X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אנשי הביטחון הפלשתיני הגיעו היום לקלפי

אולמרט מכנס דיון היערכות לניצחון החמאס

אולמרט זימן דיון ביטחוני-מדיני מיוחד החשש: ניצחון החמאס בבחירות לפרלמנט השאלה: עתיד יחסי ישראל-אבו מאזן ח"כ שטייניץ: ניצחון החמאס - כישלון ישראל
▪  ▪  ▪

מתכוננים למהפך: ממלא-מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, יערוך (יום א', 22.01.06) דיון מדיני-ביטחוני מיוחד על-רקע הבחירות לפרלמנט הפלשתיני. אולמרט נערך ל"יום שאחרי" כניסתו של החמאס למועצה המחוקקת, ועתיד לבחון את יחסה של ישראל ליו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן.
השאלה המרכזית שתעמוד בפני הדרג המדיני היא, האם להפסיק את המגעים המדיניים עם בכירי הרשות במידה וארגון החמאס ייקח חלק פעיל בשלטון. החשש: שיתוף פעולה ישראלי עם ממשלה פלשתינית הכוללת שרים מתנועת החמאס, עשוי להתפרש בזירה הבינלאומית כהכרה ישראלית, דה-פקטו, בחמאס ודרכו. התוצאה: קשיים גוברים בהובלת המאבק נגד הטרור הפלשתיני.
"מוכן לדון על הסדר קבע"
אהוד אולמרט, הפתיע השבוע כאשר הזמין את יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, לשבת ולדון בהסכם קבע עתידי. בעת ביקורו בבית הנשיא (ג', 17.1.06) השיב אולמרט לשאלה בדבר האפשרות להינתקות נוספת ואמר: "בעקבות תוצאות הבחירות ברשות הפלשתינית, ולאחר מכן בעקבות תוצאות הבחירות אצלנו, אני אוכל להיכנס למשא-ומתן עם אבו מאזן בנוגע להסדר קבע ביננו לבין הפלשתינים, והוא יקיים את ההתחייבויות שהוא נתן".
יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, מיהר להגיב לדבריו של ממלא-מקום ראש הממשלה, והדגיש: "אנחנו לא נהסס לשבת ולדון על אפשרות של הסדר סופי". לדברי אבו מאזן, "הדרך היחידה דרכה נוכל להגיע לשלום שכולנו מקווים לו, היא דרך המשא-ומתן, ולא באמצעות מעשה ההרג, התקיפות והצעדים החד-צדדיים".
ואולם, בישראל יודעים כי לצד האופטימיות הזהירה שהציג יו"ר הרשות הפלשתינית, גם הוא יודע כי החמאס עודנו נושף בעורפו. על-רקע הסקרים המנבאים התחזקות לתנועתו של מחמוד א-זהאר, מבין אבו מאזן כי כניסה לתהליך של מגעים מדיניים עם ישראל, לאחר הבחירות, תצטרך לעבור גם דרך צינורות הארגון. חמאס, כך על-פי הערכות, אינו מתכוון להקל על חייו של אבו מאזן. בכיריו הבהירו לאחרונה כי הם דוחים מכל וכל האפשרות של מו"מ עתידי עם ממשלת ישראל.
חוששים מהתפטרות אבו מאזן
גורמים מדיניים הביעו היום חשש כי ההצבעה בקלפיות הפלשתיניות ב-25 בינואר, תהיה למעשה השלב האחרון בקריסתה של תנועת הפת"ח. אחת הסכנות: התפטרותו של אבו מאזן. יו"ר הרשות הפלשתינית, לא התחמק השבוע ממתן תשובה לאפשרות סיכול מגעים מדיניים על-רקע השתתפות החמאס בפרלמנט. אבו מאזן הבהיר בנחרצות כי "אם ארגיש שלא אוכל לממש את שאיפותיי המדיניות... אזי הכיסא אינו השאיפה האולטימטיבית שלי". אבו מאזן רמז למעשה לראשונה, כי אם החמאס לא יאפשר את המשך המגעים המדיניים, הוא עתיד לפרוש, ולהותיר את הנהגת הפת"ח בידי חבריו לתנועה.
יו"ר וועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ח"כ יובל שטייניץ העריך היום (21.01.06) כי השתתפות החמאס בבחירות תביא להגברת הטרור וכן "תפגע במעמדה ודימויה של ישראל כלוחמת אמיצה בטרור". במסגרת אירוע "שבתרבות" שהתקיים בירושלים, הדגיש שטייניץ כי "השתתפות החמאס בבחירות ובניית כוחו בעזה, ללא הפרעות, יעידו כי ישראל נכשלה במאבקה בארגון".
אבו מאזן: מזמין את החמאס לממשלת אחדות
ערב הבחירות בשטחים, אומר אבו מאזן, כי היה רוצה "לכונן ממשלת אחדות לאחר הבחירות לפרלמנט". בראיון שהעניק לטלוויזיה הפלשתינית אמר היו"ר, כי את הממשלה הבאה תקים הסיעה שתזכה ברוב קולות. הוא קרא לחמאס "למתן את עמדותיו ולהתאימן לעמדות הפרגמאטיות של תנועת הפת"ח".
אחרי חודשים של הערכות, סקרים וניתוחים, מתחיל הציבור הפלשתיני את המסע הראשון לעיצוב פניו של הפרלמנט החדש. על-רקע סכסוכים בין הפת"ח והחמאס, החלה הבוקר (שבת,21.01.06) ההצבעה המוקדמת של אנשי מנגנוני הביטחון הפלשתיני למועצה המחוקקת, והיא תמשך שלושה ימים.
ועדת הבחירות הפלשתינית קיבלה לידיה את רשימת המצביעים המלאה, אשר כוללת 58,705 אנשי מנגנוני הביטחון. בימים האחרונים האשים החמאס את הרשות הפלשתינית ב"שחיתות בחירות" ובניסיון ללחוץ על פעילי מנגנוני הביטחון באמצעים בלתי חוקיים על-מנת שיצביעו בהמוניהם עבור תנועת הפת"ח. יאסר מנסור, מבכירי החמאס, האשים את הרשות הפלשתינית אף באיומים מפורשים על פעילי מנגנוני הביטחון בפיטורין אם לא יצביעו עבור הפת"ח.

תאריך:  21/01/2006   |   עודכן:  22/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
פרשת התעללות מזוויעה: המשטרה האיטלקית חושדת כי אישה כבת 73 כלאה את ביתה, הסובלת מבעיות נפש, בתוך השירותים שבקומה העליונה    במשך עשרות השנים, עברה "האסירה" מסכת התעללויות, לא הותרה לצאת, ובילתה את ימיה באכילת שאריות ארוחת הערב
יוסי עבדי
לאחר שבן-לאדן מפרסם קלטת בקולו ומאיים להמשיך את הפיגועים כנגד המערב, הגיע התור של סגנו    איימן אל-זוואהירי פרסם אמש קלטת שמע שהוקדשה ל"לוחמי הג'יהאד בפלשתין, עירק וצ'צניה"    השיא: הקראת שיר שכתב תחת הכותרת "דמעות בעיני הזמן"
יהונתן דחוח-הלוי
פעיל בכיר בגדודי חללי אל-אקצה מודה, כי ארגונו היה מעורב בפיגוע ההתאבדות בתל אביב ובתכנון פיגועים נוספים בשיתוף פעולה הדוק עם הג'יהאד האיסלאמי    לדבריו, הפלשתינים ימשיכו לשגר רקטות ולבצע פיגועי התאבדות בתגובה להמשך פעולות צה"ל בגדה המערבית
יוסי עבדי
נכנס לכלא: לארי פרנקלין, מומחה בכיר לענייני המזרח התיכון וחבר לשעבר בפנטגון, נשלח ל-12 שנות מאסר, לאחר שהודה בהעברת מידע מסווג לדיפלומטים ישראלים    "התירוץ" של "החפרפרת": הייתי מתוסכל ממדיניות הממשל
מחלקה ראשונה
במרוצת השנים היו כנסי הרצליה במה מרכזית לבכירי המדינה    הפעם תורו של אולמרט לפרוש את משנתו המדינית    במוצ"ש, 18:00, הרצליה, יריית הפתיחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il