X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אנשים הסובלים מכאב גב כרוני נוטים להמנע מדברים שעשויים להיות להם לעזר טיפול התנהגותי קוגנטיבי משנה את הדרך שבה הם חושבים על עצמם
▪  ▪  ▪

אנשים הסובלים מכאבי גב תחתון כרוניים יכולים ליהנות מיתרונות של טיפול התנהגותי-קוגנטיבי בדיוק כמו מטיפול פיזיותרפי, כך עולה ממחקר הולנדי.
אנשים הסובלים מכאבי גב תחתון דיווחו על שיפורים בתפקוד וברמות הכאב, כאשר קיבלו במשך 10 שבועות טיפול פיזיותרפי או טיפול קוגנטיבי, גם כן במשך 10 שבועות, זאת לעומת אלו שלא קיבלו כל טיפול, דיווחו החוקרים.
עם זאת, אלו שקיבלו טיפול משולב של טיפול קוגנטיבי ופיוזיותרפיה לא נהנו מיתרונות רבים יותר יותר מאלו שקיבלו כל טיפול בנפרד.
אנשים הסובלים מכאב חמור בגב התחתון צריכים להיות פעילים, וזה ניתן לעשות או על-ידי אימון פיסי, או על-ידי אימון התנהגותי קוגנטיבי, אמרו החוקרים ממרכז השיקום 'Blixembosch' שבהולנד.
אימון גופני עדיף מעט יותר לאנשים עם רמות נמוכות יחסית של נכות, או אי כושר, בתחילת הטיפול, אך הטיפול ההתנהגותי קוגנטיבי עדיף כאשר אנשים סובלים מנכות מתונה עד חמורה.
תוצאות המחקר הופיעו בעיתון 'Musculoskeletal Disorders from BioMed Central'.
כאב גב הוא מצב שכיח ביותר, כשארבעה מכל חמישה אמריקנים סובלים ממנו בשלב מסויים בחייהם, כך על-פי המוסד הלאומי לבריאות. למרבה המזל, רוב כאבי הגב נמשכים בצורה חמורה רק לטווח קצר. עם זאת, כאב גב שנמשך יותר משלושה חודשים נחשב כרוני.
המחקר החדש כלל 212 אנשים שסבלו מכאב גב תחתון כרוני. המשתתפים חולקו באופן אקראי לארבע קבוצות: טיפול פיזי אקטיבי (APT), טיפול התנהגותי קוגנטיבי (CBT), שילוב של APT ו-CBT, או ללא טיפול כלל.
טיפול פיזי אקטיבי תוכנן לשקם את היכולת האירובית ולהעלות את כוח שרירי הגב. המשתתפים רכבו על אופניים וביצעו תרגילי חיזוק לגב. טיפול התנהגותי קוגנטיבי סייע לחולים להתמודד עם כאבם ולימד אותם כיצד להתגבר על הסתייגותם מפעילות גופנית. הטיפולים נמשכו 10 שבועות, ומשתתפי המחקר כולם מילאו מספר שאלונים בנושא התפקוד הפסיכולוגי והפיזי בתחילת ובסוף המחקר.
שתי קבוצות הטיפול הראו שיפור בתפקודם, ירידה ברמות התלונות ואף שיפור בניקוד הניתן לכאב, לעומת הקבוצה שלא קיבלה כל טיפול. הקבוצה שקיבלה את הטיפול המשולב השתפרה גם היא, אך רק באותה מידה שבה השתפרו שתי הקבוצות שקיבלו את הטיפולים בנפרד.
החוקרים הדגישו, כי לא היו מופתעים מכך שטיפול התנהגותי קוגנטיבי הוכח כיעיל.
אנשים הסובלים מכאב גב כרוני נוטים להתחיל להמנע מדברים שעשויים להיות להם לעזר, אך טיפול התנהגותי קוגנטיבי משנה את הדרך שבה הם חושבים על עצמם. CBT לא רק שפונה להיבטים הפיזיים של הכאב, אלא מתחיל לבחון את הדרך שבה הם חושבים על הכאב וכיצד הם מתנהגים.
החוקרים הופתעו מכך שהטיפול המשולב לא היה יעיל יותר מאשר כל טיפול בנפרד. הסיבה לכך נעוצה אולי בעובדה שלמרות שכל קבוצה קיבלה הדרכה אחרת, שתי הקבוצות למדו כיצד להתגבר על הכאב ולשפר את התפקוד הפיזי, וייתכן וקיים גבול לשיפור מעין זה. ייתכן גם, כי אלו שהיו בקבוצה שקיבלה את הטיפול המשולב לא דבקו לגמרי בפרוטוקול המחקר, או שהקבוצה היתה קטנה מכדי ליצור שוני סטטיסטי.
החוקרים עוקבים אחר משתתפי המחקר במשך שנה בכדי לראות אם התוצאות יהיו לטווח ארוך.
גישה רב-תחומית לטיפול בכאבי גב היא התשובה. יש צורך לפתח גישה טיפולית שתיקח בחשבון היבטים התנהגותיים פיזיים ורגשיים של פגיעות גב, סיכמו החוקרים.

תאריך:  22/01/2006   |   עודכן:  22/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הרופאים חוששים שהעישון יוביל לדחיית רקמות
שי פאוזנר
הוועד פנה לבית הדין הארצי לעבודה, והצדדים הוזמנו לדיון מחר    טוען, כי העובדים קיבלו הסכם שעוקף את הוועד, ללא אפשרות לבדוק את תוכנו
הדר פרבר
"גנדי של הבלקנים" מת בגיל 61 ולא ידוע עדיין מי ימלא את מקומו    חשש בממשלה כי מחליפו לא ימשיך את דרכו הלא-אלימה
שי פאוזנר
זו כותרת מצבו של המשק בישראל על-פי סקר מארגני כנס הרצליה    למרות השיפור במצב המאקרו כלכלי בשנתיים האחרונות, ישראל ניצבת בראש רשימת תחולת העוני, אחרי סוריה ואירן
יפעת גדות
ילד בן ארבע וילדה בת 13 מתו בשעבו שעבר    אביהם גם הוא הופנה לבית החולים מחשד לשפעת העופות, ותוצאות הבדיקות שלו עדיין לא חזרו מן המעבדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il