X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות הניתוח הכושל נותר אליהו מסיקה משותק בכל חלקי גופו "פרופ' וינקו דולנס חזר וביקש, בחוסר תום לב מובהק ובכל דרך אותה מצא אפשרית, להערים מכשולים על התנהלותו של הדיון" - מציינת השופטת ענת ברון
▪  ▪  ▪

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ענת ברון, פסקה (19.1.06) פיצויים בסך של 11 מיליון ש"ח לטובת אליהו מסיקה, אשר נותר משותק בעקבות ניתוח להוצאת גידול מראשו. הניתוח בוצע על-ידי הפרופ' וינקו דולרס, מבית החולים האוניברסיטאי בעיר לובליאנה שבסלובניה.
בשנת 1992 התגלה בראשו של מסיקה גידול תוך-גולגולתי, במיקום שהוגדר על-ידי רופאיו כ"רגיש מבחינה נוירולוגית". הגידול אומנם נמצא שפיר, אך הפעיל לחץ על גזע המוח ולכן היווה סכנה ממשית לחייו.
בני המשפחה סיכמו עם הפרופ' וינקו דולנס, מנתח סלובני שנודע כאחד מטובי המנתחים בעולם, כי יבצע את הניתוח תמורת 24,000 דולר בבית החולים שבסלובניה.
בבוקר שלמחרת הניתוח התלונן מסיקה על חוסר תחושה בגפיים העליונות והתחתונות ואף נזקק להנשמה מלאכותית עקב קשיי נשימה חמורים מהם סבל.
עם החזרתו לישראל הועבר מסיקה למחלקה הנוירוכירורגית בבית החולים סורוקה בבאר שבע, כשהוא משותק, מונשם ומוזן באופן מלאכותי, ולאחר מכן הועבר לבית החולים לווינשטיין.
בכתב התביעה שהגיש מסיקה בשנת 1995 ביקש לקבוע כי נזקיו נגרמו כתוצאה מרשלנותו של הפרופ' דולרס וכי הוא זכאי לפיצויים בסך 21,320,000 ש"ח.
בהחלטה קודמת קיבל בית המשפט את עמדת מסיקה, וקבע כי הטיפול הרפואי שביצע הפרופ' דונלס במסיקה היה רשלני, מכיוון שלא נערכה בדיקת CT מייד עם הופעת קשיי הנשימה והשיתוק בגפיים ולא בוצע מעקב אחר מצבו הרפואי ביחידה לטיפול נמרץ מיד עם צאתו מחדר הניתוחים.
בפסק דינה קובעת השופטת ענת ברון את נכותו התפקודית של מסיקה על 100%. "לא ניתן לכאורה להעלות על הדעת סכום כסף כלשהו, גבוה ככל שיהיה, אשר יכול שיפצה את התובע על כך שבן לילה נגזלו ממנו חייו כפי שהכירם, ותחתם הפך להיות אסיר של ממש בתוך גופו המשותק, ובתוך ביתו שלו ממנו הוא אינו יוצא עוד אלא לביקורים בבית החולים" - כותבת השופטת בפסק דהדין ומוסיפה, כי לכאב ולסבל שעבר מסיקה יש להוסיף את "שבירת הנפש הנובעת מן העובדה כי הוא נאלץ לסמוך על ילדיו שיבצעו לו חוקנים ויחליפו לו חיתולים חד-פעמיים" - מתארת השופטת ברון.
על התנהלות הפרופ' דונלס מעירה השופטת ברון, כי פרופ' דולנס חזר וביקש, בחוסר תום לב מובהק ובכל דרך אותה מצא אפשרית, להערים מכשולים על התנהלותו של הדיון... מילא פיו מים, ובמכוון חדל בשלב מסוים מלהגיע, בין בעצמו ובין באמצעות פרקליט מטעמו, לדיונים שנקבעו, לא הגיש עדויות ותיקי מוצגים אף על-פי שנדרש לעשות כן, והתעלם מהחלטותיו של בית המשפט".
בית המשפט פוסק פיצויים בסך 11,177,000 ש"ח לטובת מסיקה.

א 000823/95
תאריך:  20/01/2006   |   עודכן:  20/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
"מומלץ מאוד לישראלים הנוסעים לנפאל לעקוב באופן הדוק ושוטף אחר ההתפתחויות הפנימיות", נאמר בהודעת משרד החוץ    במדינה עימותים בעקבות סיום הפסקת האש בין הממשלה למורדים המאואיסטים
נוה יוסף
מאיר בכר נהג להעסיק עורכי דין ולעשות שימוש בשמם, חתימותיהם, להגיש כתבי בית דין בשמם ולזייף החלטות בית משפט    השופט יהושע גרוס: "הקלות הבלתי נסבלת של הזיוף והמרמה הפכו לחם חוקו"
עומר שיקלר
הצוות המדיני-ביטחוני הבכיר התכנס (יום ו') ואישר את מצע המפלגה    וילנאי ובן-אליעזר השתתפו בישיבה    פרץ מבטיח: מו"מ להסדר קבע תוך מאבק נחוש נגד הטרור
נוה יוסף
"השוחד הינו סימן ההיכר המובהק של משטרים לבנטיניים שחלילה לנו להידמות להם. רחמנות יתרה כלפי הפרט בכגון אלה עלולה לעלות כדי התאכזרות לחברה כולה, פן תשקע ביוון המצולה של שוחד ושל שחיתות" -כותב השופט מנחם נאמן בפסק הדין
שי פאוזנר
הבוקר נמשכה עליית מחירי החוזים על הנפט למסירה בחדש הבא ומחיר החבית חצה את רמת 67 הדולרים    הגורמים: בן-לאדן ונשיא אירן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il