X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דרשו לשחרר את האסירים העירקים או שיהרגו את העיתונאית החטופה אל-ג'זירה פרסמה קלטת שבה נראית החטופה עייפה וחיוורת
▪  ▪  ▪

תמונות ראשונות של הכתבת האמריקנית, ג'יל קרול, שנחטפה בעירק, בקלטת וידאו שאורכה כ-20 שניות ששודרה ברשת אל-ג'זירה. בקלטת הציבו החוטפים לארה"ב אולטימטום של 72 שעות לשחרר את האסירים מבתי הכלא בעירק, או שיהרגו את החטופה.
בקלטת נראית הכתבת הצעירה (28) יושבת ומדברת, אך לא שומעים את קולה. היא נראית חיוורת ועייפה. באל-ג'זירה לא אמרו מה מקור הקלטת, אך מסרו הצהרה רשמית של הרשת הקוראת לשחרורה של קרול.
מפיק ברשת הערבית אמר, כי לא ידוע איזו קבוצה קיצונית חטפה את קרול מאחר שבקלטת לא נשמעה הצהרה או שם כלשהו. עם זאת, תמונת סטילס של קרול מאותו וידאו עלתה מאוחר יותר באתר האינטרנט של אל-ג'זירה, כשבתחתית התמונה לוגו: "בריגדת הנקמה". הקבוצה אינה ידועה מאירועים אלימים אחרים בעירק.
קרול היא כתבת עצמאית שכותבת עבור ה-The Christian Science Monitor; העיתון פרסם הצהרה של משפחתה הקוראת לשוביה לשחררה. "ג'יל היא עיתונאית חפה משפע ואנחנו מבקשים... שתראו רחמים ותאפשרו את שובה הביתה לאמה, אחותה ומשפחתה", נאמר בהצהרה. "ג'יל היא חברה ואחות של עירקים רבים והקדישה את זמנה להביא לעולם את האמת של עירק במלחמה ..."
בהצהרה העצמאית של העיתון שבו היא כותבת נאמר, כי החוטפים "חטפו אדם חף-מפשע שמעריצה את העם העירקי". עוד נכתב, כי קרול "עיתונאית מקצועית שמטרתה היחידה היתה לדווח את על עירק ולקדם את ההבנה..."
מחלקת המדינה האמריקנית הגיבה לשידורה של הקלטת והצהירה, כי האמריקנים עושים כל שבידיהם כדי לזכות בחירותה של העיתונאית. "אנחנו ממשיכים לעשות כל מאמץ... עובדים עם העירקים ועם אחרים, כדי לדאוג שמיס קרול תחזור בטוחה ובריאה", אמר הדובר שון מק'ורמק.
קרול נחטפה ב-7 בינואר בשכונה מסוכנת בבגדד. חמושים ארבו לה ולמתורגמן שהיה ברכב, לאחר שהשניים עזבו את משרדו של פוליטיקאי ערבי-סוני, שבסופו של דבר לא הגיע לראיון המתוכנן. החוטפים רצחו את המתורגמן וחטפו את קרול. העיתונאית האמריקנית מדברת מעט ערבית ונהגה לסתובב בעירק עם כיסוי ראש.
המורדים בעירק חטפו כ-240 מערביים, ככל הנראה בעזרת טיפים שקיבלו מאזרחים עירקים ששיתפו עמם פעולה. כ-39 מהחטופים נרצחו.

תאריך:  18/01/2006   |   עודכן:  18/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי אספירין הוריד את הסיכון להתקף לב ב-32% אצל גברים, אך לא נמצאה כל השפעה משמעותית על התקפי לב שנצפתה אצל נשים
עידן יוסף
הרב רביץ חנך אתמול בית כנסת ומבנה מגורים חדיש במעון הממשלתי הגדול בישראל "נווה מנשה" לאנשים עם פיגור שכלי    מבטיח: בתי כנסת לכל המעונות למוגבלים
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון אל-קאעידה בעירק הצליח בשבועיים האחרונים להפיל בטילי נ"מ שלושה מסוקים אמריקניים בעירק    ישראל, המוטרדת מאיום הנ"מ של אל-קאעידה, שוקלת להעתיק את שדה התעופה אילת לבסיס עובדה
עידן יוסף
לסיור אליו צורפו פקידים ממשלתיים ויו"ר ועדת הכספים התלוו מפקדי משטרת הבירה    מטרת הסיור: הגדלת תקציב המשטרה לאבטחת המקומות הקדושים
יפעת גדות
מי שחווה אבנים בכליות יודע שהכאבים קשים ביותר, אך ניתן למנוע את המצב או את הישנותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il