X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרפורמה במינהל תקועה בשל פיזור הכנסת
מועצת מקרקעי ישראל החליטה למכור קרקע, במקום להחכירה - דבר הדורש תיקון בחוק יסוד, שלא ניתן לבצעו כיום המנהל: אפשר יהיה למכור 20 אלף דונם עוד לפני תיקון החוק

מהיום ועד להודעה חדשה, לא ניתן לממש את החלטת מועצת מקרקעי ישראל, לפיה ימכור המינהל קרקעות ולא יחכירן. עו"ד ירון גבר, מומחה לנדל"ן, שהיה גם היועץ המשפטי של התאחדות הקבלנים, אמר ל-Nfc בעניין זה: "מכירת קרקעות טעונה תיקון בחוק יסוד מקרקעי ישראל, ויש להעבירו בדיון בשלוש קריאות בכנסת".
הכנסת פוזרה, כידוע, עד לבחירות, ולכן לא ניתן לתקן את החוק. הכנסת תיתכנס לדיון רק לאירועים דחופים ומיוחדים, ולא נראה שתיקון בחוק יסוד הוא אירוע מעין זה. בכל מקרה, תיקון החוק טעון הליך מסודר וממושך של הכנסת תזכיר הצעת חוק, דיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, דיון ואישור בממשלה, ואחר-כך דיון בכנסת, אישור ברוב של 61 קולות, ודיון בוועדה המתאימה. כל זאת, תוך שמיעת חוות דעתם של אישי ציבור ומומחי נדל"ן.
סעיף 1 בחוק יסוד מקרקעי ישראל אשר נחקק ב-1960, אומר בצורה ברורה וחד-משמעית: "מקרקעי ישראל, והם המקרקעין בישראל של המדינה, של רשות הפיתוח או של הקרן הקיימת לישראל, הבעלות בהם לא תועבר, אם במכר, ואם בדרך אחרת".
עו"ד שאול ברגרזון, מומחה בנדל"ן, שטיפל בעבר, בין היתר, במכירת נדל"ן של ההסתדרות, מפלגת העבודה וגופים אחרים ועמד בקשר ישיר עם המינהל, אמר אף הוא הערב ל- Nfc, כי חוק היסוד מונע מכירת נדל"ן, וכדי שאפשר יהיה לממש את החלטת המועצה, יהיה צורך לתקן את החוק.
דעה דומה הביע הערב, בשיחה עם Nfc גם עו"ד אריאל זליכוב, מומחה בחוק ובעיסקי נדל"ן ושותף בכיר במשרד גורניצקי.
עורכי הדין ציינו, עם זאת, כי יש "סעיף מילוט" אחד, והוא סעיף 3 (7) לחוק מקרקעי ישראל, שאף הוא נחקק ב-1960. סעיף זה מתיר להעביר בעלות על קרקע עירונית, למטרות לא-חקלאיות, עד לתיקרה של 100 אלף דונם.
עו"ד ברגרזון אמר, עם זאת: "המדובר בהיתר שניתן לפני 45 שנים לקרקע בהיקף מוגבל. למיטב זכרוני, השתמש המינהל בהיתר זה בעבר, ומכר קרקעות להסתדרות ולגופים אחרים. נראה לי שהמיכסה של 100 אלף דונם כבר מוצתה, או לכל היותר נותר לשימוש חלק קטן ממנה".
מינהל מקרקעי ישראל הודיע, ערב הדיון במועצה, כי הוא מתכנן להעביר בעלות על 165 אלף דונם. מכאן, ש"סעיף המילוט" שצוטט לעיל, יוכל לפתור לכל היותר חלק קטן מהבעיה. כל עורכי הדין שעימם שוחח Nfc תמימי דעים, כי הדרך הנאותה לפתור את הבעיה היא לתקן בצורה מסודרת את חוק היסוד.
דוברת המינהל, אורטל צבר, אמרה בתגובה ל-Nfc: "סעיף 3 (7) לחוק (שהוזכר למעלה, א.ל.) מאפשר להעביר את הבעלות על 100 אלף דונם, בניכוי שטחים שכבר הועברו בעבר. בבדיקה שערכנו התברר שהמנהל מכר 80 אלף דונם. נותרו למכירה 20 אלף דונם. בנוסף, הצעת חוק ההסדרים מתקנת את החוק כך שהמיכסה תוגדל מ- 100 ל- 200 אלף דונם, אולם אין לדעת מתי יעבור החוק, בשל הבחירות ועיכוב אישור התקציב".

תאריך:  11/01/2006   |   עודכן:  11/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
דוקר ביצע הערב מסע אכזרי בו דקר לפחות עשרה בני אדם, ארבעה מהם כנראה במצב קשה    בין הפצועים, מעריכים בישראל, גם שני ישראלים    הדוקר נתפס והועבר לחקירה
עידן יוסף
הרב צפניה דרורי מאשים את האיחוד הלאומי בטרפוד המו"מ עם המפד"ל    לגוף הרבנים המתווך במו"מ ניתנה סמכות לקנוס במיליוני שקלים את המפלגה שלא תציית
שלומי דיאז
אחד השכנים נטל אקדח וירה למוות בשכנו    רצח שני בעיר ביממה האחרונה
נוה יוסף
לטענת הסניגוריה והלשכה, הרקע להגשת העתירה שהינו התמשכות ההליכים, נעוץ בעומס המוטל על בתי המשפט ובו בלבד    "בעיית העומס אינו צריך לגרום לפגיעה בזכויות נאשמים" - טוענת עו"ד רחל תורן
ניר וייס
יו"ר הסתדרות המעו"ף טוען במכתבו לשרת המשפטים כי ביה"ד מעכב החלטתו בעניין שכר עובדי הרשויות המקומיות והמועצות הדתיות כבר 15 חודשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il