע, הלידה המוקדמת מתבצעת במקרים רבים על חשבון בריאותו של העובר, הנולד פג. במקרים רבים, נדרש אשפוז של הילוד במחלקה לטיפול נמרץ פגים, ולא פעם יש פגיעה בשלמות מערכותיו ותפקודו המוטורי והשכלי. כמו-כן, קיימת שכיחות גבוהה של פגיעה בראיית העובר.
הגורמים להתפתחות רעלת ההריון עדיין אינם ידועים במלואם, אך התהליכים הפתולוגיים הגורמים לכך מתחילים כבר בשליש הראשון להריון.
חלק מהחוקרים טוענים, כי גילוי מוקדם של הסיכון ללקות בצורה חריפה זאת של רעלת הריון מאפשר לטפל באישה ההרה באמצעות אספירין במינון נמוך, חומרים מדללי דם וחומרים אנטי-אוקסידנטים, בתנאי שהטיפול ניתן כבר בשליש הראשון להריון.

תאריך:  11/01/2006   |   עודכן:  11/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר, שלומי דיאז
אנשי המנהל האזרחי מבקשים לפרק תשתיות להקמת מבנים כשהם מלווים בכוחות משטרה וצבא    החלו עימותים עם כ-100 מתנחלים ותושבי האיזור שהגיעו למקום
יפעת גדות
טיפול קצר בקרינה יקל על אלפי חולות סרטן השד    בשיטה החדשה ניתן לכוון את הקרניים המחסלות את הסרטן רק לאזור הגידול במקום לכל השד, וכך לקצר את הטיפול
נוה יוסף
העותר: דני עטר, ראש המועצה האזורית בגלבוע    "ממשלת ישראל האמונה על ביטחון אזרחיה נוהגת במשך תקופה ארוכה בחדלון אישים משווע, בכך שהפקירה את חייהם של אזרחי המדינה, ולא מנעה את ההרג אשר יכלה למנוע על-ידי השלמת בניית גדר ההפרדה"
עומר שיקלר
"הארץ-דה מרקר" משיקים מגזין רכב חדש    יושק ביום שישי הקרוב בכל נקודות המכירה
הדר פרבר
הוועדה הפרלמנטרית טוענת כי איסור חלקי יפגע בלא-מעשנים המבלים בפאבים שבהם העישון מותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il