X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מועצה אזורית משגב מובילה תהליך מהפכני
של יישום תקינה בינלאומית לאיכות טיפול בפעוטונים
▪  ▪  ▪

שלוש השנים הראשונות בחיי הילד הרך הן מן השנים המעצבות והחשובות ביותר להתפתחותו, אך מעט מאוד נעשה באופן ממוסד כדי שהפעוטונים, שבהם נמצאים הילדים, אכן יעמידו לרשותם את התנאים האופטימליים.
המועצה האזורית משגב החליטה להוביל תהליך מהפכני בפעוטונים של שלושה מיישובי משגב, שישמש כפיילוט לפעוטונים ביישובים האחרים, בעקבותיו יהיה בידי המטפלות והצוותים החינוכיים כלי עבודה, בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים שמשקף את איכות הטיפול, מציב מטרות ברורות ומתווה את הדרך כיצד ניתן לדאוג להתפתחותם של הפעוטות בצורה המירבית.
להשפיע כבר מגיל צעיר
שימוש בשפה והסברים, יחסי גומלין מטפלת-ילד, מספר המטפלות, גודל הקבוצה, יחסי הורים-צוות, שימוש באביזרים צעצועים ותכנים המותאמים להתפתחות הילד, מרחב וריהוט, אסתטיקה ושימוש בצבעים מרגיעים, רמת תברואה, שמירה על רמת היגיינה למניעת הדבקות בין הילדים, בטיחות, ועוד - אלה הם תחומים שונים הניתנים למדידה ודירוג ושידועים כמשפיעים על התפתחותו התקינה ורווחתו של הילד.
צוות מקצועי שבראשו פרופ' אבי שגיא-שורץ - ראש המרכז לחקר התפתחות הילד באוניברסיטת חיפה ומומחה בעל שם בתחום, יחד עם ד"ר תרצה יואלס - אחראית על פיתוח החלק היישומי במרכז לחקר התפתחות הילד, מלווים את אגף החינוך במשגב, בתהליך לאימוץ תקינה מקצועית בינלאומית אחידה, של איכות טיפול בילדים מגיל 3 חודשים ועד 3 שנים, באמצעות תצפיות בפעוטונים, קבלת דוחות והפיכתם לחלק מהיומיום בפעוטונים. תקינה זו מושתתת על עבודה רבת שנים של ארגונים כגון: האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים, האגודה האמריקנית לחינוך הגיל הרך ועוד.
חיסכון בעלויות בעתיד
פרופ' אבי שגיא-שורץ אמר כי אומנם לאחרונה יש מהלכים לשיפור מצב התקינה בפעוטונים בישראל, אך עדיין המצב איננו הולם את הסטנדרטים הראויים והנחוצים מבחינת איכות הפעוטונים ומבחינת הצרכים ההתפתחותיים של ילדים כה צעירים.
פרופ' שגיא-שורץ ציטט מתוך נתונים של הבנק העולמי המראים כי על כל דולר שהמדינה חוסכת מהשקעה בגיל הרך, הרי שמאוחר יותר היא מוציאה פי 7 לתיקון בעיות התפתחות, בעיות של אלימות, סמים, עבריינות וכד'. הוא שיבח את מועצת משגב על הראייה המתקדמת שלה ועל יוזמתה ומעורבותה בחינוך של הגיל המעצב הזה.
אורנה טל - מנהלת החינוך הקדם יסודי במ.א. משגב ויוזמת התהליך, אומרת שאימוץ הסטנדרטים הגבוהים ושמירה עליהם הינם ברי ביצוע ומוכיחים שאפשר גם אחרת. זאת בזכות הצוותים המקצועיים בפעוטונים שנענו לאתגר ומוכנים ללמוד ולשנות, בזכות ההורים שהתגייסו לתהליך ובזכות התמיכה והליווי של
אגף החינוך במשגב.
ארז קרייזלר, ראש המועצה האזורית משגב, אמר כי החינוך הוא בראש סדר העדיפויות של המועצה, ויוזמת המועצה לשיפור איכות הפעוטונים מוכיחה כי זה איננו בגדר סיסמא, אלא חלק מיישום התפיסה החינוכית הכוללת במשגב לאורך השנים.

תאריך:  17/01/2006   |   עודכן:  17/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
כדי להקל על ההתמודדות עם מטלות שונות לאחר שבץ כדאי לרכוש מספר אביזרים
הדר פרבר
צוות של עורכי דין מנסים להשיג את התמלילים של שיחה בין בוש לבלייר בה צוינה כוונה להפציץ את התחנה בקטאר
יפעת גדות
באוגוסט 1990 פלשה עירק לכווית וסיפחה אותה אליה    לאחר ששורה של סנקציות שננקטו כנגד עירק לא הועילו, קיבלה ארה"ב אישור ממועצת הביטחון של האו"ם "להשתמש בכל האמצעים שיהיו נחוצים" כדי שעירק תיסוג מכווית    המלחמה היתה בלתי נמנעת
יוסי עבדי
המאבק הפוליטי בשיאו: בפת"ח טוענים כי בכירי החמאס "ויתרו על ירושלים"    בארגון מגיבים: "ויתור על ירושלים פירושו ויתור על הקוראן"    א-זהאר: "נגיע לשלטון כדי למחוק את זכר אוסלו"    עוד 8 ימים לבחירות
יוסי עבדי
מכה קשה לאירן: פוטין אומר הערב כי "עמדתה של רוסיה ביחס לאירן קרובה מאוד לזו של ארה"ב"    הידידה הקרובה של טהרן מתחילה להתרחק, והדרך למועצת הביטחון מתקרבת    האיחוד החליט: כינוס וועידת חירום של הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il