חברת פלאפון תקשורת צופה, כי בשלוש השנים הקרובות יגדלו הכנסותיה משירותי ערך מוסף ומשירותי התוכן בשיעור של 18-20 אחוזים מדי שנה. כך מסר אתמול (ב',16.1.06) מנכ"ל פלאפון, גיל שרון.
שרון מסר, כי פלאפון רואה בשירותי התוכן את אחד ממנגנוני הצמיחה הבולטים של החברה לשנים הקרובות, וכי הנהלת החברה פועלת עתה כדי ליישם את כל המהלכים המרכזיים שלה בכיוון זה.
לדבריו, בתוך שלוש שנים יגיעו ההכנסות של פלאפון משירותי התוכן והדור השלישי ליותר מחצי מיליארד שקלים. הוא חוזה, כי מספר המנויים של פלאפון שיהיו מחוברים לשירותי הדור השלישי יגיע בתום שנת 2008 ליותר מחצי מיליון.
מנכ"ל פלאפון התייחס לרוויה שאליה הגיע השוק הסלולרי בשנה החולפת, לאחר שנים של צמיחה מואצת. "השוק הסלולרי שידע קצב צמיחה דו ספרתי בשנים עברו הגיע ליציבות, והופך עתה לשוק בוגר ורווי יותר. מגמה זו תמשך עם הירידה בדמי הקישוריות, פתיחת שוק המכשירים לתחרות, יישום ניידות המספרים, המשך התחרות והשחיקה בהכנסות והמשך התערבות הרגולציה בנושאים השונים." נוכח שינויים אלה בענף, תתמקד אסטרטגיית פלאפון בשני מנועי צמיחה מרכזיים.
שרון מסר, כי חברת פלאפון הגדירה את מנועי הצמיחה בשני תחומים מרכזיים: טכנולוגיה ותוכן מחד-גיסא, והתייעלות המבנה הארגוני וכתוצאה מכך השירות ללקוח, מאידך-גיסא. שני מנועי הצמיחה הללו יביאו להגדלת הערך מכל לקוח ולקוח והגדלת התפוקה של כל אחד מעובדי החברה.
לדבריו, מנוע הצמיחה הראשון שלה יהיה הטכנולוגיה והתוכן. "בבסיסו של מנוע הצמיחה הטכנולוגי עומדת תפישת העולם של התלכדות שירותי התקשורת FIX MOBILE CONVERGENCE. בתהליך זה תהפוך פלאפון מ"חברת תקשורת" לחברת המעניקה את כל השירותים האישיים או את מרבית השירותים הללו אבל בניידות: הלקוח יקבל את כל שירותי התקשורת שלו כולל קול ודאטה
DATA באמצעות המכשיר הסלולרי ועל-ידי ספק שירות אחד וחשבון אחד. מגמה זו תלווה בהתפתחות טכנולוגיות חלופיות מבוססות VOIP כגון WIFI ו-WiMAX שניתן להגדירן כ"דור הרביעי של הסלולר".
"אנו נמצאים בפתחו של עידן סלולרי חדש. בעידן החדש ה-MOBILE LIFE יהפוך את מכשיר הטלפון הסלולרי ממכשיר דיבור ובידור להמונים, לעוגן הקשר המרכזי של הלקוח למשפחתו ולעבודתו. פלאפון נערכת כבר עתה לפיתוח יישומים שיעניקו את מלוא השירותים למנוייה ויעניקו להם את היתרונות הטכנולוגיים והאחרים של החברה" אמר גיל שרון.
המכשיר הסלולרי המכיל יכולות עיבוד מתקדמות, מסכים איכותיים, זיכרון נרחב ונשלף, חיבור לטכנולוגיה בדחיפה ותקשורת נתונים מהירה, יהפוך לערוץ התקשורת המרכזי ובשיאו של תהליך הלכידות, יתכנסו בתוכו כל השירותים שאותם מקבל הלקוח בבית,ש כמו טלפון קווי, קונסולות משחקים, טלוויזיה, מערכת סטריאו, מצלמה ומחשב, והשירותים אותם כבר כיום הוא צורך באמצעות הסלולר, כמו שעון, מצלמה, מחשב נייד נגן מוזיקה.
הלכידות הפיזית והטכנולוגית אף תייצר עולמות עסקיים חדשים על בסיס פלטפורמת הסלולר ובהם: שירותים פיננסיים, ארנק אלקטרוני, מסחר בבורסה, קניות, M PARKING, טלמטריה ואפליקציות אבטחה ומעקב RF-ID.
בחברת "פלאפון" צופים, כי כשם ששירותי Voice ואינטרנט עברו ממדיום נייח לנייד, כך גם צפוי מעבר דומה של גם לשידורי הטלוויזיה. בהקשר זה ציין גיל שרון, כי "הטלוויזיה הסלולרית תהווה גורם משמעותי בהגדלת הכנסות פלאפון בשנים הבאות, מאחר והסלולר יהיה הפלטפורמה השלישית של טלוויזיה רב ערוצית לצד שתי הפלטפורמות הקיימות: הכבלים והלווין."
שרון ציין, כי פלאפון היתה החלוצה בתחום הטלוויזיה הסלולרית. מיד עם השקת הדור השלישי של פלאפון הצהירה החברה, כי הדור השלישי הוא הטלוויזיה בפלאפון. נתוני השימוש מראים, כי כיום 85% מלקוחות הדור השלישי של פלאפון משתמשים בקביעות בשירותי וידאו של החברה.
שרון מסר עוד, כי החברה עוקבת מקרוב אחר מספר פיילוטים שהתבצעו בתחום הטלוויזיה הסלולרית ברחבי העולם ועל גבי טכנולוגיות שונות.
פלאפון גם לומדת על שיתופי פעולה בין מפעילים סלולריים לערוצי שידור טלוויזיוניים, המאפשרים שיתופי פעולה על בסיס טלוויזיה דיגיטליים טרסטריאליים. שרון הוסיף: "כמובילי תחום הטלוויזיה הסלולרית, ניקח חלק גם במגמה זו".
מנוע הצמיחה השני לדבריו, מבוסס על התייעלות המבנה הארגוני והשירות ללקוח. שרון אמר שהנהלת חברת "פלאפון" כבר יישמה מהלך מניב-ערך של שילוב בין שירות ומכירות במטרה להתאים לכל לקוח את "מעטפת השירות האופטימלית".
זאת על-ידי איחוד חטיבת השירות וחטיבת הלקוחות הפרטיים והעמדת נקודת מימשק אחת יעילה, פשוטה ונוחה למול הלקוח. מהלכים אלה כבר יצרו לחברה ערך נוסף הנאמד ביותר מ-60 מיליון ש"ח.
בכוונת פלאפון להרחיב ולשדרג את פלטפורמות השירות העצמי, ולהמשיך ולהטמיע את התפיסה לפיה כל מפגש עם הלקוח מהווה הזדמנות לחשוף בפניו שירותים ומוצרים חדשים.
אסטרטגיית הצמיחה החדשה מבוססת על אופטימיזציה של השירות שמוענק ללקוח לצד ניצול יעיל של היקף המשאבים שמשקיעה החברה. אסטרטגיה זו תסייע לפלאפון לשמר לקוחות גם לאור תוכנית ניידות המספרים, ותאפשר לחברה להקצות משאבים לרכישת לקוחות חדשים מהחברות המתקשות בשימור.
"עקרון הצמיחה מבוסס על התאמת השירות בצורה אופטימלית לצורכי הלקוח: יצירת מגוון נקודות ממשק עם הלקוח אשר יאפשרו לו לבחור את הדרך הנוחה ביותר עבורו לקבל שירות ולרכוש מוצרים מפלאפון, בין אם זה במרכז השירות והמכירה, המוקד הטלפוני או באמצעי השירות העצמי באינטרנט או באמצעות מערכת מענה קולי", אמר שרון.
לכך הוא מוסיף את תחום ה-ONE ON ONE מרקטינג: הגדלת ההכנסות באמצעות חשיפת הלקוח למגוון פתרונות ושירותים שמתאימים לפרופיל המשתמש של הלקוח בכל ממשקי המגע שלו עם החברה. הרצון הוא ליצור לקוחות מרוצים המודעים למגוון השירותים המוצעים. בכוונת החברה להקים כוח מכירה המתמחה במכירת שירותים מתקדמים ותוכן ובתפירת חליפה אישית של שירותים לכל לקוח על-פי צרכיו הייחודיים.
נתוני חברת פלאפון מלמדים, כי הצרכן הישראלי ממשיך להגדיל את החשיפה שלו לקבלת שירותים באמצעות האינטרנט. לפי פלאפון, כיום יש כ-500,000 כניסות בחודש לשירותי אתר האינטרנט שלה לבדיקת מצב החשבון, פירוט שיחות שינוי יעדים ועוד. החברה החליטה לפיכך לפעול כדי להגדיל את היצע השירותים באינטרנט מתוך ידיעה כי מספר הפעולות שמבוצעות באתר - ילך ויגדל.