X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דוברת מועצת יש"ע אומרת, כי המאבק נגד הריסת המבנים בעמונה הוא הסמל ואבן הבוחן של כל ההתנחלויות ביהודה ושומרון התגובות: לבצע מעצרים מנהליים
▪  ▪  ▪

במועצת יש"ע נערכים לכוונה להרוס במהלך השבוע הבא את מבני הקבע שהוקמו בהתנחלות עמונה הסמוכה לעפרה. היום (ד', 11.1.06) הודיעו המועצה, כי הם פותחים מטה מאבק למניעת הריסת הבתים כשמרכזה של הפעילות היא הבאת המונים להתבצרות בעמונה, על-מנת למנוע ולעכב את ההריסה.
בהודעה שפורסמה נאמר, כי מועצת יש"ע ומטה הפעולה נערכים להגעת קבוצות מאורגנות ושהייה ממושכת במקום עד למועד ההריסה. על-פי ההודעה, ההגעה למאחז תהיה הן בדרכי הגישה הרגילות והן בדרכי גישה עצמאיות, כולל בדרכים העוברות בתוככי אוכלוסיה פלשתינית. "אנו מתכוונים לצאת במאבק חריף ובלתי מתפשר בכל מזג אוויר", אמרו במועצה.
נביא אנשים ונתבצר
דוברת מועצת יש"ע, אמלי עמרוסי, אמרה ל- Nfc כי במועצה ממשיכים את הערכות לפעולה, אך ייתכן היא תדחה מהשבוע הבא לתאריך אחר מכיוון שביום ד' בשבוע הבא יתקיים דיון בבג"צ בעקבות עתירה שהוגשה נגד ההריסה. כמו-כן, צפוי באזור מזג אוויר קשה, גורם נוסף אשר עשוי להביא לדחייה. היום התפרסם כי יש כוונה לאכלס את המבנים כבר עתה לקראת הגעת הכוחות.
"אנחנו מתכננים להביא למקום כמה שיותר אנשים ולהתבצר", אמר עמרוסי והוסיפה, "הכל ללא אלימות אך תוך נחישות גדולה כדי להתנגד למהלך". היא ציינה עוד, כי להערכת המועצה "יש למישהו אינטרס לעורר עכשיו בשעה קשה זו מהומות ומלחמות יהודים. אנחנו אמרנו בעבר שאנחנו מוכנים לאטום את המבנים עד להשגת הסדר. איש לא גר בבתים עכשיו ואין להם סיבה להרוס אותם".
לדבריה, המאבק בעמונה הוא אבן בוחן לפינויים עתידיים בשטחי יהודה ושומרון. "אנחנו הולכים להיאבק פה. הבתים בעמונה הם סמל לכל הבתים ביהודה ושומרון. זה סמל לכולם. החוסן שלנו ייבחן שם", היא הסבירה.
בהתנחלות עמונה מתגוררות כ- 40 משפחות בקראוונים והמחלוקת נסובה סביב 9 מבני קבע שהוקמו במקום, אך לא אוכלסו עד עתה בשל בעיות משפטיות סביב חוקיות רכישת הקרקע. בית המשפט העליון קבע בחודש יולי בעתירה שהגישה שלום עכשיו כי יש לפנות את המשפחות שנכנסו להתגורר במבנים ולמנוע כל עבודות בנייה נוספות בשטח.
בתשובת המדינה לעתירה התברר, כי קיימת אפשרות שהמבנים במקום יהרסו על-ידי צה"ל. בשלב מאוחר יותר ציינו במשרד הביטחון כי במהלך חודש ינואר יהרסו המבנים.
הצבא יחסום - נלך דרך הכפרים
במהלך היום התפרסם, כי בכוונת משרד הביטחון לפעול בדומה לתוכנית ההינתקות ולפעול בכוחות גדולים משולבים של משטרה וצבא ולפנות הן את המתגוררים בשוק הסיטונאי של חברון וכן להרוס את המבנים בהתנחלות עמונה.
עמרוסי ציינה, כי במידה וצה"ל יסגור את דרכי הגישה לשטח, בכוונתם לארגן קבוצות של אנשים אשר יגיעו לשטח גם דרך כפרים פלשתינים. "נעשה כך רק אם הצבא יחסום את הדרכים הרגילות, אבל זו תהיה צעידה מאובטחת עם מלווים נושאי נשק", היא אמרה והוסיפה, כי "לא מדובר בפרובוקציה - זו סך הכל דרך להגיע לשטח. אנחנו קוראים כבר עתה לאנשים להגיע ועכשיו הדרכים פנויות".
לבצע מעצרים מנהליים
ח"כ רומן ברונפמן, מהבחירה הדמוקרטית הגיב לכוונת מועצת יש"ע להתחיל לאכלס את המבנים מיועדים להריסה בהתנחלות עמונה ואמר, כי "אכלוס בתים המיועדים להריסה במאחז עמונה היא פרובוקציה מכוונת של מועצת יש"ע. על כוחות הביטחון לפנות את המבנים ולשים קף לאנרכיה ולהפרת החוק בארץ המתנחלים".
יו"ר ועדת הפנים, ח"כ ר'אלב מג'אדלה תוקף בחריפות את ראשי מועצת יש"ע על אוזלת ידם ודורש מהמפכ"ל ומהשר לבט"פ להורות על מעצרים מנהליים במידה ויתנחלו בעמונה. "כמו שנהגו באוהדי סכנין שינהגו גם באלה המשבשים את סדרי החיים במדינת ישראל". עוד הוסיף ח"כ מג'אדלה ואמר, כי "אם ראשי מועצת יש"ע ימשיכו לפעול בניגוד לחוק נפעל אנו להוציא אותם אל מחוץ לחוק".

השתתף בהכנת הידיעה: שלומי דיאז
תאריך:  11/01/2006   |   עודכן:  11/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גדעון עזרא
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
בחקירתו הודה יעקב קינגסברג כי בשמונה הזדמנויות שונות העביר סכומי כסף לישראל העולים על הסכום הקבוע בחוק איסור הלבנת הון ודורשים דיווח למכס בכניסה לישראל
הדר פרבר
מאמר מגדיר את שרון כמי שהיה בימין, בשמאל ובמרכז - אבל לא הלך אחרי אף אחד
עומר שיקלר
כך עולה ממחקר של חוקרת טרור אמריקנית שהוצג היום באוניברסיטת חיפה
שלומי דיאז
ילדה בת 13 טוענת שהאם מכה אותה בחגורה    האם מכחישה    בלוד נחקר זוג הורים בחשד לתקיפת ילדיהם
נוה יוסף
כתוצאה משיבושים בהפעלת ובפעולת מערכות שונות במפעל, נפלט לאוויר ענן שחור שכיסה את כל אזור מפרץ חיפה    מנכ"ל החברה לא הורשע ויבצע עבודות שירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il