X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"השוחד הינו סימן ההיכר המובהק של משטרים לבנטיניים שחלילה לנו להידמות להם. רחמנות יתרה כלפי הפרט בכגון אלה עלולה לעלות כדי התאכזרות לחברה כולה, פן תשקע ביוון המצולה של שוחד ושל שחיתות" -כותב השופט מנחם נאמן בפסק הדין
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בחיפה החמיר (19.1.06) בעונשו של עשור אלצ'וק, לשעבר מנהל מדור עצמאיים במס הכנסה בעכו, וגזר עליו עונש של שנת מאסר בפועל בגין הרשעתו בעבירה של לקיחת שוחד.
בתחילת שנת 2001 הגיע אלצו'ק לנגריית "קומפורט", באזור התעשיה צור-שלום, על-מנת לבצע במקום ביקורת של מס הכנסה. לאחר שנמצאו ליקויים ברישום התקבולים, שוחח אלצו'ק עם מנהלת החשבונות של בעל העסק ואף הגיע למשרדה.
בפגישה בין השניים הבהיר אלצ'וק את "חומרת הליקויים" שמצא ודרש 2,000 דולר שוחד, וזאת כדי שלא יציין בדוח הביקורת את הליקויים שמצא.
לאחר שמנהלת החשבונות הודיעה לו כי תשוחח עם בעל העסק לפני שתודיע לו את תשובתה, היא פנתה למשטרה וקיבלה מהם הנחיות להמשך פעולה.
על-פי תוכנית הפעולה שנקבעה, נפגשה מנהלת החשבונות עם אלצ'וק למחרת היום וסיכמה איתו על תשלום מופחת של 1200 דולר. יומיים לאחר מכן מסרה לו בתוך מעטפה את הסכום בשקים ובשטרות מסומנים, אז פרצו כוחות המשטרה ועצרו את אלצ'וק. בבית משפט השלום בעכו הורשע אלצ'וק בביצוע עבירה של לקיחת שוחד.
על האירוע, אשר תועד כולו במצלמת וידיאו, אמר השופט כי "תמונה אחת שווה אלף מילים" אך גזר עליו עונש קל של 6 חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות וקנס כספי בסך 25,000 ש"ח, תוך שהוא מסתמך על גזר הדין שניתן שבועות קודם לכן בעניינו של השר לשעבר, סאלח טריף, אשר עליו נגזרו 6 חודשי עבודת שירות בגין מתן שוחד.
על קולת העונש ערערה המדינה לבית המשפט המחוזי.
"השוחד הינו סימן ההיכר המובהק של משטרים לבנטיניים שחלילה לנו להידמות להם. רחמנות יתרה כלפי הפרט בכגון אלה עלולה לעלות כדי התאכזרות לחברה כולה, פן תשקע ביוון המצולה של שוחד ושל שחיתות" - כותב השופט מנחם נאמן בפסק הדין בערעור, תוך שהוא מציין כי במקרה זה היה ראוי להטיל על אלצ'וק עונש מאסר משמעותי בכלא.
עוד מציין השופט, כי עבירה של לקיחת שוחד הינה חמורה יותר מעבירה של מתן שוחד, בה הורשע טריף. בית המשפט מקבל את ערעור המדינה ומטיל על אלצ'וק עונש של שנת מאסר בפועל ומותיר את הקנס על 25,000 ש"ח.

עפ 000594/05
תאריך:  20/01/2006   |   עודכן:  20/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
הבוקר נמשכה עליית מחירי החוזים על הנפט למסירה בחדש הבא ומחיר החבית חצה את רמת 67 הדולרים    הגורמים: בן-לאדן ונשיא אירן
שלומי דיאז
המשטרה העלתה את הכוננות בשל הפיגוע אתמול בתל אביב    תמשך מספר ימים גם בשל הבחירות ברשות הפלשתינית
עומר שיקלר
הרשת הבליסטית המשווקת על-ידי אל-סורג ממגנת נגד רקטת קאסם ופצצות מרגמה מתקדמות יותר    עלות הרשת הבליסטית נעה בין 400-800 דולר למ"ר
שלומי דיאז
באופן מפתיע ובעקבות הביקורת שספגה המשטרה על טיפולה באירועים האלימים במגרש טוענת עתה המשטרה: המגרש אינו עומד בתנאי הבטיחות
ניר וייס
אם וכאשר תתבצע עסקת הענק, יהפוך סטיב ג'ובס - מנכ"ל מפיקת סרטי האנימציה המצליחה ומנכ"ל חברת אפל - למחזיק המניות הפרטי הגדול ביותר בדיסני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il