X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
השבוע מסתיים קורס צוללן של חיל הים המכשיר לוחמים לצוללות לאחר יותר משנה מקבלים החניכים את סיכות הצוללן ויוצאים לים
▪  ▪  ▪

הצוללת היא כלי לחימה אסטרטגי בעל החשיבות העליונה ביותר בצה"ל. לצוללת יכולת איסוף מודיעין בכל התחומים - ים, אוויר ויבשה. חשאיותה מקנה לה יכולת פעולה באיזורים שאינם נגישים לכל כלי איסופי או התקפי אחר. ביום א' יסיימו בוגרי קורס צוללן את מסלול ההכשרה הארוך ויזכו לסיכת הצוללן.
רס"ן ישראל, מפקד בית הספר לצוללות בחיל הים, אמר בראיון מיוחד ל- Nfc, כי החניכים סיימו את הקורס בציונים גבוהים מאוד והגיעו להשגים מרשימים. לדבריו, הקורס הנמשך יותר משנה דורש כוחות פיזיים ומנטליים רבים מהחניכים אשר מתנדבים לשירות. "מדובר באליטה של בני הנוער. יש להם יכולות ומאפיינים מצויינים", הוא מספר על חניכיו.
הוא מציין, כי במהלך השלב הבסיסי של הקורס הנמשך כ- 4.5, עוברים החניכים פעילות פיזית רבה שמטרתה לגבש אותם לקבוצה מלוכדת. במסגרת שלב זה נערכת סידרת הים - החלק הקשה ביותר לרוב החניכים. "רוב הסידרה עוברת בתוך הים. זה קשה גם פיזית וגם נפשית וכך אנחנו לומדים עליהם. אנחנו בוחנים איך הם עובדים בתנאי לחץ וקושי".
אסף, חניך אשר מסיים השבוע את הקורס התייחס לסדנת הים, אמר כי חלק זה היה הקשה ביותר במהלך הקורס. "סדנת הים בשבילי הייתה קשה מאוד. זו סדנה שבסיומה מנפים את האנשים שחושבים שהם לא מתאימים לשרת בצוללות". גם אסף מסכים כי הקושי הוא פיזי ומנטלי: "מפליגים בגשם ובברד בסירות גומי. ישנים במיטות רטובות ובבגדים ספוגי מים, מפליגים בלילות. היה קר מאוד, וכל היום אתה בפעילות".
מועמדים לשירות הביטחון המבקשים להתנדב לשייטת הצוללות נדרשים לעבור סידרת מיונים, על-מנת לבדוק את מידת התאמתם לשירות ביחידת הצוללות. בצה"ל אומרים, כי מלוחם בצוללות נדרשת יכולת להפעיל מערכות טכנולוגיות מתקדמות, קור רוח, יכולת תפקוד תחת לחץ ויכולת לשמירת סודיות.
קורס הצוללות, כמו כל דבר בצה"ל, מתחלק לשלושה שלבים: בשלב הראשון מוקנות לחניכים המיומנויות הבסיסיות הנדרשות מלוחם בשייטת הצוללות. החניכים רוכשים משמעת, כושר גופני, מתגבשים כצוות ומתרגלים לשהות מתחת למים; בשלב השני מתפצלים החניכים למגמות, ומתמקצעים בהפעלת מערכות שונות בצוללת; בשלב השלישי - "שלב השהייה בצוללת", נבחנים החניכים על הידע שרכשו במהלך הקורס ומוסמכים לתפקידם בצוללת. את מרבית תקופת השלב עוברים הלוחמים בהפלגות מבצעיות ואימונים. המסיימים נדרשים לחתימה של כשנה וחצי קבע.
אסף, אשר ממשיך את דרכו של אביו, איש צוללות בעצמו, מספר כי זכה לתמיכה רבה בבית להשתתף בקורס האתגרי והקשה. "אבא שלי לא דחף אותי לזה, אבל הוא מאוד עודד אותי. הוא לקח אותי עוד כשהייתי בבית הספר לבקר בצוללת, סיפר לי סיפורים על השירות שלו. במהלך הקורס שיתפתי אותו בקשיים, על מה קורה והוא תמך בי מאוד". אסף מציין כי בעת שאביו ביקר בצוללות החדשות של צה"ל, כדוגמת זו שאסף ישרת עליה האב, הופתע מאוד מהשינויים ומהצוללות המודרניות.
רס"ן ישראל מספר, כי בקורס יש בנים ממשיכים ואחים ממשיכים. לדבריו, יש גם חניכים אשר מגיעים ממקומות מרוחקים מהים כמו באר שבע וירושלים, אך עדיין יש נוכחות של בוגרי צופי ים.
"הקורס היה כיף. בבסיסי קורעים לנו את הצורה. זה מאוד פיזי מסיימים לרוץ וישר נכנסים לכיתה ללמוד. מסיימים ללמוד וישר חוזרים לרוץ. החלק השלישי של הקורס - ההפלגות היו מאוד כיף. יש משברים אבל החברים מהקורס תומכים. זה כמו משפחה - חברים לכל החיים", מסכם אסף את החוויות מהקורס.

תאריך:  13/01/2006   |   עודכן:  14/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
בבית החולים הדסה עין כרם מציינים כי חל שיפור קל במצבו של שרון    עם זאת - גוברת הדאגה מכך ששרון לא מתעורר    הבוקר קיימו הרופאים התייעצות נוספת    בבדיקת ה- C.T שנערכה אמש עלה כי קרישי הדם נספגו לחלוטין
עומר שיקלר
סקרי סוף השבוע ממשיכים להציג התחזקות לתנועת קדימה    הליכוד והעבודה ממשיכות להחלש
שלומי דיאז
הנחה את המחוזות באילו נקודות להגביר את הפעילות    גורם במשטרה: אין חדש לעומת שנים עברו    נתוני 2005: 170 נרצחים, 20 אלף מותקפים
שלומי דיאז
משלחת ויאטנמית של אנשי מכס שוהה בישראל    עיקר הלימוד בתחום הסמים והאמל"ח
עידן יוסף
המפד"ל לא ריעננה את השורות    השינוי הבולט: אליהו גבאי שכיהן כח"כ במפד"ל נבחר למקום השלישי    אריה אלדד נבחר למקום השני במולדת מאיים בפרישה אם לא יקודם מעלה ברשימת האיחוד הלאומי    הרב יהודה גלעד הצטרף לתפנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il