תקופת הבחינות במכללות ובאוניברסיטאות עומדת להתחיל וזה הזמן לחזור לכושר - הכושר של המוח. במהלך תקופה זאת, צריכים הסטודנטים לדאוג ל-Brain Building הכולל תחזוקה נכונה ויומיומית של כלי העבודה החשוב ביותר: המוח.
חברת פרמשלום, מציעה מספר עצות להגברת כושרו של המוח:
- המוח שלנו מורכב משתי אונות - ימנית ושמאלית. האונה השמאלית אחראית לפעילויות לוגיות ודיבור, והאונה הימנית אחראית לעיבוד תמונות, רגשות ודמיון. בדרך כלל אנו נסמכים על עבודת האונה השמאלית לחשיבה היומיומית, ובכך מעמיסים את מרבית הפעילות על מחצית המוח בלבד. כדי למקסם את תפקוד המוח כדאי לשלב את פעילות שתי האונות, למשל: הרימו את שפופרת הטלפון כל פעם ביד אחרת. נסו ללכת לפעמים לאחור, נסו לזכור את רשימת הקניות בסופר באמצעות תמונות ולא מילים.
- לחץ: כולנו חשים על בשרנו את תוצרי התחרותיות והתובענות של סביבת לימודים - לחץ פיסי ומנטלי מתמיד. לחץ אינו תמיד מבשר רעות: כשמדובר על שמירה על כושר ריכוז, לחץ מתון (אבל לא עומס) מסייע להגיע לתפוקה מירבית.
- המוח האנושי צורך לפעילותו כ-20% מהחמצן בגופנו, ואילו משקלו רק 2% ממשקל הגוף. מחקרים מוכיחים כי אספקת חמצן מלאה ושוטפת למוח הכרחית לשמירה על יכולת קוגניטיבית גבוהה ועל כושר הריכוז והזיכרון. שיפור אספקת החמצן למוח מסייע להגברת הערנות, הגברת מהירות התגובה, שיפור הזיכרון והריכוז, ולשיפור כושר העמידה במצבי לחץ.
- רצוי לדאוג לחדר מאוורר (גם בחורף) ועדיף בטמפרטורה שאינה עולה על 24 מעלות.
- אל תתעקשו לשבת בזמן למידה. גם בעמידה אפשר ולפעמים אף בהצלחה רבה. לראיה - תלמידי ישיבות לומדים בעמידה.
- אם נגררתם עד לשעות לילה מאוחרות עדיף שלא תקומו מוקדם. הלימוד יהיה יעיל יותר אם תמשיכו לישון ותקומו מאוחר יותר. אומנם תלמדו פחות, אך הלימוד יהיה יעיל יותר.
- אם כבר נכנסתם למצב של למידה, אל תשברו את המומנטום. אם תקומו מהמקום, כי כבר תכננתם מראש לעשות הפסקה, רק תעשו נזק. עדיף ללמוד עד שאתם מרגישים שאתם מאבדים ריכוז ורק אז לקום מהמקום ולפנות לעיסוק אחר.
- ניתן לאמן את המוח על-מנת לשפר את יכולת הקליטה שלו, למשל מומלץ להתחיל לזכור מספרי טלפון בע"פ ולא רק לדפדף בספר הטלפונים בטלפון הנייד.
- מומלץ לעשן פחות בזמן לימוד לבחינות.
- תוספי המזון ג'ינסנג וגינקו בילובה ידועים ביכולת ההשפעה שלהם בשיפור אספקת החמצן למוח.