X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הסכסוכים בבית משפחת גלובוס מגיעים לבית המשפט עו"ד יוסי כהן חוייב להעביר את ההסכם שנחתם בין גלובוס לחתנו, יואב אביב, אשר פוטר מתפקיד מנכ"ל קבוצת "גלובוס גרופ"
▪  ▪  ▪

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהודית שבח, חייבה (19.1.06) בפסק דין את עו"ד יוסי כהן להעביר בתוך 48 שעות את ההסכם שנחתם בין יו"ר מועצת המנהלים של חברת "גלובוס גרופ", יורם גלובוס, ובין חתנו, יואב אביב.
אביב שימש כמנכ"ל קבוצת החברות "גלובוס גרופ" החל משנת 1997 ועד לתחילת שנת 2005, בה הסתכסך עם גלובוס ופוטר מעבודתו.
לאחר הפיטורים דרש אביב כי גלובוס ישלם לו כספים בגין שכר עבודה, פיצויי פיטורין וכו'. בעקבות הדרישות נחתם בין הצדדים הסכם אשר הופקד בנאמנות בידיו של בא כוחו של גלובוס, עו"ד יוסי כהן.
לטענת אביב, גלובוס הפסיק את התשלומים על-פי ההסכם לאחר מספר חודשים. כאשר ביקש אביב לקבל את ההסכם בין השניים, סירב עו"ד כהן לעשות זאת בטענה כי התחייב במפורש שלא להעביר לצדדים את ההסכם, וכי העברת ההסכם כמוהו כהפרת חובת הנאמנות לגלובוס.
בבית המשפט טען גלובוס כי מדובר ב"סכסוך משפחתי טהור בינו לבין המבקש, ולפיכך יש להעביר את הדיון בו לבית המשפט לענייני משפחה וליתן צו איסור פרסום" וכי עו"ד כהן איננו רשאי להמציא לאביב את ההסכם, שכן סוכם מפורשות כי מדובר בהסכם ג'נטלמני וכי עו"ד כהן לא רשאי להוציא אותו מחזקתו ללא הסכמתו המפורשת.
בפסק דינה דוחה השופטת יהודית שבח את טענתו של גלובוס לפיה מדובר בסכסוך משפחתי, וקובעת כי התביעה במהותה מופנית נגד עו"ד כהן, שהינו הנאמן בהסכם בין הצדדים.
עוד קובעת השופטת שבח, כי עו"ד כהן משמש נאמנו של אביב ולא של גלובוס, וכי גם אם הדברים היו הפוכים, הרי שעל-פי חובתו כנאמן, "עליו לפעול לטובת הנהנה על-פי הנאמנות ולא רק לטובת הגורם שיצר את הנאמנות".
לדברי השופטת שבח: "לא יעלה על הדעת להתנות את זכותו של נהנה במימוש זכות כלכלית המוקנית לו במסמך כלשהו, בתנאי לפיו יועבר לו המסמך הדרוש לו לאכיפת זכותו רק בהינתן הסכמת הנושה, שהרי ברור לכל כי נושה שידע כי המסמך דרוש לזוכה לצורך אכיפת החיוב כנגדו, לא יסכים להעברתו לידי הזכאי". היא העירה כי טוב היה עושה עו"ד כהן אם היה שומר על אובייקטיביות ומעביר את ההסכם ביוזמתו.
בית המשפט קובע כי על עו"ד כהן להעביר לידי אביב בתוך 48 שעות את עותק ההסכם בינו ובין גלובוס המוחזק אצלו בנאמנות ומחייבת את גלובוס בתשלום שכר טירחת עו"ד בסך 35,000 ש"ח.

הפ 001064/05
תאריך:  20/01/2006   |   עודכן:  20/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
איחוד המפלגות השיעיות והדתיות זכה ברוב המושבים    יצטרכו להקים קואליציה כדי לשלוט בפרלמנט    הסונים התחזקו לעומת הבחירות הקודמות
עידן יוסף
שלטונות מצרים התירו לקיים את הילולת רבי יעקב אבוחצירה אחרי 6 שנים בהן לא התקיימה    תפילות לשלום הרב כדורי התקיימו גם במירון ובהילולת הרמב"ם    תפילת רבים תתקיים במוצ"ש ותועבר בשידורי הלווין של הרב עובדיה יוסף    מקורב לרב מספר כי הרב שמע בסלולר ברית מילה ופניו האדימו מאושר
ניר וייס
המועצה להשכלה גבוהה תחשוף מסמכים פנימיים ופרוטוקולים מישיבותיה    בית המשפט העליון דחה את ערעור המל"ג על החלטותיו של ביהמ"ש לעניינים מנהליים בירושלים, וקבע, כי לא שקלה את "מכלול השיקולים שהיה עליה לשקול טרם שסירבה למסור את המידע שנתבקש וממילא לא קבעה את נקודת האיזון הראויה בכל אחד ואחד מהם"
נוה יוסף
בעקבות הניתוח הכושל נותר אליהו מסיקה משותק בכל חלקי גופו    "פרופ' וינקו דולנס חזר וביקש, בחוסר תום לב מובהק ובכל דרך אותה מצא אפשרית, להערים מכשולים על התנהלותו של הדיון" - מציינת השופטת ענת ברון
עומר שיקלר
"מומלץ מאוד לישראלים הנוסעים לנפאל לעקוב באופן הדוק ושוטף אחר ההתפתחויות הפנימיות", נאמר בהודעת משרד החוץ    במדינה עימותים בעקבות סיום הפסקת האש בין הממשלה למורדים המאואיסטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il