X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העליון לא מאפשר לממשל בוש להעניש רופאים אשר מסייעים לחולים סופניים לקבל תרופות במינון קטלני
▪  ▪  ▪

בית המשפט העליון בארה"ב תומך בחוק אשר מאפשר לרופאים במדינת אורגון לסייע לחולים סופניים למות. העליון דחה את ההצעה של ממשל בוש להתנגד לחוק ולהעמיד לדין רופאים אשר מסייעים לחולים הסופניים המבקשים למות. למעשה קבע בית המשפט כי הממשל האמריקני חרג מסמכותו כשניסה לחסום את החוק.
המתת חסד (אויתנזיה - ‎EUTHANASIA) אינה חוקית במדינות אחרות ארה"ב, אך מ-1991 מוכרת הצוואה בחיים כמסמך המחייב את בתי החולים לכבד את הוראותיו של חולה סופני. באורגון התקבל ואושר חוק המתת החסד אשר מתיר לרופא לתת מרשם של תרופות במינון קטלני לחולים סופניים, תושבי המדינה, אשר רופאיהם קבעו כי לא נותרו להם יותר משישה חודשים לחיות. על-פי החוק, על החולה להביע את רצונו למות פעמיים בעל-פה ופעם בכתב. רופא נוסף אמור לבדוק את אבחנת הרופא הראשון ולאשר, כי דעתו של החולה צלולה.
מאז, עמדה בפני הסנאט האמריקני הצעה לבטל את החקיקה הייחודית באורגון.
כעת, כאמור, החליט בית המשפט העליון לדחות את מאמצי הממשל האמריקני להעניש רופאים באורגון, אשר מסייעים לחולים סופניים למות. החוק שאושר ב-1994 אושר מחדש לאחר שלוש שנים. אורגון והולנד הן שתי המדינות היחידות בעולם אשר החוק מאפשר לסייע לחולה להתאבד, למעשה.
נשיא אררה"ב, ג'ורג' בוש, ידוע כמתנגד נחרץ להמתת החסד. בשנה שעברה ניסה למנוע מהחולה הסופנית טרי שיאבו למות, לדברי בעלה, בכבוד. החוק בו תומך כעת ביהמ"ש העליון באורגון, עוסק בפעיות אקטיבית ולא פסיבית כמו במקרה זה, כלומר, במתן תרופות במינון גבוה בידיעה כי אלה יכולות להרוג את החולה. לעומת במקרה של שיאבו, בו נדונה השאלה האם לנתק אותה ממכשירי ההחיאה.
ובישראל אישרה המדינה בחודש דצמבר 2005 שלא להאריך באופן מלאכותי את חייו של חולה סופני. החוק החדש מתייחס אך ורק למי שהביע רצון מפורש לסיים את חייו, או למי שמחלתו גורמת לו סבל וכאב. בהצעת החוק הממשלתית תמכו 22 ח"כים. החוק ייכנס לתוקפו בעוד כשנה.
הגדרה: חולה הנוטה למות, על-פי הגדרת החוק, הוא אדם שסובל ממחלה חשוכת מרפא, אשר נותרו לו עד שישה חודשים לחיות, או אדם שמספר מערכות בגופו חדלו מלתפקד והרופאים מעריכים שנותרו לו עד שבועיים לחיות.
בחוק החדש מוגדרים האמצעים בהם יובטח לרופא כי החולה הביע במפורש את רצונו לסיים את חייו והוא אף מתבסס על ההלכה היהודית, בכל הנוגע לחיבור מערכות ההחיאה למעין "שעון שבת" שיגרום להפסקות יזומות. יש לציין, כי החוק אינו עוסק בחולים אשר נמצאים במצב של "צמח".

תאריך:  17/01/2006   |   עודכן:  17/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
יתקיים במועדון הדום    בין האמנים המופיעים: דנה ברגר, ברי סחרוף, מורן אייזנשטיין, מלי לוי ושמעון גרשון    ההכנסות למען סירוס ועיקור חתולים
נוה יוסף
לדברי השופטת דורית ביניש, חוק ארוחה יומית הינו "יציר כפו של המחוקק" ועל כן הפתרון לתוצאות פסק הדין איננו בבית המשפט אלא בכנסת
שי פאוזנר
סך הסיוע שיינתן למעסיק על-ידי המדינה יהיה בשיעור של 15% מעלות השכר הממוצעת של העובדים הנוספים אך לא יותר מ- 120 אלף ש"ח לעובד לחמש שנים    יכלול סיוע להקמת עסק באיזורי עדיפות א'
יואב יצחק
בלעדי: ברק סירב למסור דוחות בדבר התרומות לבחירות לראשות העבודה    מבקר המדינה אמר ל- Nfc: אם לא יגיש תוך זמן קצר, "נצטרך לקיים דיון בדבר תגובה קשה"
שלומי דיאז
נעצר אתמול בחשד לתקיפת חברתו לשעבר    המשטרה חוקרת חשד שהצעירה הגישה תלונת שווא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il