X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
גיורא איילנד, בכנס הרצליה שנפתח הערב

"העולם רוצה שנחזור לגבולות 67'"

ראש המועצה לביטחון לאומי הרצה בכנס הרצליה השישי על מאזן החוסן והביטחון הלאומי 2006 טוען: עכשיו אנחנו במצב קשה יותר - "אנו נתבעים לתמוך ביישות הפלשתינית"
▪  ▪  ▪

"העולם מצפה מאיתנו לשני דברים: הראשון - על ישראל לחזור לגבולות 67'. הקהילה הבינ"ל רוצה שנחזור לגבולות 67'; והשני - העולם מצפה שהסיכסוך יסתיים כמה שיותר מהר". את הדברים אמר אלוף (מיל.) גיורא איילנד, ראש המועצה לביטחון לאומי, בכנס הרצליה.
כנס הרצליה, השישי במספר, יצא לדרך (שבת, 21.1.06). בכנס משתתפים בכירי הממשל, ראשי מערכת הביטחון, חוקרים ואנשי אקדמיה מובילים, בכירי המשק, נציגים בכירים מתפוצות העם היהודי ואישים מובילים מחו"ל.
האלוף איילנד אמר, כי מצבה של מדינת ישראל מבחינת הסיכסוך ישראלי פלשתיני משקפת חוסר הצלחה של הדיפלומטיה הישראלית מאז 1967. לדבריו עתה ישראל נמצאת במצב הרבה יותר קשה מאשר ב-1967, "עתה אנו נתבעים לתמוך ביישות הפלשתינית". הוא המשיך ואמר, כי "העולם ראה כי המרחק בין שני הצדדים לא גדול, כך עלה מתוכנית קלינטון". לדבריו, העולם רוצה שהסיכסוך יסתיים על בסיס התוכנית שהציג פיתרון מלאה לסיכסוך. הוא ציין, כי לדעת העולם יש פיתרון לסיכסוך והקהילה הבינ"ל רוצה אותו עכשיו בלי לחכות עוד כמה שנים. בנוסף, לדבריו, הסיכסוך הזה עולה למדינות המערב כסף רב והדבר מתחיל "להימאס עליהם".
איילנד המשיך ואמר, כי הוויכוח בין ישראל לפלשתינים הוא לא על השלום - הוא על התהליך. לדבריו הוויכוח הוא על הפלטפורמה. "מפת הדרכים דומה מאוד לאוסלו אך יש דבר אחד שמבדיל אותו מאוסלו וזהו סדר הדברים", הוא מסביר, "ישראל רוצה קודם ביסוס הביטחון ורק אז הגעה לחלק המשמעותי של השיחות, כך ישראל רואה את הדברים. הפלשתינים רואים זאת אחרת. לדבריהם – עימות עם ארגוני הטרור החמושים יוכל לבוא רק לאחר שיהיה הסכם שלום וערבויות בינ"ל לכך שישראל תעמוד במחויבותיה. רק אז הם כל הצדדים יוכלו להגיע לדבר שגם ישראל רוצה בו – מדינה אחת ונשק אחד".
"ביחס לסוריה ולבנון התייחסנו עד לפני חצי שנה לכל האיזור כאיזור אחד עם היגיון אחד. בחצי שנה האחרונה חל שינוי שם", הוא אומר ומוסיף, כי לבנון מתחילה לפתח היגיון עצמאי. לדבריו, ישראל מתחילה להיות מודאגת מהמצב בלבנון. "יש שם מעין ריק שילטוני. יש שם אירגוני טרור שפעילים שם ומנסים לנצל את הריק, בינהם זה ארגון אל-קאעידה".
"יש מצב שמצד אחד יש מדינה עם ממשלה חדשה. יש סיכוי להתקדמות למצב יציב, אבל שלא נטעה - מי שקובע את השקט בגבול זה החיזבאללה שמונע על-ידי סוריה ואירן".
ירידה מדאיגה במצב החברתי בישראל משנת 2000
פרופ' רפי מלניק, דיקן בית הספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה, אמר כי קיימת ירידה מדאיגה מאוד במצב החברתי בישראל משנת 2000 ועד היום. כמו כן הוא ציין, כי קיים פער כלכלי גדול מאוד בין ישראל למדינות המפותחות בתחום הכלכלי. "ישראל נמצאת במקום 21 בעולם מבחינת מצבה הכלכלי". הוא המשיך ואמר כי גם במצב השחיתות ישראל נמצאת במקום נמוך ביחס למדינות המערב.
פרופ' גבריאל בן דור, ראש המרכז לחקר הביטחון הלאומי, אוניברסיטת חיפה, אמר כי החוסן הלאומי של הציבור בישראל נשמר לאורך כל שנות האינתיפדה. לדבריו, הציבור הערבי שונה לא קיצוני בדעותיו כפי שמנהיגיו מציגים את דעותיהם.

לצפייה בכנס בשידור ישיר
תאריך:  21/01/2006   |   עודכן:  21/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר, שלומי דיאז
בטייבה נפצע צעיר באורח אנוש במהלך קטטה    נער בן 17 נפצע באורח אנוש בקטטה סמוך למועדון לילה בתל אביב    קטטה בין עולים בנתניה הביאה לפציעתם של שלושה צעירים
שי פאוזנר
טוטל ממני החלה להפעיל אתר אינטרנט שהינו סוכנות של חברת טרוולקס הבריטית, המתמחה בהעברת כסף בין מדינות ללא בכרטיס אשראי בלבד
יפעת גדות
תביעה ייצוגית הוגשה נגד יצרנית 'מרלבורו' בארה"ב    התובעים אינם מבקשים פיצויים אלא מימון בדיקות CT בכל שנה לאבחון מוקדם של סרטן הריאות
אסף גדות
כעת, 20 שנה מאוחר יותר, ישנם יותר מ-150 אלף תוכנות זדוניות הקיימות ברחבי האינטרנט
יפעת גדות
מועמדים עיקריים להשתלת מניסקוס הם אנשים פעילים מבחינה פיסית ומתחת לגיל 55
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il