X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנכ"ל משרד הכלכלה הפלשתיני לביטאון התעשיינים: "כדי שנוכל להתמודד עם האבטלה החמורה אנו זקוקים לכך שישראל תעסיק פלשתינים ב-7-10 השנים הקרובות, ולא כפי שהחליטה הממשלה בישראל
▪  ▪  ▪

"מועצת הרשות הפלשתינית ואנשי עסקים פלשתינים פרטיים מזמינים ישראלים להתחיל להשקיע מיידית גם בתחומי הרשות וגם באזורי התעשיה". כך אמר לביטאון "התעשיינים", ביטאונה של התאחדות התעשיינים, סאעב באמיה, מנכ"ל משרד הכלכלה הפלשתיני ומי שעמד בראש הצוות הכלכלי של הרשות לתיאום ההינתקות.
לדבריו, שיתופי הפעולה עשויים להיות בעיקר בתחום הבנייה, אנרגיה, טקסטיל נעליים, ריהוט, אבן ושיש וגם בתחום התיירות. לדבריו גם תחום תעשיית המידע מתפתח ויש מקום לעבודה משותפת עם ישראל.
באמיה אמר לביטאון התעשיינים, כי הרשות זקוקה לאפשרות של העסקת פלשתינים במשק הישראלי ב- 7-10 השנים הקרובות, כדי שיוכלו להתמודד עם האבטלה החמורה ועד שיבנו כלכלה פלשתינית עצמאית. לטענתו, ההחלטה של ממשלת ישראל לא לאפשר זאת אלא עד שנת 2008, היא החלטה שגויה.
לדבריו, יש לו סיבות להאמין שפוליטיקאים מרכזיים בישראל חושבים על כך מחדש. הגישה של ישראל המדברת על הפרדה דמוגרפית לא מביאה בחשבון את ההשפעה הכלכלית. באמיה טוען, כי טוב יעשו הישראלים אם יפעלו לשינוי מדיניות זו.
מנכ"ל משרד הכלכלה הפלשתיני אמר עוד, כי יש לאחד מאמצים ולהזמין את התאחדות התעשיינים של ישראל ואת נציגי pal trade - המכון הפלשתיני לפיתוח הסחר, כדי ליצור ולקדם אינטרס משותף. באמיה סבור, כי היעד הראשוני צריך להיות חזרה להיקף הסחר של שנת 2000.
עוד אמר, כי אם יצליחו לשקם את הכלכלה הפלשתינית ולטפל בבעיית העוני והאבטלה, זו תהיה תרומה ישירה לביטחון ישראל. לעומת זאת, כשלון בתהליך השיקום יתרום ישירות לקיצונים. לדבריו, האינטרס של הרשות הוא להשתתף בהבטחת ביטחונה של ישראל. "יש לחזור לתיאום ביטחוני כמו שהיה בשנים הטובות של ההסכמים", אמר.
לדבריו, "ההסכמות בעניין מעברי הגבול שנחתמו, הן רק צעד אחד, סמלי, חיובי, אך לא מספיק". העניין העיקרי, אומר מנכ"ל משרד הכלכלה הפלשתיני, הם המעברים בין ישראל לבין הרשות, מעברים שעדיים לא מתפקדים כמו שצריך.
עניין נוסף, הוא שדה התעופה בדהניה. באמיה קבל על כך שישראל לא מאפשרת לפלשתינים להפעילו. הוא אמר, שחשיבותו גבוהה לשיפור הכלכלה הפלשתינית. עוד אמר, כי הרשות מבקשת גם להקים בשדה התעופה בדהניה מסוף סחורות - דבר שיהפוך לחלק חשוב בתשתית הכלכלית העתידית.
הוא מדבר גם על המעבר היבשתי בין רצועת עזה לבין הגדה וסבור, כי ההסכם שנחתם דורש הסדר מיידי למעבר ועדיין לא רואים תוכנית רצינית של ממשלת ישראל ליצירת הסדר שכזה. אמיה אמר לביטאון התעשיינים, כי האמריקנים והישראלים צריכים למצוא הסדרים אחרים שיצמצמו את הסגר למינימום.

תאריך:  17/01/2006   |   עודכן:  17/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
במהלך ניסיון לעוצרו פתח המבוקש תאבת צלאח א-דין באש לעבר כוח צה"ל, ממנה נפצע חייל באורח קל    הכוח השיב באש ממנה נהרג
מירב לוי
טיול לקרנבלים באיטליה, נופש בפוקט, ביקור בפריז או לונדון ועוד..
אשר גולדברג
השחקן בן ה-28 סיכם את תנאיו לשנה וחצי בקבוצה של ניר לוין והגיע מסלובאן דאלופו    ויסקוביץ′ שיחק בעבר בנבחרת קרואטיה
יפעת גדות
הותיר אחריו אשה ושתי בנות    אח של השחקנית רבקה מיכאלי ועו"ד נפתלי מיכאלי
אור אריה ורונה דייויס
קפטן הפועל י-ם רוצה לנצח בבלגרד ולסיים את שלב הבתים במקום השני    הפסד של י-ם והעיניים יופנו לתוצאה שתגיע מהמשחק בין רומא ללה-מאן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il