X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האגודה לזכות הציבור לדעת תעניק הערב את הפרס ע"ש אברמוביץ' בבית העיתונאים שידור חי ברשת ב'
▪  ▪  ▪

האגודה לזכות הציבור לדעת תעניק הערב (18.1.06) את הפרס הישראלי לביקורת התקשורת על שם אברמוביץ' 2006, לכתב ערוץ 10 ינון מגל, ולעורכת המשנה של העיתון ג'רוזלם פוסט וכתבת מקור ראשון, קרולין גליק.
האירוע, שיתקיים בבית סוקולוב - בית העיתונאים בתל אביב, יועבר בשידור ישיר ברשת ב' של קול ישראל, במסגרת התוכנית "שעת חברה" שתיוחד לנושא.
במסגרת המשדר יתקיימו דיונים ופאנל בנושאי תקשורת אקטואלים, בהנחיית מנהל מחלקת החדשות של קול ישראל, מיכאל מירו, ובהשתתפות עיתונאים בכירים.
נימוקי ועדת הפרס
ינון מגל - העיתונאי המזוהה ביותר עם הביקורת כנגד התגייסות התקשורת למען תוכנית ההינתקות. בכנס שהקדישה הרשות השנייה לנושא, האשים מגל את התקשורת בקידום אג'נדת ההינתקות, באימוץ טרמינולוגיה שהיא פרו היתנקות, ובהסתרת האמת באשר למימדי ההתנגדות לפינוי. טענותיו של מגל זכו לתהודה רחבה והחלו דיון ציבורי ותקשורתי באשר למקצועיות הדיווח.
בסוף 2004 הציגה העיתונאית אילנה דיין תחקיר במסגרתו נטען, כי מ"פ בחטיבת גבעתי, סרן ר' ביצע וידוא הריגה בילדה פלשתינית בת 13. התחקיר שודר במסגרת התוכנית בערוץ 2 "עובדה" וזכה לחשיפה נרחבת שבעקבותיה בוקר צה"ל קשות בארץ ובעולם.
ינון מגל בחר לבחון מחדש את ממצאיה של אילנה דיין. בכתבה ששידר בערוץ 10, חשף שורה של פגמים אתיים ומקצועיים: הצגת תמונות אילוסטרציה כחומרים אותנטיים, אי פרסום נתונים בסיסיים שהיה ביכולתם לערער את מסקנות התחקיר, ואף חשש לעריכה מגמתית.
בחלוף שנה מפרסום הפרשה, זיכה בית דין צבאי את סרן ר' מההאשמות שיוחסו לו בתוכנית "עובדה". פסק הדין אימת את מסקנות התחקיר של ינון מגל.
קרולין גליק - במהלך השנה החולפת פרסמה גליק סדרת מאמרים שבהם האשימה את התקשורת בהתגייסות גורפת למען ביצוע תוכנית ההינתקות. כך למשל נמנעה התקשורת מלעסוק בפרשות של שחיתות שלטונית ובביקורת על מדיניות הממשלה.
כעיתונאית הישראלית היחידה, שצוותה לדיביזיית חי"ר אמריקנית בימי מלחמת המפרץ השנייה ,יצאה גליק כנגד הכוונה למנוע סיקור חופשי של פינוי גוש קטיף.
הידע הייחודי שצברה במהלך המלחמה, בתוספת היכרותה המעמיקה את התקשורת האמריקנית והעולמית, העניקו לדבריה משקל סגולי בסוגיה זו. מעשה זה היווה ביקורת גם כנגד עמיתיה העיתונאים, שקיבלו את הפגיעה בחופש העיתונות שלהם, בשתיקה רועמת.

תאריך:  18/01/2006   |   עודכן:  18/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
הכוכב הזעיר נמצא בין מאדים לצדק    השם ניתן על-ידי הזוג קוצ'ר אוהבי ציון    ד"ר קוצ'ר במכתב לראש העיר: במתן שם זה רצינו להביע את ברכתנו לעיר השלום
אלעזר לוין
ביהמ"ש דחה את ערעור היבלום-ארדיטי נגד זכיתה של קבוצת חג'אג'    הכל בגלל טעות בנוסח הערבות    30 התמודדו    יבנו 30-25 דירות
גלית יצחק
פיתוח של אס.סי.אר. יאפשר לקבל מידע על כל שינוי במצבה הבריאותי של הפרה, והפרות אף יודיעו לרפתן שהן מיוחמות וניתן להזריע אותן
מירב לוי
ישראלים רבים חוזרים לבקר במרוקו    בעקבות הביקוש החליטו במרוקו להשתתף ביריד התיירות בפעם הראשונה    במרכז היריד יוקם אוהל מרוקאי אותנטי    היריד יתקיים בתאריכים 8-7 בפברואר בגני התערוכה בת"א
מחלקה ראשונה
013 ברק משיקה את "ברקכרט", כרטיס השיחות הזול ביותר לחיוג פנים ארצי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il