X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנשיא האירני אמר, כי אירן לא תושפע מהלחץ החיצוני ותמשיך בתוכנית כמתוכנן שרי החוץ של בריטניה, צרפת וגרמניה ייפגשו היום
▪  ▪  ▪

ארה"ב ובריטניה אמרו אמש (ד', 11.1.06), כי ככל הנראה יועבר המשבר הגרעיני האירני למועצת הביטחון של האו"ם, זאת לאחר שאירן הודיעה על חידוש הפעילות הגרעינית. הנשיא האירני, מחמוד אחמדי-נג'אד אמר, כי אירן לא תושפע מהלחץ החיצוני ותמשיך בתוכנית כמתוכנן.
ראש הממשלה הבריטי, טוני בלייר, אמר כי "איננו פוסלים שום אפשרות פעולה" והדגיש כי בריטניה תפעל להפנות את הסוגייה האירנית למועצת הביטחון של האו"ם. "אני חושב שהדבר הראשון שיש לעשותו הוא להשיג הסכמה בנוגע להפניה למועצת הביטחון. אני חושב שסביר מאד שזה אכן מה שיסכימו בעלות הברית לעשות", אמר בלייר לפרלמנט.
הקהילה הבינ"ל מאבדת סבלנות, זאת לאחר שטהרן הודיעה שהיא פותחת את מתקני העשרת האורניום ומתחילה "את הדרך לגרעין". בכירים באירן אמרו כי "פתחנו את השערים כדי שנוכל להתחיל בפעילות התשתית המחקרית". סגן יו"ר הוועדה האירנית לאנרגיה אטומית אמר בתגובה לקריאות מצד המערב, כי "המחקרים הללו אינם נכללים באיסורים החוקיים".
דובר הבית הלבן, סקוט מק'ללן אמר שלשום כי אם אירן תמשיך במסלול בו היא הולכת כעת, "לא תהיה ברירה אחרת אלא להפנות את העניין למועצת הביטחון". שרת החוץ האמריקנית, קונדוליזה רייס, דנה בנושא עם ראש הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית (סבא"א), מוחמד אל-ברדעי ועם שר החוץ הבריטי, ג'ק סטרו.
רוסיה גם כן הביעה חוסר שביעות רצון מהפעילות בטהרן, למרות שזו הראשונה ידועה כבת-ברית של אירן. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב שוחח עם רייס, ושני הצדדים הסכימו כי מדובר ב"אכזבה עמוקה". למרות זאת, כאמור נשיא אירן אינו מתרשם כלל מהלחץ ואומר, כי "כמה בריונים מרשים לעצמם לשלול מאומות את זכויותיהן הטבעיות והלגיטימיות". את הדברים אמר במהלך ביקורו בעיר בנדר עבאס ודבריו שודרו בשידור חי בטלוויזיה הלאומית. "האומה האירנית אינה פוחדת לא מהכוח שלהם ולא מהרעש שהם עושים", אמר. הנשיא לשעבר, האשמי רפסנג'ני אמר כי המערב פועל על-פי "מדיניות קולוניאלית".
אירן כידוע טוענת כי התוכנית הגרעינית שלה משרתת מטרות אזרחיות בלבד אך באו"ם ובארה"ב חושדים כי טהרן פועלת להשגת נשק גרעיני. "אני אומר למעצמות-העל כי בכוח ועם זהירות, אירן תסלול את דרכה להשגת אנרגיה גרעינית למטרות שלום", אמר הנשיא אחמדי-נג'אד. "בעתיד הקרוב האנרגיה (הגרעינית) תושלם..." הנשיא האשים את המערב בניסיון למנוע מאירן פיתוח טכנולוגי וניסיון לשלוט במדינה.
בלייר אמר, כי החלטתה של אירן לחדש את התוכנית הגרעינית, זאת במקביל לדברי הנאצה האחרונים של הנשיא האירני על ישראל, "גורמים לדאגה רצינית ואמיתית ברחבי העולם". בכך התייחס בלייר, בין היתר, לדבריו של אחמדי-נג'אד שאמר, כי יש למחוק את ישראל מהמפה וכי השואה היא מיתוס יהודי.
סגן שר החוץ הגרמני, גרנוט ארלר, הזהיר מפני הפניית המשבר למועצת הביטחון של האו"ם ואמר, כי הדבר עלול לערער את היציבות במזרח-התיכון אף יותר.
שרי החוץ של בריטניה, צרפת וגרמניה, אשר ניסו במשך כשנתיים ללחוץ על אירן לעצור את המשבר, ייפגשו בברלין היום כדי לשקול את הצעד הבא.

תאריך:  12/01/2006   |   עודכן:  12/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
למרות החקירות ולמרות שהושמץ ונטען כי כספו אינו ראוי לתרומות    ההסכם הושג בימים אלה    החתימה - בטקס שנערך בנוכחות התקשורת
שי פאוזנר
בהתאם להמלצות "ועדת האוזר"    נועדה להאריך את המסחר החופף במניות הדואליות בבורסות בארה"ב ובתל אביב
שי פאוזנר
כך מעריך בנק ישראל לאור סימולציה שביצע בתחום זה    בבנק מסמנים את מס הכנסה שלילי כיעד ובוחנים, כך נראה, את תגובות ראשי המשק
יואב יצחק
ההצבעה: מ- 10:00 ועד 22:00    התוצאות הסופיות יפורסמו במהלך הלילה    3,012 חברי מרכז יבחרו את הרשימה
יפעת גדות
מכיל חידקים ידידותיים למעיים    מועיל לעור הפנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il