X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החשד: באזור פועלת כנופיה שמעבירה את ענף הדבש באופן מאורגן לשומרון
▪  ▪  ▪

בשבועות האחרונים סובלים דבוראי עמק חפר והשרון מגל של גניבת כוורות. במשטרה מביעים חשש, כי מדובר בכנופיה פלשתינית המעבירה את הכוורות לתחומי הרשות בצפון השומרון. נציין כי תופעת גניבת הכוורות אינה חדשה והיא נמשכת מספר שנים.
לדברי יוסי פאר, ממכוורת עמק חפר, החשד לפעילות של כנופיה מאורגנת הוא יותר מחשד סביר. "אין מדובר בגניבות אקראיות אלא בגנבים מקצועיים שמסלקים בלילה אחד עשרות כוורות מנקודות הרעיה של הדבורים".
הכוורנים מדווחים, כי מהמכוורת של משפחת אופיר בעמק חפר נגנבו בשבועיים האחרונים 130 כוורות, שהן 10% מהכוורות שיש למשפחה. אצל משפחת מגן במשמרת פרצו הגנבים למרכז המבקרים, ובנוסף ארעו גניבות בכוורות של המשפחה שהיו בשטח.
העלות של כל כוורת מוערכת ב-1000 שקל, כך שהנזקים המצטברים מגיעים למעל 100 אלף שקל לכמה ממשפחות הדבוראים. לדברי יוסי פאר ממכוורת עמק חפר, בניגוד לגניבות הרכב, שבהן הביטוח מכסה את רוב הנזק, לדבוראים אין אפשרות לבטח את הכוורות, כיוון שאף חברה לא מוכנה לבטח במחירים סבירים כוורות הנמצאות בשטח, הרחק ממקומות ישוב וללא שמירה קבועה.
"אנו מנסים לעשות כל פעולה על-מנת לצמצם את הגניבות כולל סיורים רכובים, השכבת מארבים ואמצעים נוספים שלא ניתן לפרטם אבל איננו מצליחים להלחם בגנבים, שהופכים להיות מתוחכמים יותר משנה לשנה. הטענה העיקרית שלנו היא כלפי בתי המשפט שמגלים זלזול ברכושנו ורחמנות בלתי מובנת כלפי הגנבים" אומר פאר.
"הגנב בישראל הוא חיה מוגנת והרכוש שלנו הוא הפקר. הסיפורים שיש לנו הם לא יאמנו. רק לאחרונה קיבל אדם שהורשע בגניבה של 32 כוורות קנס של 700 שקל. זהו פחות משווי של כוורת אחת. כשבתי המשפט נותנים עונשים מגוחכים הם משדרים לגנבים שימשיכו בגניבות, ולשוטרים שלא כדאי להשקיע מאמץ בתחום זה", הוסיף.
סמנכ"ל מועצת הדבש, שמשון הרלינגר, אמר שמדינת ישראל מתרוקנת מנכסיה בביזה מסודרת ו"כולנו עומדים מהצד כמו אווילים, מסתכלים וחושבים שזו מכה משמיים שלא ניתן לעשות נגדה כלום. אם היו פורצים לחברה תעשייתית וגונבים 10% מהמפעל, כל המשטרה היתה על הרגליים, אבל כנראה שכשמדובר במגדלי דבורים הרכוש שלהם הוא הפקר. אנו מפנים את האצבע המאשימה לבתי המשפט המקלים עם העבריינים שנתפסים ולכל רשויות החוק במדינה שנותנים למצב זה להמשך".

תאריך:  16/01/2006   |   עודכן:  16/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מתחזקת האלימות במדינה ביומיים האחרונים    עשרות פצועים    מוקדם יותר אירע פיגוע בו נהרגו ארבעה
שי פאוזנר
עמותת צלול המנהלת נגד המפעל מאבק כבר 3 שנים: "זו החלטה הרת גורל ותהווה אבן דרך חשובה בתהליך שיקום נחלי ישראל מזיהום מתמשך הנובע מאינטרסים כלכליים"
שלומי דיאז
בידי המשטרה רשימה של מתנחלים המבוקשים לחקירה    אלף שוטרים הוכנו להגיע לחברון בשעת הצורך    בצה"ל שוקלים דרכי פעולה ואפשרות להוציא צווי הגבלה והרחקה
שי פאוזנר
החברה החלה בבניית מערך מדפים חדש במחסן נוסף בשטח כולל של 4,000 ממ"ר באזור התעשיה באשדוד    תיכנס בקרוב לתחום הסריקה הדיגיטלית של מסמכים
שלומי דיאז
לדבריה היה בוסקילה תחת גילופין    בוסקילה מכחיש את הטענות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il