X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
צרפת החליטה סופית: רשת הטלוויזיה "אל-מנאר", השייכת לארגון החיזבאללה, "לא תוכל להמשיך את שידורי ההסתה והאנטישמיות משטחנו" ההחלטה מאמצת את פסיקת בית המשפט הצרפתי מה-13 בדצמבר 2004
▪  ▪  ▪

נאבקים בהסתה: מועצת המדינה העליונה בצרפת, הגוף המשפטי המייעץ לממשל הצרפתי, החליטה לדחות בקשה שהגישה רשת הטלוויזיה 'אל-מנאר', לביטול ההחלטה שניתנה בחודש דצמבר 2004, האוסרת על שידורי התחנה בצרפת. כך מדווח המרכז למורשת המודיעין והטרור.
ארגון החיזבאללה ניצל בשנים האחרונות את משאבי התקשורת האירופיים לצורכי תעמולה, הסתה, והפצת "האידיאולוגיה הרוחנית" של הארגון. בצרפת, החליטו עתה, כי רשת הארגון לא תוכל להמשיך ולפעול עוד משטחה.
בית המשפט הצרפתי פסק ב-13 בדצמבר 2004, כי על חברת שידורי הלוויין EUTELSAT אשר שידרה את הערוץ במסגרת חבילת השידורים ללקוחותיה, להפסיק לשדר את הערוץ על-רקע ה"ביטויי הסתה ואנטישמיות", אשר מנוגדים לחוק הצרפתי. הטענה: "יש בכך בכדי לסכן את הסדר הציבורי".
במהלך השנים האחרונות מתנהל מאבק עיקש כנגד פעילות התקשורת של ארגוני הטרור האיסלאמיים ברחבי העולם. הארגונים היהודיים בארה"ב, הבינו כי גם תשתית האינטרנט של ארגון החמאס מהווה ציר מרכזי להעברת מידע והפצת מסרים אנטישמיים, והחלו לפנות לראשי המדינות האירופיות במטרה לדרוש סילוק תשתיתם של אלה.
במסגרת זו, עולה צרפת כחלוצה בפעילות המנע נגד שידורי ההסתה של "חיזבאללה". בחודש מאי 2005, יזמה צרפת, במסגרת ועידת שרי התרבות של האיחוד האירופי, העברת החלטה גורפת למנוע העברת שידורי ערוץ הטלוויזיה "אל-מנאר" ברחבי אירופה.
לצרפת הצטרפו מדינות וחברות שידורי לוויין נוספות באירופה, ארה"ב ודרום אמריקה אשר הטילו מגבלות על שידורי התחנה. מהלכים אלה הביאו במהלך שנת 2005 לפגיעה משמעותית, אף כי לא מוחלטת, ביכולות "אל-מנאר" "לשווק" את שידוריו אל מעבר ללבנון ומדינות המזרח התיכון.
גורמים במכון למורשת מודיעין, מדגישים כי ארגון החיזבאללה רואה בשידורי ערוץ הטלוויזיה "אל-מנאר" אחד האמצעים העיקריים להעברת מסרי הסתה לטרור ולאנטישמיות אל הקהילות הערביות והמוסלמיות ברחבי העולם. ההחלטה הנוכחית של הרשויות הצרפתיות, כך לטענתם, תסייע לשימור ההצלחות שנוחל המאמץ הבינלאומי לדה-לגיטימציה של השידורים ולהפחתה משמעותית של התהודה ברחבי העולם לה זוכים מסרי ההסתה והתעמולה של חיזבאללה.
המאבק נגד צירי "תקשורת הטרור" הגיע אף מהזירה המדינית. במסגרת ביקורו בוועידה העולמית לחברת המידע בתוניסיה, הדגיש שר החוץ לשעבר, סילבן שלום, את הצורך של הקהילייה הבינלאומית להתאחד ולשלב ידיים גם בתחומי האינטרנט והתקשורת נגד הטרור העולמי בכלל, ונגד אתרי האינטרנט של החמאס בפרט. לדבריו של שלום, "החמאס, ארגון המסור להשמדתה של מדינת ישראל, הוא אחד מארגוני הטרור הפעילים ביותר ברשת האינטרנט, ומפעיל לא פחות משמונה אתרי אינטרנט במספר שפות. האתרים הללו רוויים בהסתה אנטישמית ואנטי ישראלית".

תאריך:  16/01/2006   |   עודכן:  16/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
ההערכות בשוק הן, כי חלק מהסניפים יוסבו למסעדות של ממש, במקום סניפי פאסט-פוד    המנכ"ל הפורש, שמוליק שלח נכנס לתפקיד רק לפני שנתיים, אך החלפת הבעלים הותירה אותו בחוץ
עידן יוסף, בועז גולן
שש בנות התעלפו בעת מהומה רבתי שפרצה בעת דוחק בקריון לפני הופעת להקת גיים בויז
ברוך לוי
הגיע לסכום של 42.2 מיליארד דולר    שיא חדש בהשקעות זרות שהגיעו ל-10 מיליארד דולר    אולמרט: למשרד התמ"ת כלים מרכזיים לצמיחת המשק
שי פאוזנר
מדובר בסקר חודשי בתחום הפרסום של מכון מותגים, הבוחן את התרומה של קמפיין הפרסום למותג ואת רמת הקריאטיביות שלו לפי דעתם של מפרסמים מבילים בישראל
נוה יוסף
השופטת נאוה בכר הגדירה את עדויות הפלשתינים המתלוננים כעדות "חמקמקה וצלופחית"    מועצת יש"ע: "משפטו הציבורי נחרץ עוד בטרם הובא לפני שופט"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il