X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זו כותרת מצבו של המשק בישראל על-פי סקר מארגני כנס הרצליה למרות השיפור במצב המאקרו כלכלי בשנתיים האחרונות, ישראל ניצבת בראש רשימת תחולת העוני, אחרי סוריה ואירן
▪  ▪  ▪

מדדי הרצליה לחוסן לאומי הוצגו (ש', 21.1.06) בפתח כנס הרצליה השישי של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי. כבכל שנה, הציג הפרופ' רפי מלניק מהמרכז הבינתחומי בהרצליה את המדדים בתחומי הכלכלה, החברה והממשל.
המדד הוא בינלאומי השוואתי, ומדרג את ישראל על-פי מדדים אובייקטיבים של הבנק הבינלאומי, המאפשרים השוואות כמותיות שנתיות בין 31 מדינות (ישראל, 26 מדינות ה-OECD וארבע מדינות באיזור: אירן, ירדן, מצרים וסוריה).
למרות השיפור במצב המאקרו כלכלי בשנתיים האחרונות, ישראל ניצבת במקום השלישי בצמרת רשימת תחולת העוני, אחרי סוריה ואירן. על-פי מבחני הבנק הבינלאומי, בישראל עוני במימדים גדולים בקנה מידה בינלאומי. משנת 2000 התדרדרה ישראל לתחתית הרשימה, וכיום ישראל נמצאת אחרי כל מדינות ה-OECD.
כדי להתמודד עם המצב הקשה, אומרים מארגני כנס הרצליה, יש לשנות את מדיניות האוצר, שאינה מביאה לפתרון בעיית העוני בטווח הקצר, ולהציב את העוני כיעד מעבר למדיניות הכלכלית. בניגוד למדינות אחרות, ישראל לא מצליחה לייצב את מימדי העוני.
נתון מדאיג נוסף, הוא התרחבות הפער בחלוקת ההכנסות בישראל. ישראל נמצאת במקום ה-27, מייד אחרי ארה"ב אירן וטורקיה. אי השוויון בחלוקת ההכנסות בישראל פוגע בחוסן החברתי של המדינה. כוחות השוק לא מספיקים לפתור את הבעיה בטווח הקצר.
שיעור ההשתתפות בכוח העבודה בישראל הוא מהנמוכים בעולם. ישראל נמצאת מתחת לכל מדינות ה-OECD, למעט הונגריה ובלגיה. המדיניות הכלכלית המופעלת בשנים האחרונות לא הגדילה את שיעור ההשתתפות בכוח העבודה שממשיך לרדת. לעומת זאת, שיעור ההשתתפות של הנשים בישראל בכוח העבודה הרבה יותר גבוה מזה של הגברים.
מנקודת המבט של הבנק הבינלאומי, המימד השלטוני פוליטי בישראל נמצא במקום רע מאוד. בשנת 2004 נרשמה הרעה משמעותית נוספת במצבה של ישראל שירדה למקום ה-26, מתחת לכל מדינות ה-OECD.
בנוסף, ישנה מגמה קשה מאוד של ירידה בשמירת החוק בישראל, הנמצאת כיום במקום ה-21. גם בפיקוח על השחיתות, ישראל נמצאת במקום ה-20 והיא במגמת התדרדרות. בטיב הרגולציה בישראל נרשמה גם כן ירידה בשנים האחרונות, וישראל נמצאת במקום ה-25.
הפרופ' מלניק אמר אמש, כי ממצאי המדד מצביעים על כך שקיים צורך לעצב מדיניות ממשלתית שתתמודד ישירות עם בעיות העוני. כמו כן, המדיניות החברתית חייבת, לדבריו, להשלים את מדיניות הצמיחה על-ידי שינוי סדרי העדיפויות בהוצאה הלאומית.
ההרעה במימד המשטר המשטרי פוליטי, שבאה לידי ביטוי בכימות התופעה במסגרת מדדי הרצליה לחוסן לאומי, חייבת לדעתו לשמש נורת אזהרה ובסיס לרפורמה משטרית ופוליטית שתונהג על-ידי הממשלה החדשה שתורכב לאחר הבחירות.

תאריך:  22/01/2006   |   עודכן:  22/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ילד בן ארבע וילדה בת 13 מתו בשעבו שעבר    אביהם גם הוא הופנה לבית החולים מחשד לשפעת העופות, ותוצאות הבדיקות שלו עדיין לא חזרו מן המעבדה
יפעת גדות
החוקרים ציינו כי בחמש השנים הבאות יקטן הטיפול באותן תרופות בכל הגידולים, ובמקום זאת יותאמו תרופות ספציפיות לגידולים בהתבסס על מאפייניהן המולקולרים
יהונתן דחוח-הלוי
התאחדות חכמי הדת המוסלמים, בראשות השיח' קרדאווי, מאיימת לקרוא לחרם איסלאמי כולל על דנמרק ונורבגיה כסנקציה על פרסום קריקטורות הפוגעות לטענתה בנביא מוחמד    השיח' קרדאווי ממשיך לפעול בחופשיות באירופה ולגייס כספים לאינתיפאדה ולאגודות החמאס בשטחים
עידן יוסף
באירן חוששים מפני מתקפה ישראלית או אמריקנית על משגרי הנשק    פקודה חדשה שניתנה בשבוע שעבר לכוחות מורה על שינוע טילים פעם ביממה לאיזור שממנו אפשר לשגר טילים ולפגוע בישראל
עידן יוסף
"...לא כל מה שנבנה יצליח. אין לנו הסכם עם הקב"ה שהכל יצליח. אנחנו נבנה כל הזמן - חלק ייעקר, חלק ייהרס, חלק יצליח... מעשים כמו שנעשו בחברון הרחיקו את כלל ישראל מחברון", כתב הרב שרלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il