X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדה בין-משרדית שהוקמה להסדרת ענייני הכשרות במדינה תגיש מסקנותיה בעוד חודשיים התנועה להגינות שלטונית קוראת למומחי הכשרות להיות שותפים במתן עצות והערות לוועדה
▪  ▪  ▪

מהפכה צפויה בקרוב בשירותי מתן הכשרות הניתנים כיום על-ידי מדינת ישראל, כך עולה מתשובת פרקליטות המדינה מאתמול (יום א', 15.1.06) לבג"צ. ועדה בין משרדית שהוקמה לטפל בנושא הענקת תעודות כשרות בישראל צפויה להחליט החלטות שישימו קץ לניגודי העניינים בהענקת הכשרים.
נכון להיום, על-פי חוק, הגורם היחידי המוסמך לאשר כשרותו של עסק או מוצר הינו הרבנות, על כל שלוחותיה המקומיות. הבד"צים למיניהם אינם מוסמכים לכך, ולכן אינם מציינים "כשר" על המוצרים, אלא "בהשגחת הבד"ץ".
לכאורה, משגיחי כשרות רבים מונו לתפקידם בזכות פרוטקציות ונפוטיזם מבלי שיעברו הכשרה מתאימה לתפקידם. לפעמים המדובר בחוזרים בתשובה או סתם בחורי ישיבה שנשלפו לתפקיד, ובמקרים מסוימים אף היו משגיחים שבמרוצת הזמן חזרו בשאלה ואינם מקפידים על כשרות.
עתירה לבג"צ
הכל החל לפני כשנה וחצי כאשר התנועה להגינות שלטונית עתרה לבג"צ נגד הרבנות הראשית לישראל ומשרד ראש הממשלה, הממונה על שירותי הדת, בדרישה לקבוע קריטריונים להסמכה של משגיחי כשרות במדינה, ובעיקר להפסיק את ניגוד העניינים בעבודתם של משגיחי הכשרות, שברובם מועסקים על-ידי בתי העסק שעליהם הם משגיחים, ומקבלים מהמעסיקים את שכרם, חופשותיהם ושאר תנאי העבודה.
בתגובתה לעתירה הודיעה המדינה כבר בדיון הראשון, כי היא מסכימה עקרונית לצורך בתיקון המצב כדרישת העותרים. כך גם התבטאו שני שופטי ביהמ"ש העליון דורית ביניש ומיכאל חשין, אשר מתחו ביקורת על המצב הקיים ודרשו לתקנו בזמן סביר.
בעקבות העתירה הוחלט ברבנות הראשית, כי כל מי שירצה לשמש כמשגיח כשרות יידרש להסמכה ראויה לאחר שישתלם בקורס, ויישא תעודת משגיח כשרות כנדרש, כמו כן תופסק העסקת משגיחים באופן חובבני.
על-מנת לגבש את המדיניות הראויה בסוגיה, הוחלט על-דעת היועץ המשפטי לממשלה, להקים ועדה בין-משרדית בראשותו של עו"ד אמנון דה הרטוך, ראש תחום תמיכות במשרד המשפטים, האחראי על משרד הדתות וחקיקה דתית במשרד המשפטים. עד כה קיימה הוועדה שהוקמה לפני כחצי שנה שמונה ישיבות, שבמהלכן שמעה גורמים רבים, ודנה בהיבטים המורכבים של הסוגיה. הוועדה סיימה את ישיבותיה השוטפות, וכעת מצויה בשלב גיבוש המלצות. ההערכה היא כי בחודש מרס תגיש הוועדה את המלצותיה.
בוועדה נמצאים נציגים מטעם הרבנות הראשית לישראל, משרדי הדתות, המשפטים והאוצר והרשות לשירותי דת במשרד ראש הממשלה. יו"ר התנועה להגינות שלטונית שהגישה את העתירה לבג"צ, עו"ד מרדכי אייזנברג אמר ל-Nfc, כי "מן הראוי, שגורמי הכשרות המקצועיים במדינה והמומחים המסוגלים לתרום לעבודת הוועדה בעצה מקצועית, יגישו לה את המלצותיהם והערותיהם".

תאריך:  16/01/2006   |   עודכן:  16/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
ב-2005 הסיעה הרכבת 26.8 מיליון נוסעים    המספר הגדול ביותר נרשם בקו ת"א-חיפה    בחודש דצמבר 2005 בלבד נסעו ברכבת ישראל 2.35 מיליון נוסעים, גידול של 3.1% לעומת חודש דצמבר אשתקד
שי פאוזנר
שווי חלונות פנים מוערך לשם העיסקה בחצי מיליון ש"ח    לעומק התודעה הפכה לשחקן היחיד בשוק הפרסום הישראלי בחדרי שירותים במקומות בילוי
מירב לוי
יצאה לדרך מדיניות "השמיים הפתוחים"    ישראייר תתחרה מול אל-על בקו התעופה לניו-יורק    צפויות ירידות מחירים של 10%    בורוביץ': הפרה בוטה של התחייבויות הממשלה לאל-על    ארקיע: החלטת שר התיירות - החלטה מפלה
גלית יצחק
בשנת 2005 נרשמה עלייה של 12% במספר ההשתלות מנפטרים    792 חולים ממתינים להשתלת איברים בגופם    נוסעי אל-על ימצאו בכיס המושב במטוס טפסים ויוזמנו לחתום על כרטיס אדי
נוה יוסף
נאשם בשחיתות בבחירות    טיוטת כתב האישום נוגעת לשני הסכמים שערך ח'יר במהלך הבחירות לראשות מועצת פקיעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il