X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"הרבה מהפליטים עדיין נמצאים בבתי מלון, כמעט חצי שנה אחרי הגירוש, בלי תנאים מינימאליים" "הערבים תמיד אמרו שיש להם זמן ואורך רוח עד שנעלם אנחנו מהאזור... הבעיה שאנחנו ממהרים"
▪  ▪  ▪

"הטיפול בפליטים המגורשים מהווה חרפה לאומית", כך אמר פרופ' ישראל אומן, זוכה פרס נובל, שנאם אתמול (שבת, 21.1.06) בכנס הרצליה השישי של המכון למדיניות ואסטרטגיה של המרכז הביתחומי בהרצליה. פרופ' אומן פתח את דבריו בהתייחסות למדיניותה של המדינה בטיפולה במפוני עזה.
"הרבה מהפליטים עדיין נמצאים בבתי מלון, כמעט חצי שנה אחרי הגירוש, בלי תנאים מינימאליים", הוסיף פרופ' אומן. "רובם לא הגיעו לדיור של קבע או אפילו לדיור זמני מתקבל על הדעת. אין עבודה, הילדים מיואשים, היו כמה וכמה ניסיונות של התאבדות, אין פרנסה, הרבה משפחות, ואולי הרוב, עוד לא ראו אגורה שחוקה של פיצויים, ואלו שכן ראו, מוציאים את הפיצויים על האוכל היומיומי.
לא מדובר כאן באויב, לא מדובר במפרי חוק, מדובר באנשים יצרניים שבנו התיישבות לתפארת, וכעת החריבו את חייהם, וכולם מתעלמים. כל התקשורת מתעלמת. לא שומעים על זה מילה, אף אחד לא מתייחס לזה. אני בכל אופן לא אשתוק, ולא שותק. אינני יודע איך זה משפיע על החוסן הלאומי".
פרופ' אומן התייחס בדבריו להסכמים המדיניים שנחתמו עם הפלשתינים ותקף את ישראל על שאינה עומדת על קיום הסעיף שעוסק במניעת ההסתה: "בהסכם אוסלו האומלל יש סעיף לפיו מתחייבת הרשות להפסיק את ההסתה הפרועה נגד ישראל והיהודים בבתי הספר שלהם... סעיף זה לא קוים מעולם וההסתה נהיית יותר ויותר פרועה משנה לשנה.
האם אנחנו אשמים בזה? ועוד איך אנחנו אשמים בזה. אף פעם לא עמדנו על קיום הסעיף הזה. זה ממש כאילו לא מעניין אותנו, לא שומעים על זה, לא קוראים על זה, זה אינו נושא לדיון ציבורי אצלנו, וזה הרבה יותר גרוע ממעשי הטרור או הקסאמים למיניהם. אילו הילדים שלומדים בבתי ספרם שצריך למחוק את מדינת ישראל מהמפה, אלו הקטנים - גדולים יהיו. ובעוד לא הרבה זמן הם יהיו גדולים, ויובילו את העניינים. ילדי אוסלו הם כבר גדולים וכבר מובילים, ואת המצב הזה אנחנו ממשיכים, ואנחנו מחריפים אותו".
פרופ' אומן ביקר את הגישה הישראלית לפיה המצב הנוכחי בלתי נסבל ומכאן חייבים לנקוט בפעולה על-מנת לשנותו. "צריכה להיות סבלנות אמיתית. הצד השני צריך להבין ולהפנים מציאות זאת. הערבים תמיד אמרו שיש להם זמן ואורך רוח עד שנעלם אנחנו מהאזור, בעוד עשר, עשרים או חמישים שנה".
"הבעיה שלנו היא שאין לנו זמן. אנחנו ממהרים. אנחנו רוצים שלום עכשיו. אנחנו באמת רוצים שלום עכשיו... ואז הולכים ומחריבים יישובים יפיפיים, יישובים פורחים, יישובים יצרניים, הורסים את החיים של רבבות בני אדם, על מזבח של 'צריך לעשות משהו', מקריבים את המפעל הזה על במת אל השלום, או אל המלחמה, מפני שצריכים לעשות משהו.
עצם הדהירה המטורפת הזו לשלום הנכסף היא היא המרחיקה אותו. אם לנו יהיה זמן וסבלנות, אם נבין שאפשר ואפשר להמשיך ככה, בדיוק ככה, ונשכנע את הצד שכנגד שאכן זה ככה, ואנו מצידנו מוכנים לכך ומקבלים את זה, או אז אולי באמת נקבל שלום ואולי אף שלום עכשיו. מי שרוצה שלום עכשיו לא יקבל שלום לעולם ועד. ולמי שיש סבלנות ואורך רוח, יכול לחכות, ויפגין את זה, זה גורם לצד שכנגד להאמין ולהפנים את זה - הוא זה שנותן סיכוי לשלום".

תאריך:  22/01/2006   |   עודכן:  22/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
טריף הורשע בערכאה הראשונה במתן שוחד מרמה והפרת אמונים    על כך ערער    עכשיו נתקבלה גם בקשת היועמ"ש לקבוע כי בעבירות בהן הורשע יש משום קלון
מירב לוי
תתבע מהורי הנערים 200 אלף ש"ח    העיריה גם הגישה תלונה במשטרת גלילות
שי פאוזנר
הפעם מדובר בפרויקט שיפוץ של בתי זיקוק ברומניה עם אופציה להרחבת הפעילות ל-20 מיליון דולר    בתחילת החודש דיווחה על פרויקט בארה"ב בהיקף דומה
הדר פרבר
נציגים מארה"ב הגיעו לעירק כדי לנסות ולסייע בשחרורה של העיתונאית האמריקנית שנחטפה בבגדד וגורלה אינו ידוע
שי פאוזנר
מעריכים: רמת התמיכה הקרובה למעו"ף שוכנת ב-830 נקודות ורמת התמיכה הבאה שוכנת ב-815 נקודות"    ממליצים לא לקנות אג"ח שקלי בהפרשי תשואה נמוכים מ-3% מאג"ח צמוד עם מח"מ זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il