X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אין בהכרח חפיפה בין יום עסקים בנקאי לבין יום פעילות בנקאי תשלומים לרשויות וספקים שיבוצעו בתאריך מסוים יקבלו ערך של אותו יום, כל עוד יבוצעו עד השעה 18:30
▪  ▪  ▪

בנק ישראל מודיע רשמית, כי החל מיום 21.2.06, יוארך יום העסקים הבנקאי בישראל ויסתיים בשעה 18:30 במקום בשעה 15:00. בימי שישי יסתיים יום העסקים בשעה 14:00, במקום בשעה 15:00, זאת על-פי הוראה חדשה של הפיקוח על הבנקים שהופצה היום אל כל הבנקים. נזכיר, כי גם הבורסה בת"א החליטה להאריך את יום המסחר שלה והוא מסתיים עתה ב-17:30 במקום ב-17:00.
הפעולות האלה מאפשרות בין השאר, לפעול ביתר קלות מול חברות ובנקים בחו"ל, הנסגרים מאוחר יותר.
הוראה זו היא תולדה של דיונים ארוכים שמתנהלים בנושא זה מספר חודשים, בין נציגי בנק ישראל, העוסקים ברפורמה במערך התשלומים בישראל, ונציגי מחלקת הפיקוח על הבנקים לבין נציגי הבנקים.
להוראה החדשה מגוון השלכות על לקוחות הבנקים, כמו: ב"ערך יום עסקים" לא יהיה הבדל בין ביצוע פעולה בחשבון הבנק בשעות הבוקר, לבין ביצוע בשעות אחר-הצהריים של אותו יום (למעט ימי שישי וערבי חג).
בשני המקרים הפעולה תרשם בערך אותו יום. כך לדוגמא, עד 21.2.06, שיק שנמשך/הופקד לפני שעה 15:00 קיבל ערך של אותו יום, ואילו שיק שנמשך/הופקד אחרי שעה 15:00 קיבל ערך של היום למחרת. על-פי ההוראה החדשה, החל מה-21.2.06 להוראות לקוחות לביצוע פעולות, הניתנות בכל יום עד לתום יום העסקים יהיה אותו ערך.
על-פי הוראות המפקח, על הבנקים לעדכן את לקוחותיהם בדבר שעות הפעילות בסניפיהם. יודגש, כי אין בהכרח חפיפה בין יום עסקים בנקאי לבין יום פעילות בנקאי. יתכן שסניף יהיה פתוח בשעות שונות מאשר יום העסקים הבנקאי.
תשלומים לרשויות וספקים שיבוצעו בתאריך מסוים יקבלו ערך של אותו יום, כל עוד יבוצעו עד השעה 18:30. פעולות המבוצעות שלא בדלפק סניף הבנק, אלא באמצעות מכשירים אוטומטיים או תיבות שירות - על הלקוח יהיה מעתה לבדוק עד איזו שעה ניתן לבצע פעולות על-מנת שתרשמנה באותו יום. הבנק מחוייב החל מ-21.2.06 לשים שילוט על המכשיר, או התיבה מה היא השעה הנדונה.
הבנקים נדרשים להציג בסניפיהם לוח זמנים אפשרי לביצוע פעולות, כגון: עסקות בבורסה, פעולות מסויימות במטבע חוץ וכדומה, בהן הלקוח חייב להורות לבנק לבצען עד שעה מסויימת.
הארכת יום העסקים נועדה לאפשר חפיפה טובה יותר בין יום העסקים הבנקאי לבין יום הפעילות בבנקים ולהקל על הפעילות בתחומים נוספים, כגון פעילות מול הבורסה לניירות ערך ופעילות מול חו"ל. זאת על-רקע הרפורמה במערכת התשלומים בישראל, שמוביל בנק ישראל ואשר גולת הכותרת שלה היא הקמת המסלקה התוך-יומית (RTGS), אשר תחל לפעול ברביע הראשון של שנת 2007.
מסלקה זו תבטיח ביצוע מהיר ואמין של תשלומים במשק ותאפשר לבצע תשלומים בסכומים גדולים בין פרטים וחברות במהלך היום, בביטחון ובאופן מיידי וסופי, שלא יאפשר ביטול העסקה במועד מאוחר יותר.
פיתוח מערכת מסוג RTGS ויישום השינויים המתוכננים במערכות תשלומים אחרות, יתאימו את מערך התשלומים הקיים בישראל לסטנדרטים בינלאומיים המקובלים בעולם, דבר שיאפשר לציבור בארץ ולגורמים מחוץ לישראל, לבצע תשלומים בביטחון ועל-פי כללים ידועים ונהוגים בעולם כולו.

תאריך:  22/01/2006   |   עודכן:  22/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
התייחס בנאומו בכנס הרצליה לחיזוק שיתוף הפעולה הנדרש עם מדינות אירופה ורוסיה, ולהתנגדותו לשיתוף החמאס בבחירות
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שנערך במרכז הרפואי "אסף הרופא"    הרופאים ממליצים: לתת למטופל מקום לביטוי רגשותיו ולהימנע ממשפטים המנסים לעודד על דרך השלילה
שי פאוזנר
יפעת: בנק הפועלים שומר על המקום השני, והשלישי שייך לבזק    טבע צברה הכי הרבה כותרות חיוביות וקלאבמרקט את שיא השליליות
הדר פרבר
כך מסר השופט העומד בראש ועדת החקירות לאתר אינטרנט    לא ברור עדיין אם השופט המרכזי במשפט אכן סיים את תפקידו
להיט השנה: תות שדה מיובש    עוד חידושים בתחום: חבוש מסוכר, רצועות קוקוס, ג'ינג'ר מסוכר, קליפות הדר ואננס מסוכר בטעמים שונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il