X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הותיר אחריו אשה ושתי בנות אח של השחקנית רבקה מיכאלי ועו"ד נפתלי מיכאלי
▪  ▪  ▪

יושב-ראש מועצת המנהלים של שירותי בריאות כללית, פרופ' דן מיכאלי, נפטר אמש ממחלה קשה (ב', 15.1.06). מיכאלי היה בן 73 במותו. הותיר אחריו אישה ושתי בנות.
לוויתו נערכה אתמול בצהרים בבית העלמין בהרצליה.
דן מיכאלי. יליד 1933, ירושלים. נשוי, אב לשתיים.
עם היוודע דבר מותו, אמר זאב וורמברנד, מנכ"ל הכללית כי: "קבוצת שירותי בריאות כללית מרכינה ראש לזכרו של פרופ' מיכאלי, שהיה מעמודי התווך של הרפואה הציבורית בישראל והשכיל בחוכמה נדירה להוביל תהליכים ולהתגבר על משברים. חכמתו עמדה לו לא רק בתחומי הרפואה והניהול, בהם זכה להכרה אקדמית בינלאומית, אלא הוא התברך גם בחכמת חיים וביכולת נדירה למצוא הפתרון הנכון למצבים מורכבים ביותר. פרופ' מיכאלי הותיר אצל כולנו חלל גדול שלא במהרה יתמלא.
קורות חיים
פרופ' דן מיכאלי, אחיה של השחקנית רבקה מיכאלי, ושל עו"ד נפתלי מיכאלי נולד בירושלים בשנת 1933. בזמן המצור על ירושלים שירת בגדודי הנוער ועבד בביצורים ובתפקידי קשר. למד רפואה בז'נבה ובאוניברסיטה העברית בירושלים. התמחה ברפואה פנימית ושימש מנהל בפועל של מחלקה פנימית בבית החולים תל השומר ומנהל היחידה למחלות זיהומיות באותו מוסד. עסק במחקר ובהוראה אקדמית במקצועו.
ב-1958 התגייס לצה"ל. סיים בהצטיינות קורס קציני רפואה ועבר קורס צניחה. בשנים 1960-1958 שירת בתפקיד רופא מוצנח בחטיבות הנח"ל ובחטיבת הצנחנים. בתקופה זו הכין את רשימת הציוד, שהפכה לתקן הראשון לתרמיל הרופא בצה"ל. בשנים 1966-1960, במסגרת שירותו הצבאי, שירת פעמיים באפריקה, הקים את היחידה הכירורגית המוטסת ופיקד עליה, ופיקד על קורס קציני רפואה. במלחמת ששת הימים שירת בתפקיד מפקד רפואה בפיקוד מרכז.
בשנים 1970-1968 שהה בארצות הברית לצורך השתלמות. ב-1970 מונה לקצין רפואה אוגדתי, וכיהן בתפקיד זה במלחמת יום כיפור. ב-1974 מונה לסגן קצין רפואה ראשי. ב-1975 מונה לקצין רפואה ראשי בדרגת תת-אלוף.
ב-1979 השתחרר מיכאלי מצה"ל, ומונה למנכ"ל מרכז רפואי תל אביב, אשר כלל את בתי החולים הקריה, רוקח ואיכילוב. ב-1981 עמד בראש ועדת חקירה בעניין בית החולים פוריה בטבריה. בתחילת שנות ה-80 השתתף בקורס למינהל בית חולים, לפי תוכנית לימודים לה שותפים משרד הבריאות ואוניברסיטת תל אביב. בשנים 1986-1984 שימש מנכ"ל משרד הבריאות, ולאחר שסיים את תפקידו חזר לנהל את מרכז רפואי תל אביב.
ב-1992 מונה ליו"ר קופת חולים כללית. מאז הוא פועל לשיפור השירות ללקוח ולייעול הקופה. במקביל שימש מיכאלי פרופ' מן המניין, בבית הספר לרפואה בתל אביב. נחשב לאחד המומחים החשובים בישראל בתחום מחלות זיהומיות, וכן אחד המנהלים הטובים במערכת הבריאות בישראל.

תאריך:  17/01/2006   |   עודכן:  18/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אור אריה ורונה דייויס
קפטן הפועל י-ם רוצה לנצח בבלגרד ולסיים את שלב הבתים במקום השני    הפסד של י-ם והעיניים יופנו לתוצאה שתגיע מהמשחק בין רומא ללה-מאן
אשר גולדברג
אברמוביץ′ הבטיח לגרנט 2 שחקנים מהסגל הרחב של צ′לסי    קרלטון קול שוקל את הצעת גרנט להצטרף לאדומים
שי פאוזנר
סקר של מכון מידע שיווקי סי איי וחברת הפרסום שיאון info, שיחשף ב"ידיעות אחרונות" בסוף השבוע, מגלה עוד: נשים נתפסות כמושפעות ממותגים הרבה יותר מגברים, וככל שרמת ההכנסה עולה, כך רמת ההשפעה ממותגים עולה
נוה יוסף
ציפי שליסל: "לא הוצא כנגדנו כל צו פינוי"    עו"ד יורם שפטל: "צה"ל מבין שהמצב הנכון, הטבעי והחוקי הוא להחכיר את הנכס למתיישבים יהודים"
הדר פרבר
בגיל שנתיים קיבלה תושבת מסצו'סטס זימון לביהמ"ש    בטעות נכתב כי גילה 62
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il